Dom flesta chaufförer känner igen mig och då är det så att man sitter där bredvid och håller låda. Väskan/väskorna har han redan slängt i bagaget, så där finns inget som hindrar en att sitta bekvämst.
Vid kiropraktorbesök har jag ensamrätt att sitta fram och körs raka vägen hem, inga medpassagerade tas upp.
När det gäller sjukresor, är det oftast större bilar och där är det en varierande klientel av chafförer, de kan rycka ut också när det gäller färdtjänstresor och det var under ett sådant resa jag råkade illa ut.
Jag var ensam passagerare i bussen och var på hemhållet efter en kurs och det var redan över 22-tiden som han backade upp bussen och det som hände, var skrämmande, men han såg en bil stående längre in på vår tomt och att det var upptänd för djuren i huset.
mitt i sitt försök att slita av mig kläderna frågade han att finns det någon i huset?? Ja visst gör det, då slängde han mig i backen (vintertid o snö) och rivstartade. Han hade inte kört mig innan, var för mig en helt ny.
Jag anmälde detta, men blev inte trott, men ett par veckor senare fullbordade han det med en handikappad tjej. Då fick jag rätt och ursäkt, men inget mer. Jag hade nog blivit galen om han hade lyckats med det. Jag var ensam, min dotters gamla bil fanns hos oss, men inga fler i huset.
Killen var ytis och lite över 20, och ansåg att han behövde det och att jag skulle ställa upp.... helvetes helvete ....

vilken situation!!!! ..Fuchsian ....
Redigerat av fuchsian: 10-02-2011, 13:28