|
Partiledardebatt |
|
|
|
18-01-2012, 09:43
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
Nu på Svt 2. Lyssnar ni på den?
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
18-01-2012, 09:47
|
Medlem
Antal inlägg: 10 260
Medlem nr: 5 642

|
Ja.
|
|
|
|
|
18-01-2012, 09:53
|

Medlem
Antal inlägg: 20 052
Medlem nr: 30 311

|
nej
|
|
|
|
|
18-01-2012, 10:39
|

Medlem
Antal inlägg: 8 776
Medlem nr: 16 329

|
Lyssnar på P1.
--------------------
Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.
Jevgenij Jevtusjenko
|
|
|
|
|
18-01-2012, 12:15
|
Medlem
Antal inlägg: 2 133
Medlem nr: 6 842

|
Slog över till musikradion för att slippa.
|
|
|
|
Ugglemormor
|
18-01-2012, 13:42
|
Gäster

|
Tittade på en film, visste inte ens om det......
|
|
|
|
Gunilla T
|
18-01-2012, 14:26
|
Gäster

|
Har lyssnat på en mycket intressant debatt, missade dock statsministern inledningsvis.
Björklund är som vanligt, mycket duktig och påläst på skolan och driver en rak linje. Själv är jag för dåligt insatt i skolans värld för att kunna bedöma hans skolpolitik. Björklunds enda svar på klimathotet var utbygd kärnkraft, inte särskilt problematiserat.
Åkesson har inte lyckats utvidga sina intressen till annat än invandringspolitiken. Att en sådan person skulle inneha en ministerpost är absurt, vi vet inget om vad partiet anser om den ekonomiska politiken, välfärd, arbestlöshet, klimat- och miljöfrågor och allt annat som hamnar på regeringens bord...
Tummen ner får Hägglund, sitter nog i en rävsax och får svårigheter att förklara den omsorg om människor som partiet säger sig stå för och den politik som har förts i verkligheten.
Juholt sa väl det som han bör säga och några poäng lyckades han få till men verkade ganska oengagerad.
Allra sämst tyckte jag Lööf framstod som, hon sa ju praktiskt taget ingenting utan radade floskler på varandra ..... tvångsoptimist?
Fridolin är alltid bra, han framstår ärligt som en människovänlig person men svävade på målet när det gällde vinster inom vården. Svag retorik i klimat- och miljöfrågor, där är jag klart besviken. Rädd för att stöta sig med potentiella väljare?
...och tummen upp för Sjöstedt, den mest intregrerade av dem alla! Härligt att lyssna på en ödmjuk person som har visioner och tankar om hur man kan arbeta för det goda samhället och äger förmågan att kommunicera detsamma.
Redigerat av Gunilla T: 18-01-2012, 14:28
|
|
|
|
|
18-01-2012, 15:40
|

Medlem
Antal inlägg: 4 721
Medlem nr: 17 660

|
CITAT (Gunilla T @ 18-01-2012, 14:26)  Har lyssnat på en mycket intressant debatt, missade dock statsministern inledningsvis.
Björklund är som vanligt, mycket duktig och påläst på skolan och driver en rak linje. Själv är jag för dåligt insatt i skolans värld för att kunna bedöma hans skolpolitik. Björklunds enda svar på klimathotet var utbygd kärnkraft, inte särskilt problematiserat.
Åkesson har inte lyckats utvidga sina intressen till annat än invandringspolitiken. Att en sådan person skulle inneha en ministerpost är absurt, vi vet inget om vad partiet anser om den ekonomiska politiken, välfärd, arbestlöshet, klimat- och miljöfrågor och allt annat som hamnar på regeringens bord...
Tummen ner får Hägglund, sitter nog i en rävsax och får svårigheter att förklara den omsorg om människor som partiet säger sig stå för och den politik som har förts i verkligheten.
Juholt sa väl det som han bör säga och några poäng lyckades han få till men verkade ganska oengagerad.
Allra sämst tyckte jag Lööf framstod som, hon sa ju praktiskt taget ingenting utan radade floskler på varandra ..... tvångsoptimist?
Fridolin är alltid bra, han framstår ärligt som en människovänlig person men svävade på målet när det gällde vinster inom vården. Svag retorik i klimat- och miljöfrågor, där är jag klart besviken. Rädd för att stöta sig med potentiella väljare?
...och tummen upp för Sjöstedt, den mest intregrerade av dem alla! Härligt att lyssna på en ödmjuk person som har visioner och tankar om hur man kan arbeta för det goda samhället och äger förmågan att kommunicera detsamma. Är i stort överens med din analys även om jag tyckte GH var ganska okey. V o MP verkar ha fått ypperliga företrädare för sin ideologi. C o S var inte på bettet alls. Något saknades helt enkelt i debatten.
--------------------
Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla
Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.
|
|
|
|
|
18-01-2012, 16:01
|

Medlem
Antal inlägg: 4 738
Medlem nr: 45

|
Jag hade tyvärr tvättstugan
|
|
|
|
|
18-01-2012, 16:03
|

Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296

|
CITAT (gnon49 @ 18-01-2012, 15:40)  Är i stort överens med din analys även om jag tyckte GH var ganska okey. V o MP verkar ha fått ypperliga företrädare för sin ideologi. C o S var inte på bettet alls. Något saknades helt enkelt i debatten. Möjligen var kanske HJ rädd för nya grodor och höll låg profil. Jag vet inte, lyssnade inte. Om pmedie förstorar upp alla felsägningar även det bara gäller 1% av vad man säger blir det lätt så. Vem är perfekt till 100%?
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|
|
|
|
|
18-01-2012, 16:32
|

Medlem

|
CITAT (Gunilla T @ 18-01-2012, 14:26)  Har lyssnat på en mycket intressant debatt, missade dock statsministern inledningsvis.
...och tummen upp för Sjöstedt, den mest intregrerade av dem alla! Härligt att lyssna på en ödmjuk person som har visioner och tankar om hur man kan arbeta för det goda samhället och äger förmågan att kommunicera detsamma. Håller i stort sett med fast jag tycker Björklund bara snackar goja. Han vill göra sken av att kunna mer än han gör verkar det som. En Kalle Stropp som bara nuter av att få sola sig i glansen. Reinfeldt tycker jag inte vann några poäng heller, dryg och hånfull. Hägglund vet jag inte vad han gör där han verkar ha tappat allt Kd stått för.¨ Lööf ja vad säger man.. inte kan hon ha lockat några väljare iallafall. Sa väl ingenting egentligen. Åkesson är ju ett skämt Juholt gjorde bra ifrån sig tycker jag och gick inte på Reinfeldts elaka gliringar. Fridolin hade jag nog väntat mig lite mer av, lite försiktig framtoning men bra ändå Sjöstedt klart bäst, i honom har V hittat ett fynd som säkert kommer att vinna väljare.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
18-01-2012, 16:48
|
Medlem
Antal inlägg: 2 446
Medlem nr: 28 186

|
så olika man kan uppfatta en debatt,reinfeldt öppnade starkt och gav en relevant syn på läget, juholt var osäker,läste mycket ur manus ,gav sin syn på läget som skilde sig markant från statsministerns,fullt naturligt,svarade inte på direkta frågor och lämnade inga alternativa lösningar,bara gnäll som vanligt.reinfeldt fick nog några poäng på juholts bekostnad.Dock skall erkännas att juholt är en bra retoriker,dock saknas politiken. Ovriga borgare gav ett lamt intryck,mp var hörvärda,likaså v som med sjöstedt har en vass ledare som kan ge borgarna lite att fundera på.kan bara gratulera v till att ha valt honom,kanske kan det nu bli lite liv i luckan. oppositionen består då iallafall av två aktiva partier,v och mp. ulf
|
|
|
|
|
18-01-2012, 16:55
|

Medlem

|
CITAT (malarmaster @ 18-01-2012, 16:48)  så olika man kan uppfatta en debatt,reinfeldt öppnade starkt och gav en relevant syn på läget, juholt var osäker,läste mycket ur manus ,gav sin syn på läget som skilde sig markant från statsministerns,fullt naturligt,svarade inte på direkta frågor och lämnade inga alternativa lösningar,bara gnäll som vanligt.reinfeldt fick nog några poäng på juholts bekostnad.Dock skall erkännas att juholt är en bra retoriker,dock saknas politiken. Ovriga borgare gav ett lamt intryck,mp var hörvärda,likaså v som med sjöstedt har en vass ledare som kan ge borgarna lite att fundera på.kan bara gratulera v till att ha valt honom,kanske kan det nu bli lite liv i luckan. oppositionen består då iallafall av två aktiva partier,v och mp. ulf Har man bestämt sig för att det är så så kan man naturligtvis framhärda att det är så. Jag tycker att du har fel. Det saknas inte alls politik hos sossarna däremot verkar Reinfeldt lamslagen och uppgiven. En ful fisk som går bakom ryggen på väljarna bl.a. rörande europakten.
--------------------
|
|
|
|
|
18-01-2012, 17:00
|

Medlem

|
Att Juholt läser ur manus har kanske sina orsaker.
--------------------
|
|
|
|
|
18-01-2012, 17:10
|
Medlem
Antal inlägg: 2 446
Medlem nr: 28 186

|
CITAT (Gossen Ruda @ 18-01-2012, 17:00)  Att Juholt läser ur manus har kanske sina orsaker.  Precis,de andra kommer förberedda,juholt har inte hunnit läsa in vad hans talskrivare skrivit vad han ska säga,själv skall han nog undvika att hitta på något,det blir såååå fel. ulf
|
|
|
|
|
18-01-2012, 17:38
|

Medlem

|
Skitsnacket går vidare, allt kan tydas till det värsta...
--------------------
|
|
|
|
|
18-01-2012, 21:08
|

Medlem
Antal inlägg: 1 257
Medlem nr: 3 013

|
 Det kanske inte hade varit så dumt med ett förbud mot oljebaserade färger i alla fall...
--------------------
Odlar på taket i zon II
|
|
|
|
|
19-01-2012, 08:50
|
Medlem
Antal inlägg: 5 162
Medlem nr: 8 833

|
CITAT (*Stintan* @ 18-01-2012, 16:32)  Juholt gjorde bra ifrån sig tycker jag och gick inte på Reinfeldts elaka gliringar.  Fast du tycks ju vara ganska ensam om din åsikt att Juholt skötte sig bra. Se här Gita
|
|
|
|
|
19-01-2012, 08:57
|

Medlem
Antal inlägg: 5 521
Medlem nr: 7 219

|
juholt fick mycket bra kritik av de som rapporterade från partiledardebatten igår
--------------------
likes anarki och faråthelvete ☺
|
|
|
|
|
19-01-2012, 09:27
|

Medlem

|
CITAT (Gita @ 19-01-2012, 08:50)  Fast du tycks ju vara ganska ensam om din åsikt att Juholt skötte sig bra. Se här Gita Med tanke på hur utsatt han har varit/är så tycker jag han gjorde bra ifrån sig. Jag är inte ensam om det utan hörde samma bedömning från morgonsoffan i Svt idag på morgonen. De tyckte även detsamma som jag om Reinfeldt att han var så dryg, spydig och elak att det var på gränsen till mobbning av Juholt. Knappast värdigt beteende av en statsminister kan jag tycka och det kommer att slå tillbaka på honom själv och moderaterna var så säker.
--------------------
|
|
|
|
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|