CITAT (Eva-Helene @ 03-12-2011, 17:53)

Jag har en son som ger mig bryderi varje gång det är dags för presenter! Om några år är det enkelt, då ska han ha egen lya. Men nu...kläder går bort, tekniska prylar också - sånt vill han köpa själv.
Han är mycket intresserad av fysik, matematik och naturen. Möjligtvis så skulle nåt ut-i-skogen-grejs passa...kanske.
Nu vet jag inte hur gammal grabben din är, men när makens grabb var kring 13-16 sådär (och vid den tiden totalt ointresserad av allt, utom musik och skogen), så var det enda han ville ha, förutom pengar, riktigt goa sockar, typ jägarstrumpor att ha i sina skogskängor. Det slets ju ut 2 par, minst, varje år, och de kostar litegrann. Inget som en 15-åring själv vill köpa, ÄVEN om de är sköna och behövs.
En sittryggsäck kommer jag också ihåg stod på önskelistan nåt år. Likaså en mindre okrossbar termos.
Även försvarets gamla modell 59-skjortor + byxor. Begagnade och därför underbart mjuka och sköna. Och praktiska i skogen !
Edit; kom nu precis också ihåg pannlampan, med nån slags resår runt huvudet, där lampan sitter i pannan, en SÅN ville han väldigt gärna ha ! Och den är ju bra även till annat än skogen. Om man ska pilla med vadsomhelst när det är lite mörkt, perfekt ! Båda händerna fria !
Redigerat av omk: 03-12-2011, 23:40
Women and cats do as they please, men and dogs should relax and get used to the idea - Robert Heinlein