Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V   1 2 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Om Småprat
          silos
          Inlägg 24-08-2011, 08:29
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

Så här står det om Småprat:Prat i största allmänhet. Ej trädgårdrelaterat!

Så jag undrar varför det ibland skrivs som att:varför skriver du om det och det,detta är en diskussion forum,eller varför skriver du inte på en annan passande forum?

Jag har i alla falla uppfattat att här kan man skriva om allt möjligt.Jag kanske har fel?

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 24-08-2011, 11:29
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Det är väl snarare så att här finns det mest trädgårdsintresserade människor. Visserligen med stora kunskaper om mycket annat men kanske inte så djupa som det skulle behövas. När det exempelvis gäller dina religiösa funderingar finns det säkert folk som kan mer annorstädes. Det är inte så att man inte FÅR skriva här men ibland blir det en ropandes röst i öknen. Eller så svämmar forumet över av vissa saker vilket kan upplevas ganska tröttande.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          silos
          Inlägg 24-08-2011, 11:55
          Länk hit: #3

Medlem

CITAT (Gossen Ruda @ 24-08-2011, 12:29) *
          Det är väl snarare så att här finns det mest trädgårdsintresserade människor. Visserligen med stora kunskaper om mycket annat men kanske inte så djupa som det skulle behövas. När det exempelvis gäller dina religiösa funderingar finns det säkert folk som kan mer annorstädes. Det är inte så att man inte FÅR skriva här men ibland blir det en ropandes röst i öknen. Eller så svämmar forumet över av vissa saker vilket kan upplevas ganska tröttande.

Ja,så kan det ju vara!
          Ni kan nu slippa mina funderingar om tro,man skall ju inte kasta pärlor för svinen!

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 25-08-2011, 12:20
          Länk hit: #4

Gäster

confused.gif undrar om det var sagt med humor eller med annat i tanke? confused.gif Det finns mycket i växtforumet med sakfrågor och på denna tråden verkar det samlas om allt möjligt, men med lite mer förståelse och med mer lättsam ton gör väl ingen illa, eller har jag fel? blomma.gif
          Jag finns inte här mer än perodvis, så jag går inte i diskusion mera än jag bara frågar.

Citera
          Klint
          Inlägg 25-08-2011, 15:43
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 4 467
          Medlem nr: 18 069

Själv skriver jag ju ganska ofta om min husrenovering här finns oerhörd mycket kunskap både inom bygg målning inredning och jag får mycket fina ideer och givande disskutioner,man skriver väl om det som ligger en närmast eller svarar på nån annans inlägg.Men det är klart då får jag acceptera att vissa tycker annorlunda än mej jag menar annars är det ingen ide att skriva här Men ett skämt sitter ju aldrig fel heller

--------------------
          Blåklint

Titta gärna in på bygg,

http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=104592&st=60

Citera
          gunsta
          Inlägg 25-08-2011, 16:02
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 5 616
          Medlem nr: 48 334

CITAT (Klint @ 25-08-2011, 16:43) *
          Själv skriver jag ju ganska ofta om min husrenovering här finns oerhörd mycket kunskap både inom bygg målning inredning och jag får mycket fina ideer och givande disskutioner,man skriver väl om det som ligger en närmast eller svarar på nån annans inlägg.Men det är klart då får jag acceptera att vissa tycker annorlunda än mej jag menar annars är det ingen ide att skriva här Men ett skämt sitter ju aldrig fel heller

Instämmer

--------------------
          Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 25-08-2011, 17:43
          Länk hit: #7

Gäster

Så sant, Klint,

Håller med dig att det finns säkert behov att diskutera om annat, t.ex. ditt husbygge och det är väl kul att följa med hur det går. Det är ju inget konstigt i det.
          Då det uppstår oenigheter är det lätt att halka snett så då gäller det att be om ursäkt och låta bli.
          Det var en tanke jag fick när jag läste om detta. ... tummenupp.gif

