Tack för svaret, Stintan! Ja, du har nog rätt i det du säger. Jag har ju tänkt så här.. att jag skulle kunna förvara över vintern mina pelargoner i det här växthuset om jag monterar upp det och installerar det på den inglasade balkongen. Isolera med flera lager bubbelplast runt växthuset på vintern. Det blir kallt ändå men ljust iaf. Även om det är samma temperatur på vintern inne på den balkongen som utanför är ju ändå rätt så skyddat där än på den andra balkongen som är helt öppet.
På den så kallade öppna östbalkongen är ju mycket bekvämare, mer tillgängligt, eftersom balkongen direkt ansluten till köket. Om jag får upp mitt växthus någon gång nu... så kommer jag odla allt möjligt, inte bara tomater från frön utan blommor och annat kommer jag experimentera med så klart. Mmm.. så spännande :-) Jag blir så glad bara jag tänker på det. :-)
Jag har fått nyväckt intresse för pelargoner iår, så nu har jag några sorter. De är så underbart fina, tycker jag. Så jag kommer att fortsätta att leta upp nya sorter och driva nya plantor i växthuset. Helt fanatiskt! :-)
|