Medlem
Antal inlägg: 420
Medlem nr: 800
Hej alla blomstervänner! Köpte en Hoya på blomsterlandet, frågade vad det var för art. Hoya Carnosa svarade expediten mig! Men den ser inte ut som en vanlig Carnosa, den gamla alltså! Den har mycket smalare blad! Det enda svaret affären hade var att de bara hade fått dem som Hoya Carnosa mix. Nu undrar jag om det är någon som kanske vet vad det är för "ras" ?? Hybrid??
Medlem
Antal inlägg: 2 225
Medlem nr: 12
Jag var också inne på pubicalyx. Det är inte helt ovanligt att dom säljs som carnosa. Men... jag tycker att den ser lite för"grön" ut... det brukar vara mer fläckar på bladen på pubicalyxerna, så jag tror att det är något annat... Är långtifrån säker, skall tilläggas!
Medlem
Antal inlägg: 15 282
Medlem nr: 18
I senaste Året Runt finns på sidan 31 bild på en smalbladig växt som benämns porslinsblomma 'Shapperdy'. Får inga som helst napp efter sökning på nätet. Är den felnamnad?
--------------------
----<--<-@Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål.@->-->----
Medlem
Antal inlägg: 51
Medlem nr: 97
Åh jag syftade inte på thereses bild utan mitt inlägg var ett svar på beriths.
Jag lutar också åt att Thereses hoya är en pubicalyx. Tittar man riktigt noga så ser de även fläckiga ut. Men men... svaret kommer inte förrän den blommar
Medlem
Antal inlägg: 1 190
Medlem nr: 2 101
Det finns så många typers Hoyor, alldeles för många för att man skall kunna göra ett gott signalement innan den går i blom. Blir den "rödare" om bladen vet jag
Medlem
Antal inlägg: 431
Medlem nr: 389
Åsa, jag kikade på din hemsida och kom på att jag varit där förut men eftersom du inte har någon gästbok så kunde jag inte lämna något meddelande. Du har väldigt fina kamelior :o)
Stavar som en kratta nu ju så jag har redigerat flera gånger... *suck*