CITAT (Gossen Ruda @ 26-03-2012, 10:51)

Såsom trägen Postvagnsresenär, fast under eget namn, känner jag väl till signaturen pgr. Tror han är lokförare på VR men det finns en liten risk att jag förväxlar honom med en annan.
Sedär, världen är liten numera. Det finns ju förstås en möjlighet att denna person är född i Sverige av invandrade föräldrar men om det är någon i min egen ålder så är personen troligen någon jag känner.
Jag har ett väldigt dunkelt minne av att jag i andakt åkte med tåget från Nykarleby till Kovjoki station men minns inte varför, i Kovjoki fanns inget annat än några hus och så stationen.
Malcolm! ..känner inte igen mig på bilden. Det borde vara Långören på andra sidan men det liknar inte...och så asfalten där bilarna står, den fanns ju förstås inte då.
"Andersjöön" var ett paradis på somrarna för oss ungar. Så fort isen gått var det dags för ett dopp och så gömde man den våta baddräkten för morsan...
Där lärde man sig snabbt att simma, om inte, blev man ikastad. Stränderna var fin havssand och fullt med vackra sjöstenar. Vi "pedade" till sjön och det gick enkelt, mycket nerförsbackar men vägen hem efter en hel dag i vattnet och solen kunde vara rätt kämpig...