Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V   1 2 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Katten likt osalig ande, varför gör han så?
          Eva Swahn
          Inlägg 22-03-2004, 10:17
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 752
          Medlem nr: 300

Hugo - min store tiger - tuff men modersbunden, vill nu när våren gör entré vara ute på nätterna. Helt ok tycker jag som är tacksam för ostörd sömn. Men när han kommer in till frukost går han omkring likt en osalig ande. Går och går och går. Jamar och pratar. Finner ingen ro. Undersöker den ena liggplatsen efter den andra men ingen duger. Så håller han på säkert en timme. Om han får som han vill så vill han helst att jag ska dra ner stegen till vinden för att han ska gömma sig bland bråten, sen ligger han där till skymningen.

Så har han inte betett sig tidigare. Varför denna oro? Varför dessa oändiga promenader och jamanden? Ute vill han inte vara. Linneskåpet sleep.gif duger inte heller numera.

Han är kastrerad. Och avmaskad. Alla svar på mina undringar om denna katt har tidigare varit att jag ska avmaska honom, men det kan väl inte vara svaret denna gång?

--------------------
          Eva i zon I

Citera
          Sylvia
          Inlägg 22-03-2004, 10:23
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1 990
          Medlem nr: 24

Han kanske hör alla andra (okastrerade) marskatterna därute och kommer ihåg hur det var "förr" och blir orolig när han inte kan vara med längre? Han kanske har fått sig en omgång eller två av de tuffare okastrerade hanarna eller blivit nobabr på honorna när han inte är av rätta virket längre och så depapr han på sitt sätt??

--------------------
          Sylvia, zon 1

Green fingers are the extensions of a verdant heart. (Russell Page)
          I think that I shall never see A poem lovely as a tree. (Joyce Kilmer)
          There are always flowers for those who want to see them! (Henri Matisse)

Citera
          Eva Swahn
          Inlägg 22-03-2004, 11:02
          Länk hit: #3

Medlem

Ja, du kloka Sylvia, det kan ju vara rimligt. Han är ordentligt sönderriven, han ger sig kast med alla andra katter, han har en mycket uttalad revirkänsla, jag hör honom på långa avstånd i bråk med andra, han möter alla andra katter med hotfullt beteende. Vore han osnöpt skulle han förmodligen rida på allt rörligt. Egentligen är det synd att en så maskulin katt är kastrerad. Men det är väl sånt man inte får tycka.

--------------------
          Eva i zon I

Citera
          birgitek
          Inlägg 22-03-2004, 11:17
          Länk hit: #4

Gäster

Jag tror också att det är våren. Min katt-herre är också kastrerad men har kvar en hel del av sitt "katt-i-mars"-beteende.
          Birgit Ek

Citera
          kryddan
          Inlägg 22-03-2004, 11:48
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 566
          Medlem nr: 1 716

... vår också - han är 10 år och kastrerad .. men det verkar han inte helt fattat om man säger så tongue.gif han galopperar vilt fram och tillbaka i korridoren här och jamar å det vildaste + att han uppvaktar husses fötter varje kväll....

Sådär orolig som du beskriver din katt Ewa, så kan Måns vara på landet ibland när han råkat ut för något - typ andra starka katter - han letar efter gömställen samtidigt som han gärna vill ligga i knät och få tröst. En gång kom han till och med in och hämtade oss när det var en "dum" katt i trädgården...

--------------------
          zon 1
          Ett steg i taget så är man på väg

Citera
          Helen i Skåne
          Inlägg 22-03-2004, 12:59
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 817
          Medlem nr: 33

Det snöpta Fluff vi har i familjen är också väldigt orolig och travar runt mycket. Fast han har aldrig varit i slagsmål. För vår del tror jag det är flyttröran som oroar... Han har blivit pinsamt mammig och det ska gosas och kelas och bäras runt jämt och samt. Rätt mysigt i och för sig men lite överraskande med detta väldiga beroende. wub.gif Men jag har kanske missat något, det kanske är våren...

--------------------

Vänliga hälsningar Helen i Skåne

Citera
          Cilla
          Inlägg 22-03-2004, 18:56
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 9 115
          Medlem nr: 126

En av mina kastrerade hanar är också starkt påverkad av vårkänslor, och får uppenbara problem med revirhållningen varje vårvinter. Grannarna en kilometer bort berättar att han söker sig dit, kanske för att hitta ett mindre stört revir eller för att se om han kan störa någon annans, vad vet jag. Borta är han i några dagar och riven kommer han hem och äter upp sig, med samma orostecken som du beskriver Eva, förutom att han också hysteriskt och timmavis försöker para sig med sin bästa kattkompis som också bor här och som vi brukar låta få kattungar.

Min andra kastrerade hane är helt obekymrad. Vill gärna hålla sig inne och slappa när de andra grabbarna bråkar. Men så var han inte särskilt upphetsad som okastrerad heller. Som två-åring fick han träffa en hona vars matte gärna ville få kattungar, men han tyckte hon var konstig när hon vände baken till. Först när han var tre år kunde man ana att han var könsmogen.

--------------------

Citera
          Anna-C
          Inlägg 22-03-2004, 20:33
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 153
          Medlem nr: 2 451

Det är minsann inte bara kattherrar som blir osaliga andar smile.gif
          Min Missa visar exakt samma oroliga, rastlösa beteende....går och går och går och jampratar och vill inte få ro nånstans. Men när hon väl hittar en plats som duger, är hon borta från världen i 12 tim i sträck.

Sen ska hon ut igen och redan på trappan blir svansen tjock som en telefonstolpe blink.gif Inte vet jag varför, ser inget...

(Jo, hon är steriliserad)

--------------------
          Det är ingen idé att vårda grenarna om du försummar roten!

Citera
          Copycat
          Inlägg 22-03-2004, 20:34
          Länk hit: #9

Gäster

Det är inte bara "pojkarna" som beter sig som halvtok, min "gammelkäring" på 9 år vet inte om hon skall vara ute eller inne. Hon är steriliserad men aggressiv till tusen. Åker hon på däng ute så ska hon givetvis "hämnas" på lillkatten hemma. Den lilla känner sig starkt mobbad och vi skäller och skäller på surkäringen.

Citera
          Exotic
          Inlägg 22-03-2004, 21:35
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 891
          Medlem nr: 565

Hej Eva,

Jag tror han har extra vårkänslor rolleyes.gif , och som några av mina kastrater som jag haft så parar dem oxå *hihihihi* fast inga barn men honan blir glad laugh.gif biggrin.gif tongue.gif . Sen kanske det finns några snygga katt damer i ditt område .fast då mina är bara innekatter med utegård laugh.gif

besök gärna min kattweb smile.gif
          ha det

--------------------
          If you dont like seeing pictures of violence towards animals being posted, you need to help stop the violence,not the pictures
          / Johonny Depp

Citera
          Eva Swahn
          Inlägg 23-03-2004, 00:25
          Länk hit: #11

Medlem

Kul med katt.
          Kul med katt med vårkänslor.
          Man kan ju själv liksom bli ...
          wub.gif

Hur som helst så är alltså Hugo i gott sällskap. Det förstår jag nu. Han porrar sig inte med oss, det gör den lilla hunden så det räcker för oss alla tre, men inte med oss utan med egen porrkudde och bara efter maten huh.gif

Däremot är han extra lekfull på kvällspromenaderna. Han kan ligga platt som en handske på marken (tror han) och sen anfalla oss som ett jehu. Skitroligt tycker han, men lite tjatigt i längden tycker vi andra - jag för jag håller på att snubbla över kattfan och hunden för hon blir störd i sina bestyr.

--------------------
          Eva i zon I

Citera
          kryddan
          Inlägg 23-03-2004, 10:38
          Länk hit: #12

Medlem
          Antal inlägg: 566
          Medlem nr: 1 716

CITAT (Eva Swahn @ 23-03-2004, 00:25)
          Däremot är han extra lekfull på kvällspromenaderna. Han kan ligga platt som en handske på marken (tror han) och sen anfalla oss som ett jehu. Skitroligt tycker han, men lite tjatigt i längden tycker vi andra - jag för jag håller på att snubbla över kattfan och hunden för hon blir störd i sina bestyr.

Måns tror han är osynlig när han gömmer sig bakom gardinerna för att "gå till attack".... han har bara glömt det där med svansen... laugh.gif

Likaså gömmer han sig bakom mig för att attackera leksaken jag vispar runt med - min hand har liksom inget med min kropp i övrigt att göra tydligen... rolleyes.gif

--------------------
          zon 1
          Ett steg i taget så är man på väg

Citera
          Copycat
          Inlägg 23-03-2004, 10:57
          Länk hit: #13

Gäster

Våran lille kattpojke ( numera en liten ängel) sprang med full kraft rakt in i krusbärsbusken när vi skulle gå in. Gissa om han hade många småsår i huvudet sen ! Han gjorde samma sak varje gång vi skulle gå in, Om han inte såg oss skulle inte vi kunna se honom. Katter kan vara lite tokiga ibland. TOKROLIGA !!!!

Citera
          Berith
          Inlägg 24-03-2004, 07:19
          Länk hit: #14

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

smile.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Sollan
          Inlägg 24-03-2004, 07:52
          Länk hit: #15

Medlem
          Antal inlägg: 1 603
          Medlem nr: 2 852

Hallegusinne....!!! wub.gif

--------------------
          /sollan

Citera
          Berith
          Inlägg 24-03-2004, 07:55
          Länk hit: #16

Medlem

Javisst är han söt! wub.gif biggrin.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          renate
          Inlägg 24-03-2004, 08:19
          Länk hit: #17

Medlem
          Antal inlägg: 5 656
          Medlem nr: 834

tongue.gif tongue.gif Det kan du skriver upp,en riktig liten sötnos.Ge han eller henne en puss på nosen från mig.
          Katthälsningar från kattmatte Renate
          laugh.gif wub.gif wub.gif wub.gif tongue.gif tongue.gif rolleyes.gif laugh.gif

--------------------
          MVH Renate zon 4

Citera
          Berith
          Inlägg 24-03-2004, 08:22
          Länk hit: #18

Medlem

Tyvärr inte min sötnos! smile.gif

"Lånat" bilden från den här sidan.

--------------------

Citera
          Ella
          Inlägg 24-03-2004, 17:40
          Länk hit: #19

Medlem
          Antal inlägg: 517
          Medlem nr: 1 209

Vilken fantastisk bild, Berit!!!

DEn är säkert säljbar, fast jag vet inte hur man sköter sånt!

--------------------
          Ella

Citera
          Anna-C
          Inlägg 24-03-2004, 19:44
          Länk hit: #20

Medlem
          Antal inlägg: 153
          Medlem nr: 2 451

Åååå, himmel! biggrin.gif
          Hur söt får man vara wub.gif wub.gif wub.gif !!!!!!!

--------------------
          Det är ingen idé att vårda grenarna om du försummar roten!

Citera

2 sidor V   1 2 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 01-09-2025, 04:53

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon