Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V   1 2 3 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Cancer
          Motti
          Inlägg 14-09-2011, 22:37
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Ja så var det dax igen vår kära granne här ute på landet våra bästa grannar vi byggde hus här ute gemensamt tittade på ritningar ihop byggde samtidigt har set deras barn växa upp till tonåringar mm.Nu är pappan stämplad av cancer och vet inte hur länge han har kvar .Han ringde till mig i kväll och vid gott mod trots att han vet att han inte klara sig.Jag blev så tagen av hans oerhörda mod och kampvilja han skulle vara med ett tag till sa han och ville ha hjälp av oss vilket han förutsättningslöst får ,han ville vi skulle ha kul in i det sista ,han ville vi skulle skoja med honom som vi alltid gjort .Jag som trodde han var svag !det visade sig att han är starkare än oss han ringde för att trösta oss för han vet att vi mår dåligt.Hur stark är man inte då och hur stort hjärta har man inte då !Och varför ska hans liv ta slut? vi behöver dig vännen wub.gif vi alla dina vänner behöver ha dig här.Nu har cancern tagit hans ben så han får ta till rullstol mm men han vill ut i naturen jaga fiska och uppleva så mycket som han bara hinner innan det är slut och ha kul kram2.gif

Citera
          Biggan_
          Inlägg 14-09-2011, 22:48
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

CITAT (Motti @ 14-09-2011, 23:37) *
          Ja så var det dax igen vår kära granne här ute på landet våra bästa grannar vi byggde hus här ute gemensamt tittade på ritningar ihop byggde samtidigt har set deras barn växa upp till tonåringar mm.Nu är pappan stämplad av cancer och vet inte hur länge han har kvar .Han ringde till mig i kväll och vid gott mod trots att han vet att han inte klara sig.Jag blev så tagen av hans oerhörda mod och kampvilja han skulle vara med ett tag till sa han och ville ha hjälp av oss vilket han förutsättningslöst får ,han ville vi skulle ha kul in i det sista ,han ville vi skulle skoja med honom som vi alltid gjort .Jag som trodde han var svag !det visade sig att han är starkare än oss han ringde för att trösta oss för han vet att vi mår dåligt.Hur stark är man inte då och hur stort hjärta har man inte då !Och varför ska hans liv ta slut? vi behöver dig vännen wub.gif vi alla dina vänner behöver ha dig här.Nu har cancern tagit hans ben så han får ta till rullstol mm men han vill ut i naturen jaga fiska och uppleva så mycket som han bara hinner innan det är slut och ha kul kram2.gif

Tråkigt Motti! trostar.gif

smiley_small_hug.gif

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          acacia
          Inlägg 14-09-2011, 22:51
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 34
          Medlem nr: 74 672

Cancer är det jävligaste av alla sjukdomar.I alla dessa år av förskning finns definitiv ingenting som kan bota sjukdomen utan man får vänta på döden,suck! no.gif
          Ingen går säkert,nästa dag är det alltid någon annans tur.
          En del läkare i Sverige är så dåliga att de missar cancern.Vi har en bekant som ätit massa medicine och använder morfin i 10 år .När han flyttade till Thailand,sa läkaren där att han har 3 månader kvar att leva och dom medicine som han fick från läkare i Sverige har ju ingen nytta.I Sverige visste de inte vad had hade för sjukdom.Hans läkare i Sverige hade missat cancern i alla dessa år han har varit där.Nu är han död precis som läkaren där nere sa.Det tog några månader vi inte hört från honom,fick reda på att han var död. -cry-.gif

Citera
          Motti
          Inlägg 14-09-2011, 22:56
          Länk hit: #4

Medlem

Tråkigt är inte ordet !det är hemskt orättvist tragiskt och alldeles förfärligt och för tidigt,han är bara 43 år .Det är en enda stor tragedi .Jag orkar snart inte att mista fler vänner nära och kära i cancer ,när ska det ta slut ?och när blir det vår tur varför ska vi vara undantag jag och min familj ?

