Medlem
Antal inlägg: 2 958
Medlem nr: 2 746
Nu lyfter jag den här tråden också. Sista anmälningsdag 23/9. Max 3 personer till ryms i listorna. Vill du vara med? PM:a mig namn och adress. Först till kvarn..
Kedjan startar nästa vecka.
--------------------
Margith, zon 6
Har du inget snällt att säga, är det bättre att vara tyst. Citat: min mor =)
Medlem
Antal inlägg: 158
Medlem nr: 74 915
hej, är nybliven trädgårdsägare och inte särskilt kunnig. Vad innebär det att vara med i frökedjan? Jag har inte så många frön ännu och inget ovanligt. Kan nån berätta vad det innebär. Snälla..
Medlem
Antal inlägg: 8 521
Medlem nr: 20 608
Det innebär kortfattat att vi har sänt våra adresser till Margith som sammanställer. Sedan skickar hon ut ett kuvert till den första i listan. Denna får då gotta sig en stund med alla fröer och plocka ut det den vill ha under förutsättning att minst lika nya kuvert med fröer läggs ned i kuvertet och skickas till nästa i listan.
Ovanliga fröer är inget måste! Och det som är vanligt för dig är kasnke det någon annan så hemst gärna vill ha!
Kolla runt i din trädgård, kanske det finns fröer på de blommor du (eller kolla hos grannen, kompisar, föräldrar osv) har nu som du kan plocka? Känner du att du har några olika sorter så kan du ju PM:a Margith och säga att du gärna är med i nästa varv.
Ett underbart sätt att få nya fröer till det facibla priset av två frimärken!
Medlem
Antal inlägg: 2 958
Medlem nr: 2 746
Jag är hemskt ledsen lämås, men jag har precis varit till brevlådan med kuverten. PM:a mig namn och adress så lovar jag att stoppa in dig högt upp på listan när varv 2 börjar.
--------------------
Margith, zon 6
Har du inget snällt att säga, är det bättre att vara tyst. Citat: min mor =)