CITAT (Alba @ 28-12-2011, 14:25)

Ja då får jag väl komma med nästa dumma fråga - är det skillnad på Android och Ipad ?
Jag tycker det här är en djungel och jag har svårt att få grepp om det hela.
Jag hade tänkt köpa en mini PC men funderar nu om läsplattan är ett alternativ.
I min värld är apples grejer en statuspryl som kostar därefter. (ipad är apples). Inte ett dugg bättre än android, tvärtom. En massa som kostar extra som är gratis till android (tex spel och sånt, även om android också har betalspel)
Android prylar är lika bra, billigare och dessutom finns en miljard fler gratisappar till både telefon, dator och surfplattor. Och flera olika tillverkare att välja emellan. Med Apples iTunes finns bara Apple.
Ska man ha en surfplatta i första hand för att läsa böcker finns det massor med billiga och bra i en massa olika prisklasser.
En iPad är lika dyr oavsett vad du ska ha den till.
Jag har en Creative ziio 7 surfplatta med android. Man kan komma över en ny sådan på tradera för en tusing eller så.
Finns massor med andra märken på tradera för en billig peng.
Alltså, apples operstiv heter iTunes och finns bara i appleprylar.
Android är gooles (har jag för mig) och finns i massa olika märken, samsung, ericsson mfl.
Nokia har ett eget system som heter symbian.
iTunes, android och symbian är alla olika system för samma sak. Då android är störst är det också billigast för konsumenten att ha och finns mer att välja emellan. Jämför PC och apple datorer.