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 25-08-2011, 17:58
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Ugglemormor @ 25-08-2011, 18:43) *
          Så sant, Klint,

Håller med dig att det finns säkert behov att diskutera om annat, t.ex. ditt husbygge och det är väl kul att följa med hur det går. Det är ju inget konstigt i det.
          Då det uppstår oenigheter är det lätt att halka snett så då gäller det att be om ursäkt och låta bli.
          Det var en tanke jag fick när jag läste om detta. ... tummenupp.gif

Om alla var eniga så skulle det inte bli några diskussioner så vad ska vi då med ett diskussionsforum till.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          silos
          Inlägg 27-08-2011, 08:13
          Länk hit: #9

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 25-08-2011, 18:58) *
          Om alla var eniga så skulle det inte bli några diskussioner så vad ska vi då med ett diskussionsforum till.

Men det är ju detta jag funderar över:är Småprat en ren diskussionforum? Visst skrivs det här även sådant som man inte behöver diskutera?
          Som till.ex. berättar om mina dockor,hundar eller annat som jag håller på med....

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 27-08-2011, 09:10
          Länk hit: #10

Medlem

CITAT (silos @ 27-08-2011, 09:13) *
          Men det är ju detta jag funderar över:är Småprat en ren diskussionforum? Visst skrivs det här även sådant som man inte behöver diskutera?
          Som till.ex. berättar om mina dockor,hundar eller annat som jag håller på med....

Du får väl skriva om vad du vill men det blir lite jobbigt/tjatigt när du startar en massa trådar om i princip samma sak vilket hänt då och då. Ibland kan jag väl tycka att dina skriverier platsar bättre i en blogg och då kan du ju länka till den så kan den som är intresserad gå dit och kolla. Å andra sidan kan man ju lätt hopa över en tråd man inte är intresserad av bara inte forumet svämmar över av sådant. Jag antar att du skriver för att du vill ha respons och då är det ju bra om det du skriver om kan vara av intresse för många odlaiter. I övrig håller jag med Gossen Ruda. Religiösa grubblerier t.ex. tycker jag platsar bättre i forum där det finns folk som ägnar sig åt religiösa frågor.

--------------------

Citera
          silos
          Inlägg 27-08-2011, 09:14
          Länk hit: #11

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 27-08-2011, 10:10) *
          Du får väl skriva om vad du vill men det blir lite jobbigt/tjatigt när du startar en massa trådar om i princip samma sak vilket hänt då och då. Ibland kan jag väl tycka att dina skriverier platsar bättre i en blogg och då kan du ju länka till den så kan den som är intresserad gå dit och kolla. Å andra sidan kan man ju lätt hopa över en tråd man inte är intresserad av bara inte forumet svämmar över av sådant. Jag antar att du skriver för att du vill ha respons och då är det ju bra om det du skriver om kan vara av intresse för många odlaiter. I övrig håller jag med Gossen Ruda. Religiösa grubblerier t.ex. tycker jag platsar bättre i forum där det finns folk som ägnar sig åt religiösa frågor.

Jag förstår dig!och jag tänke inte starta trådar om min tro längre!Det är klart att jag vill ha respons.

Citera
          Berith
          Inlägg 27-08-2011, 18:37
          Länk hit: #12

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (*Stintan* @ 27-08-2011, 10:10) *
          Du får väl skriva om vad du vill men det blir lite jobbigt/tjatigt när du startar en massa trådar om i princip samma sak vilket hänt då och då. ---

Lånar Stintans citat lite - "du" kan i det här fallet bytas ut mot valfri medlem - för att visa på att jag (vem vet, kanske någon mer?) tycker detsamma om alla trådar som handlar om politik. Det finns inte mycket som slår det i jobbigt/tjatigt.

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Anma
          Inlägg 27-08-2011, 18:40
          Länk hit: #13

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

Som alltid kan man välja att inte gå in i de trådarna.

Citera
          Berith
          Inlägg 27-08-2011, 18:43
          Länk hit: #14

Medlem

CITAT (Anma @ 27-08-2011, 19:40) *
          Som alltid kan man välja att inte gå in i de trådarna.

Ja men varför inte lägga allt i en tråd? Tror att solis fått det rådet flera gånger när det gäller religösa frågor, kan ju även passa politiska?

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Anma
          Inlägg 27-08-2011, 18:49
          Länk hit: #15

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (Berith @ 27-08-2011, 19:43) *
          Ja men varför inte lägga allt i en tråd? Tror att solis fått det rådet flera gånger när det gäller religösa frågor, kan ju även passa politiska?

Jag gillar inte att man plockar upp gamla trådar, tycker heller inte att alla politiska frågor kan blötas i samma tråd, blir himla rörigt.

Citera
          silos
          Inlägg 27-08-2011, 18:57
          Länk hit: #16

Medlem

För min del får alla skriva hur mycket dom vill,mig stör det inte och dessutom går jag inte på tråden som är ointressanta för mig!
          Men det är lite intressant att tråd om politik är accepterade!

Citera
          Berith
          Inlägg 27-08-2011, 18:57
          Länk hit: #17

Medlem

CITAT (Anma @ 27-08-2011, 19:49) *
          Jag gillar inte att man plockar upp gamla trådar, tycker heller inte att alla politiska frågor kan blötas i samma tråd, blir himla rörigt.

Jag tror det funkar fint. tummenupp.gif

--------------------

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 27-08-2011, 19:14
          Länk hit: #18

Medlem

CITAT (Berith @ 27-08-2011, 19:43) *

Fast Sillos religösa trådar handlar ju inte om religiösa frågor som går att diskutera utan bara om hennes egen tro som hon tycks ha behov av att ropa ut då och då.
          I politiken finns alltid aktuella frågor och problem man kan diskutera så jag tycker att det är en viss skillnad.
          Det finns massor av trådar jag aldrig går in i för att jag inte är intresserad.

CITAT (Berith @ 27-08-2011, 19:57) *

Hur kan du säga så du är ju aldig med i dom trådarna?

--------------------

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 27-08-2011, 19:23
          Länk hit: #19

Medlem

CITAT (silos @ 27-08-2011, 19:57) *
          För min del får alla skriva hur mycket dom vill,mig stör det inte och dessutom går jag inte på tråden som är ointressanta för mig!
          Men det är lite intressant att tråd om politik är accepterade!

Politik angår alla människor, även dem som inte är intresserade. Det gör inte religion eftersom det är varje människas privatsak om man tror på gud eller inte. Varken din eller min tro angår någon annan.

--------------------

Citera
          Cacki
          Inlägg 27-08-2011, 19:29
          Länk hit: #20

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

CITAT (Berith @ 27-08-2011, 19:57) *

Det tror jag skulle bli näst intill omöjligt om man inte förbjuder politiska trådar helt.
          Det vore som att själva trädgårdsdelen i forumet skulle ha en enda tråd som hette växter och där skulle allt om växtlighet avhandlas. Men eftersom Odlas forum nu är huvudsakeligen ett trädgårdsforum så har man t.o.m. även underavdelningar där man kan skapa trådar för att det är mest praktiskt så.
          Även om inte du tycker att politik är kul så är nog de flesta andra ganska intresserade av det. Man kan ju nästan se politik i precis allting man gör egentligen. Politiken vävs ju t.o.m. in i andra trådar utan att man ens tänker på det många gånger.
          Och...misstolka mej rätt nu....du skriver att du är lite missnöjd över alla trådar om politik. Varför letar du då inte upp "Gnälltråden" och gör ditt inlägg där istället?
          Jag för min del är lite trött på gnället och osämjan som uppstår här med jämna mellanrum och det vore väl suveränt om man kunde samla det i en enda tråd....men skulle det funka tro??
          Försök har redan gjorts (gnälltråden + bråktråden) men det misslyckades.

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera

2 sidor V   1 2 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 05-08-2025, 09:28

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon