Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          2 sidor V   1 2 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Fryspåseproblem
          Gossen Ruda
          Inlägg 19-09-2011, 16:41
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem sedan:
          08-11-2002
          Medlem nr: 296



          Köpte en paket 3-liters fryspåsar förra veckan. I helgen skulle jag använda en, den började läcka. Testade nästa, samma sak. Och nästa. Svetsen i botten är inte ok. Funderade på att vända mig till företaget idag, Toppits. Efter lite sökande fann jag att varumärkets ägs av tyska Melitta. Det sägs inget om på förpackningen. Efter lite snokande hittade jag ett kontaktformulär på hemsidan, på svenska. Skrev in vad jag ville och valde även att det kom från Sverige. Skickade iväg och fick direkt att svarsmail om att den sökta personen inte var memma förrän på onsdag. Skickat från Tyskland och var på tyska och engelska. Hej och hå, undrar om Martina Arendmayer klarar av att läsa mitt mail när hon kommer tillbaka?

          När jag granskade paketet såg jag lite annat lustigt. På gaveln finns en liten ruta där det står: "Toppits är garagtin för högsta kvalitet på matförvaningsprodukter." Ingen kvalitet på stavningen i alla fall. biggrin.gif Händer det inget får jag väl ringa numret till kundtjänsten. Risken är väl att jag hamnar på ett call center i Burkina faso eller liknande.


          --------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

          Straight for ever. Cogito, ergo sum.
           
          Citera
          *Stintan*
          Inlägg 19-09-2011, 16:46
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem sedan:
          04-08-2005
          Medlem nr: 6 301



          Det vore väl mycket enklare att ta med dig förpackningen och reklamera där du köpt den så att du kan få en ny.


          --------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
           
          Citera
          Red Top
          Inlägg 19-09-2011, 17:04
          Länk hit: #3


          Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem sedan:
          24-05-2008
          Medlem nr: 16 329



          CITAT (*Stintan* @ 19-09-2011, 17:46) *
          Det vore väl mycket enklare att ta med dig förpackningen och reklamera där du köpt den så att du kan få en ny.

          Varför göra det enkelt för sig, när man kan krångla till det? giggle.gif


          --------------------


          Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.

          Jevgenij Jevtusjenko



           
          Citera
          *Stintan*
          Inlägg 19-09-2011, 17:07
          Länk hit: #4


          Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem sedan:
          04-08-2005
          Medlem nr: 6 301



          CITAT (Red Top @ 19-09-2011, 18:04) *
          Varför göra det enkelt för sig, när man kan krångla till det? giggle.gif


          Tar genast tillbaka giggle.gif


          --------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
           
          Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 19-09-2011, 17:35
          Länk hit: #5


          Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem sedan:
          08-11-2002
          Medlem nr: 296



          Jo, men jag tänkte vara lite snäll mot företaget. Fö tror jag nog att ALLA paketen i butiken innehåller lika dåliga påsar. Butiksreklamation är nästa steg. smile.gif


          --------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

          Straight for ever. Cogito, ergo sum.
           
          Citera
          Huggorm
          Inlägg 19-09-2011, 17:38
          Länk hit: #6


          Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem sedan:
          27-01-2007
          Medlem nr: 9 009



          Visst är det härligt att vara pensionär och bara ha små problem att engagera sig i? biggrin.gif
           
          Citera
          andersen
          Inlägg 19-09-2011, 17:44
          Länk hit: #7


          Medlem
          Antal inlägg: 4 131
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 51



          Jag tar fram chipspåsen,jag tror att det här blir en rolig tråd. biggrin.gif


          --------------------
          Problemet är inte de onda människorna
          utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King.


          Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

          Att inte cykla är att gå för långt.

          Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.
           
          Citera
          *Stintan*
          Inlägg 19-09-2011, 17:44
          Länk hit: #8


          Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem sedan:
          04-08-2005
          Medlem nr: 6 301



          Det behöver inte vara fel på hela partiet men det händer ibland att det blir felstansat. Det är väl bra om butiken får veta så dom inte säljer fler felaktiga om det nu skulle vara så.

          Redigerat av *Stintan*: 19-09-2011, 17:44


          --------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
           
          Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 19-09-2011, 17:46
          Länk hit: #9


          Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem sedan:
          08-11-2002
          Medlem nr: 296



          CITAT (Huggorm @ 19-09-2011, 18:38) *
          Visst är det härligt att vara pensionär och bara ha små problem att engagera sig i? biggrin.gif

          Än är jag inte pensionär, bara avskedad. biggrin.gif Ligger i träning.


          --------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

          Straight for ever. Cogito, ergo sum.
           
          Citera
          *Stintan*
          Inlägg 19-09-2011, 17:50
          Länk hit: #10


          Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem sedan:
          04-08-2005
          Medlem nr: 6 301



          Äsch som pensionär orkar man inte bry sig om petitesser så du tränar i onödan Ruda tongue.gif


          --------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
           
          Citera
          Åsa, mälardalen ...
          Inlägg 19-09-2011, 18:56
          Länk hit: #11


          Medlem
          Antal inlägg: 18 595
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 31



          Jo fast nog tycker jag att man brukar få svar på såna mail från företag. De uppskattar veta och finns det tillverkningsnummer el dyl brukar de vilja veta det så de kan kolla det partiet. Brukar själv slänga iväg ett mail ifall det är nått jag tycker är fel sist var det en tandkräm som sprack i svetsarna så man fick tandkrämen i handen. Jag fick ett tack för att jag talade om felet och de frågade om numret på tuben, och så fick jag en värdecheck på posten som räckte till 2st tandkrämstuber. Morsan har fått ersättning från Arla några gånger och ofta får man ju lite extra för besväret så man kan ofta få lite mer än bara en ny vara som man fått ifall man gått till butiken + det är ju enkelt skicka ett mail (och vill de se felet på varan kan ju ett digitalfoto ofta funka)


          --------------------
          Mvh Åsa


          Människor kan diskutera, men naturen agerar. (Voltaire)
           
          Citera
          mamamaggan
          Inlägg 19-09-2011, 19:13
          Länk hit: #12


          Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem sedan:
          11-11-2003
          Medlem nr: 2 558



          Har också en del bra erfarenheter av att maila direkt till företaget. Har fått ersättningar som man inte alls kunde vänta sig , bl a 100 kr värdecheck när jag köpt en limpa som någon hade skurit någon skiva av.

          Även läkemedel har jag reklamerat och det leder nu till en utredning av vad som gav upphov till min allergiska reaktion. Det företaget var väldigt intresserade och rapporterade det till Läkemedelsverket.


          --------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

          Att känna skuld är att vara human
           
          Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 19-09-2011, 19:18
          Länk hit: #13


          Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem sedan:
          03-11-2002
          Medlem nr: 110



          Jag hör också till dom som kontaktar företaget i första hand och visst brukar man få svar och, som Åsa skriver, oftast en liten kompensation. Den ska inte vara stor så det blir lönsamt att vara en "klagare", men två tandkrämstuber ist för en är väl lagom.
          Förra veckan när jag skulle handla pasta upptäckte jag att alla paketen i en låda var öppna i svetsen på baksidan. Då var det förstås lämpligare att säga till personalen så dom slapp pasta över hela gången och jag kunde ta en annan sort som var hel.
           
          Citera
          Christa
          Inlägg 19-09-2011, 19:20
          Länk hit: #14


          Medlem
          Antal inlägg: 3 778
          Medlem sedan:
          02-01-2006
          Medlem nr: 6 894



          Jag ringde till toppits för ett tag sedan och frågade varför deras 1-liters vanliga plastpåsar var så smala i jämförelse med 1-liters fryspåsar. Deras 1-liters vanliga påsar är hopplösa i storleken.

          Dom svarade bara att jag skulle leta efter plastpåsar från ett annat företag. De verkade inte ett dugg intresserad av att jag skulle köpa deras produkter.

           
          Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 19-09-2011, 19:26
          Länk hit: #15


          Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem sedan:
          03-11-2002
          Medlem nr: 110



          CITAT (Christa @ 19-09-2011, 20:20) *
          Jag ringde till toppits för ett tag sedan och frågade varför deras 1-liters vanliga plastpåsar var så smala i jämförelse med 1-liters fryspåsar. Deras 1-liters vanliga påsar är hopplösa i storleken.

          Dom svarade bara att jag skulle leta efter plastpåsar från ett annat företag. De verkade inte ett dugg intresserad av att jag skulle köpa deras produkter.


          Kul att du nämner det. Jag har konstaterat att det är väldig skillnad i storlek på olika fabrikats påsar som skall vara av samma storlek. En liter är en liter... (fast vissa är bara 75:or)
           
          Citera
          Christa
          Inlägg 19-09-2011, 19:48
          Länk hit: #16


          Medlem
          Antal inlägg: 3 778
          Medlem sedan:
          02-01-2006
          Medlem nr: 6 894



          CITAT (Eva i Skåne @ 19-09-2011, 20:26) *
          Kul att du nämner det. Jag har konstaterat att det är väldig skillnad i storlek på olika fabrikats påsar som skall vara av samma storlek. En liter är en liter... (fast vissa är bara 75:or)


          Att dessutom samma företag har helt olika storlek på 1-liters påsar av frysvarianten och den vanliga är ännu konstigare. Deras 1-liters fryspåsar är väldigt bra i storleken medan den vanliga är så smal så min sambo inte ens försöker använda dom utan tar frysisarna istället.
           
          Citera
          VitaFingrar
          Inlägg 19-09-2011, 20:31
          Länk hit: #17


          Medlem
          Antal inlägg: 1 339
          Medlem sedan:
          19-12-2010
          Medlem nr: 36 571



          Varför så mycket besvär för ett par fryspåsar? Skicka mail, starta forumtråd, ringa, reklamera. Bara jag som tänker att det är FRYSPÅSAR och ingen kamera eller mobiltelefon? Hur mycket har du gått back, 10 kr?
           
          Citera
          Iren
          Inlägg 19-09-2011, 20:33
          Länk hit: #18


          Medlem
          Antal inlägg: 981
          Medlem sedan:
          08-11-2010
          Medlem nr: 35 230



          CITAT (VitaFingrar @ 19-09-2011, 21:31) *
          Varför så mycket besvär för ett par fryspåsar? Skicka mail, starta forumtråd, ringa, reklamera. Bara jag som tänker att det är FRYSPÅSAR och ingen kamera eller mobiltelefon? Hur mycket har du gått back, 10 kr?


          giggle.gif


          --------------------
          Irene zon 3 :-)
           
          Citera
          *Stintan*
          Inlägg 19-09-2011, 20:35
          Länk hit: #19


          Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem sedan:
          04-08-2005
          Medlem nr: 6 301



          CITAT (VitaFingrar @ 19-09-2011, 21:31) *
          Varför så mycket besvär för ett par fryspåsar? Skicka mail, starta forumtråd, ringa, reklamera. Bara jag som tänker att det är FRYSPÅSAR och ingen kamera eller mobiltelefon? Hur mycket har du gått back, 10 kr?


          rotfl.gif


          --------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
           
          Citera
          Suz
          Inlägg 19-09-2011, 20:35
          Länk hit: #20


          Medlem
          Antal inlägg: 956
          Medlem sedan:
          01-05-2007
          Medlem nr: 10 095



          Jag har också fått uppfattningen att företagen tycker det är positivt när kunderna hör av sig, både med ris och ros.
          Drar mig till minnes för en massa år sedan (20 stycken ungefär shy.gif ) när jag bodde långt ute på landet och hade småbarn.
          Till frukost skulle det inmundigas Skogaholmslimpa men det knastrade konstigt i munnen och jag hittade en del mjölbagg i limpan! sick.gif
          Jag skickade tillbaka limpan och ett långt brev med några baggar klistrade på!
          Sen gick det någon vecka och jag hörde inte ett knyst från dem.
          Men en morgon kör det upp en stor lastbil till vårt "skogshus" och chauffören kliver ut och ber så hemskt mycket om ursäkt för limpan och ger mig en liten (men gesten var söt) blomma.
          Jag blev ju rörd förstås men sen frågan han "Hur många kassar bröd vill du ha??"
          Jag sa att jag tänker nog aldrig äta Skogaholmsbröd igen men då svarar han att
          "Stoppa det i frysen, ge bort en kasse eller två eller bara mata fåglarna med det för jag VILL verkligen att du ska få kompensation för det där äckliga OCH för att du hörde av dig!!"
          Jag tog några kassar och fyllde frysboxen och vi åt faktiskt av det.
          Men än i dag har jag svårt för just den limpan som jag just nu inte minns namnet på men vet hur den ser ut...den är lite söt och finns numera färdigskivad med.

          Likaså sände jag tillbaka trasiga blöjor och fick oftast 2 paket för en trasig blöja som plåster på såren!


          --------------------
          Zon II
           
          Citera

          2 sidor V   1 2 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 04-08-2025, 23:22
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon