Jag får väl berätta lite mer om vår nya leksak då!

Modellen är en iRobot Roomba 581 och kostar drygt 4000:- på Inwarehouse.
Den ska klara av mattfransar men legobitar plockar den upp i behållaren. De är dock lätta att plocka ur igen, till sonens glädje.
Den klarar inte av hur höga trösklar som helst, vår tröskel mellan allrum och vardagsrum hade den lite problem med och fastnade ibland halvvägs och då stannar den och säger "I need your attention, please!" och då får man lyfta den och trycka på startknappen igen. Vi har därför bytt ut tröskeln till en lägre som den klarar galant.
Till denna finns även små torn som man kan ställa ivägen så att den inte går förbi dessa, t ex vid en trappa ned eller om man vill att den ska koncentrera sig på ett utrymme först.
Vår nedervåning på¨ca 75 kvm åker den fram och tillbaka på under ung en timme medan jag inte är hemma ås jag kommer hem till ett dammsuget golv!
Under dessa två veckor jag har haft den har jag inte plockat fram den vanliga dammsugaren förrän idag då jag dammsög efter att ha klippt håret på både man och son.
Någon gång då och då får man så klart ta en röjare där den inte kommer åt men å andra sidan blir det inte de där tussarna för det finns inte så mycket som kan BLI tussar.
imorgon ska jag plocka isär lite och göra en ordentlig rengöring av borstarna men det är ungefär allt, man måste bara tömma behållaren efter varje städning och det tar ung en minut.
Jag är jättenöjd!