Lagom tröga grönisar på forumet är alltid förlåtna
Kortfattat fungerar det så här:
Jag börjar med att skicka ett kuvert med 20 fröpåsar till nr 1 på listan. Nr 1 plockar ut de fröpåsar han/hon vill behålla, lägger tillbaka minst lika många egna fröpåsar och skickar kuvertet till nr 2 på listan.
När kuvertet är tillbaka hos mig gör jag nya adresslistor, blandar om kvarvarande fröpåsar och skickar iväg det på varv 2.
Att det ska bli mer än 1 varv förutsätter att ni lägger in fler fröpåsar än ni plockar ut.
3 varv brukar de här frökedjorna hinna gå varje år, sen har det tagit så lång tid att jag sätter stopp (för det året).
Här skickar vi alltså iväg egna fröer, eller nån slatt som blev kvar i nån köpt fröpåse. Det finns alltid nån som blir glad för det överskott du kan avvara. I gengäld hittar du förhoppningsvis nån fröpåse som du aldrig ens tänkt på att köpa själv, men som kanske kan bli en ny favorit.
Vill du vara med åtar du dig att skicka kuvertet vidare till nästa person på adresslistan, men det är allt.
Funderar du fortfarande på nåt är du välkommen att PM:a mig. Jag svarar så gott jag kan.