Citera
          Motti
          Inlägg 14-09-2011, 23:08
          Länk hit: #5

Medlem

Det är för slappt bland läkarna och som du skriver acacia och många får inte rätt undersökning eller efterföljande av sin sjukdom, mycket prestige bland läkarna .Vår vän och kära granne blev dålig i någon förkylning i våras han blev inte bra ,då upptäckte de att han hade en tumör i ena njuren den njuren togs bort och de sa att det fanns inga metastaser alls,för några veckor sedan fick han ont i ryggen tills slut så ont att han knappt kunde gå ,då blev han inlagd prover togs röntgen osv då upptäckte de metastaser i ryggen på levern och lungor :(han kommer inte att klara detta det vet han men han ringde till oss i kväll och sa att han ska kämpa och ha kul och han ville att vi skulle skoja på som vanligt ,vilket härligt tänk :)nu blir han strålad för att vinna extra tid för sin familj och få lite respit.Nu är han förlamad i bena och kan inte gå men har get sig fan på att lära sig köra rullstol så han kan va med på fisketurer osv så länge han kan :)Vilken kämpe blomma.gif

Citera
          herkules
          Inlägg 14-09-2011, 23:20
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

cancer är en överjävlig sjukdom (jag har det själv) men alla läkare är inte idioter och missar, många blir friska också!

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          merlin68
          Inlägg 14-09-2011, 23:22
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 4 044
          Medlem nr: 28 369

CITAT (herkules @ 15-09-2011, 00:20) *
          cancer är en överjävlig sjukdom (jag har det själv) men alla läkare är inte idioter och missar, många blir friska också!

trostar.gif

Jävla helvetes sjukdomselände ranting.gif Hoppas de hittar något universellt botemedel fort!!!

Citera
          Motti
          Inlägg 14-09-2011, 23:27
          Länk hit: #8

Medlem

Det sägs att 80% botas men det beror på vad för cancer du får och hur gammal du är när du drabbas .Ju äldre ju långsammare celltillväxt då kan du leva länge med cancer ,är du ung då har du snabb celltillväxt då går sjukdomen snabbare fram och blir ettrigare.Vi har en annan granne som är närmare 80 som levt med cancer i ryggen i 6 år och är relativt pigg för sin ålder !men nu bötjar hon tackla av regält .

Citera
          herkules
          Inlägg 14-09-2011, 23:29
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

jag var 49 år.

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Klint
          Inlägg 15-09-2011, 06:52
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 4 467
          Medlem nr: 18 069

Motti: trostar.gif
          Min goa kompis drabbades för 3år sen och det gick fort och jag saknar henne så oerhört mycket,hon var den där man kunde prata med om allt känns som jag aldrig kommer att hitta det igen Livet är inte rättvisst
          Men det man kan göra är ju att va med den kompisen som vanligt och följa med ut så han får uppleva så mycket bra som möjligt kompiskram.gif

--------------------
          Blåklint

Titta gärna in på bygg,

http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=104592&st=60

Citera
          Skruttis
          Inlägg 15-09-2011, 08:25
          Länk hit: #11

Medlem
          Antal inlägg: 1 659
          Medlem nr: 14 868

CITAT (herkules @ 15-09-2011, 00:29) *
          jag var 49 år.

sad.gif Jag beklagar verkligen och hoppas att du blir bra igen! trostar.gif

--------------------
          Zon 3
          Mina katter är inte bortskämda, jag är bara väldresserad!

Citera
          Biggan_
          Inlägg 15-09-2011, 08:41
          Länk hit: #12

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

trostar.gif

Ja så är det ju! Överjävliga behandlingar också!...och de som blir friska går i ständig ångest för att det skall komma tillbaka, överjävligt det också!

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          malcolm
          Inlägg 15-09-2011, 09:30
          Länk hit: #13

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

Många av mina släktingar har avlidit i cancer, även min far (1980) och min fd. svärmor (1986) det är en hemsk sjukdom som verkar drabba lite hur som helst men rökning och ett allmänt slarvigt leverna verkar bidra till sjukdomen.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 15-09-2011, 10:06
          Länk hit: #14

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

trostar.gif Ja mer än överjävlig!

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          acacia
          Inlägg 15-09-2011, 11:18
          Länk hit: #15

Medlem
          Antal inlägg: 34
          Medlem nr: 74 672

Det är läkaren som skriver vilka prover ska tas.Gör han/hon fel bedömning av sjukdomen,kan inte lab folket göra andra tester än vad läkaren angav.En del läkare vägrar att ta vissa tester.Inte alla läkare är duktiga.Det är nog otur att man hamnat med någon läkare som bryr inte sig om sina patienter.Många är också dålig för att lyssna.En del spelar Gud.En del var riktig slarviga.Om man upptäkt cancern för tidigt då har man ju stor chans att leva.
          Vår granne brevid oss också dog av cancern.
          Jag undrade i våras varför de kom inte hit.Paret har sommar stuga brevid oss och är här tidigt på våren men i år var dom borta nästan hela sommaren .En dag kom gubben och sa att han är ensam nu.Jag undrade vad son hade hänt.Hans fru var plötslig borta,tog bara 6 månader.Hon hade cancer i 10 år enligt läkaren men hon kände inte det så hon brydde sig inte.När hon plötsligt inlagd i lasarettet då var det för sent.De hade ens förberett sig ,bara 6 månader var hon borta.Det är för jävligt sa jag. w00t.gif

Citera
          silos
          Inlägg 15-09-2011, 11:33
          Länk hit: #16

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

Det är precis vad det är!Och som du skriver så blir många friska.jag håller med dig att läkare inte är idioter!

Hoppas innerligt att du blir friska fån cancer!
          smiley_small_hug.gif

Citera
          Christa
          Inlägg 15-09-2011, 18:59
          Länk hit: #17

Medlem
          Antal inlägg: 3 778
          Medlem nr: 6 894

Ibland kan man undra hur mycket kampvilja och positivt tänkande betyder. Jag känner en man som fick cancer i benet för säkert 20 år sedan. Sedan har cancern dykt upp på alla möjliga ställen. Bland annat har han operart bort en stor del av levern.

Men han en oerhörd kampvilja och envishet. Han har kommit till möten liggande på en bår. Han skämtar om sin sjukdom och han ger aldrig upp.

Jag har ingen åsikt om saken men visst kan man undra ibland när någon hela tiden överlever och kommer tillbaka trots väldigt dåliga odds.

Citera
          kerstin z5-6
          Inlägg 15-09-2011, 19:12
          Länk hit: #18

Medlem
          Antal inlägg: 21 879
          Medlem nr: 559

cancer är inte EN sjukdom utan många.Hos de flesta av oss uppstår cancerogena celler, då och då , nånstans i kroppen.
          De tas om hand och förstörs av immunförsvaret.Om det missar den cellen kan problem uppstå.Att hitta ett universiellt medel mot cancerceller ser jag som utsiktslöst.Däremot har överlevnaden inom vissa cancerdiagnoser stigit med 80 % bara på 10 år.

--------------------
          Kerstin

Ut sementem feceris, ita metes
          (Cicero)

Citera
          xlxl67
          Inlägg 15-09-2011, 19:32
          Länk hit: #19

Medlem
          Antal inlägg: 1 870
          Medlem nr: 25 446

CITAT (Christa @ 15-09-2011, 19:59) *
          Ibland kan man undra hur mycket kampvilja och positivt tänkande betyder. Jag känner en man som fick cancer i benet för säkert 20 år sedan. Sedan har cancern dykt upp på alla möjliga ställen. Bland annat har han operart bort en stor del av levern.

Men han en oerhörd kampvilja och envishet. Han har kommit till möten liggande på en bår. Han skämtar om sin sjukdom och han ger aldrig upp.

Jag har ingen åsikt om saken men visst kan man undra ibland när någon hela tiden överlever och kommer tillbaka trots väldigt dåliga odds.

Att ha kampvilja och envishet hjälper säkert! Det är jättevikigt för ens egen del men också att de runt omkring pratar, deltar och kämpar!

CITAT (herkules @ 15-09-2011, 00:29) *
          jag var 49 år.

trostar.gif

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 15-09-2011, 19:33
          Länk hit: #20

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (xlxl67 @ 15-09-2011, 20:30) *
          Att ha kampvilja och envishet hjälper säkert! Det är jättevikigt för ens egen del men också att de runt omkring pratar, deltar och kämpar!

Det beror nog på var cancern sitter för i vissa fall hjälper ingen kampvilja i världen.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera

3 sidor V   1 2 3 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-06-2025, 20:24

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon