Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

4 sidor V   1 2 3 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Angående support och moderatorer
          Katarina Odla.nu
          Inlägg 19-06-2012, 09:24
          Länk hit: #1

Gäster

Hej allihop!

Det händer mycket på Odla.nu, på sajten, i shopen och på forumet. Vår organisation har genomgått stora förändringar och vi börjar nu landa i det nya. I forumet pågår som vanligt många fina, dynamiska diskussioner hela tiden, vilket vi är glada och stolta över. Forumet är en mycket viktig och spännande del av Odla.nu som vi vill värna om och utveckla.

Dock har det kommit upp en del i forumet som inte fungerar, av fullt förståeliga skäl. Vi har inga moderatorer i forumet idag som styr upp diskussionerna och även den tekniska supporten har ibland fallerat.

Så här före semestern vill jag betona att vi jobbar på detta! Vi tar era kommentarer, klagomål och önskemål på allvar! Arbetet med att hitta moderatorer är i full gång och på den tekniska sidan kommer vi ha förstärkning framöver.

Vi hoppas att ni fortsätter prata trädgård och odling på tvären och djupet här i forumet men också att ni fortsätter tycka till om hur vi kan förändra och förbättra. De gånger vi inte ger den respons ni önskar beror det inte på att vi inte bryr oss utan på att vi inte har räckt till. Vi blir nu fler och hoppas kunna ge den feedback som ni är värda!

Jag önskar er alla en riktigt fin sommar och tackar för ert engagemang, era härliga åsikter, fina kunskaper och stora tålamod här i forumet!

Varma hälsningar Katarina på redaktionen

Citera
          sqrulan
          Inlägg 19-06-2012, 17:02
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 3 211
          Medlem nr: 9 264

Är ugglemor samma person som Fucksian?

Jag ändrar det jag skrev:

Jag har hållit mej borta från Odla för här förekommer så otrevliga påhopp och mobbingar, jag kommer inte att vara här i onödan. Jag har kanske inte varit så trevlig själv alla gånger men jag ligger inte på och kommentarar allt som medlemmar skriver och kallar folk för lögnare och falska.

Jag vill be om ursäkt till Silos, hoppas att hon godtar det! Det var inte menat som det "lät". smiley_small_hug.gif

Redigerat av sqrulan: 22-06-2012, 18:19

--------------------

Citera
          ryss_борис
          Inlägg 19-06-2012, 18:33
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 523
          Medlem nr: 29 572

CITAT (sqrulan @ 19-06-2012, 18:02) *
          Stintan är jobbig för hon ställer till problem men jag anser att hon är bra,tona ner kanske?
          Silos den konstiga!
          Jag bry mej inte egentligen för hela forumet i sig är förstört o nesvartat dörför är Aot bättre

Tror att folk har rätt att vara anonyma här, och därför så kommer du aldrig få veta om det är samma person eller inte. Sen tycker man väl ändå att man inte behöver använda den här tråden till att hänga ut specifika personer man ogillar. Man kan framföra kritik på annat sätt.

Citera
          andersen
          Inlägg 19-06-2012, 18:38
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 4 131
          Medlem nr: 51

Det är bra att ägarna till forumet har kommit till insikt, men det hjälper ju inte att så här före semestern jobba på det! utan skadan har ju blivit stor, och jag tycker att det borde få högsta prioritet.

Mvh andersen.

--------------------
          Problemet är inte de onda människorna
          utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King.

Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

Att inte cykla är att gå för långt.

Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 19-06-2012, 19:03
          Länk hit: #5

Gäster

Det är väl problemet med virus och sådant som gäller uppbyggnaden och ett fungerande forum som ska tas upp och inte gå till personangrepp ock annan småskurenhet som ska ventileras här.
          Alla är väl med på att få det hela att fungera tekniskt sett? Man vill ju vara trygg här utan att få med något konstigt i sina datorer.
          Det hela som presenterades är ju det viktigaste både för Odla och forumet.

Redigerat av Ugglemormor: 19-06-2012, 19:04

Citera
          Red Top
          Inlägg 19-06-2012, 20:18
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 16 329

CITAT (Katarina Odla.nu @ 19-06-2012, 10:24) *
          Hej allihop!

Det händer mycket på Odla.nu, på sajten, i shopen och på forumet. Vår organisation har genomgått stora förändringar och vi börjar nu landa i det nya. I forumet pågår som vanligt många fina, dynamiska diskussioner hela tiden, vilket vi är glada och stolta över. Forumet är en mycket viktig och spännande del av Odla.nu som vi vill värna om och utveckla.

Dock har det kommit upp en del i forumet som inte fungerar, av fullt förståeliga skäl. Vi har inga moderatorer i forumet idag som styr upp diskussionerna och även den tekniska supporten har ibland fallerat.

Så här före semestern vill jag betona att vi jobbar på detta! Vi tar era kommentarer, klagomål och önskemål på allvar! Arbetet med att hitta moderatorer är i full gång och på den tekniska sidan kommer vi ha förstärkning framöver.

Vi hoppas att ni fortsätter prata trädgård och odling på tvären och djupet här i forumet men också att ni fortsätter tycka till om hur vi kan förändra och förbättra. De gånger vi inte ger den respons ni önskar beror det inte på att vi inte bryr oss utan på att vi inte har räckt till. Vi blir nu fler och hoppas kunna ge den feedback som ni är värda!

Jag önskar er alla en riktigt fin sommar och tackar för ert engagemang, era härliga åsikter, fina kunskaper och stora tålamod här i forumet!

Varma hälsningar Katarina på redaktionen

Tack Katarina!

Jag önskar dig detsamma! Hoppas du kommer tillbaks i höst med nya friska krafter! Bifogad bild

Bifogad bild Bifogad bild Bifogad bild

Till sqrulan och er andra som har skrivit i tråden: Är det så ni besvarar en önskan om en riktigt fin sommar och tack för engegemang och tålamod?

Genom att börja atackera utpekade medlemmar på forumet och snacka om sånt Odla.nu redan har tagit itu med? Skärpning! Bifogad bild

--------------------

Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.

Jevgenij Jevtusjenko

Citera
          gnon49
          Inlägg 19-06-2012, 21:55
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Sedan man förbättrade säkerheten mot intrång tycker jag Odla funkat alldeles utmärkt. Om support o moderator behöver förbättras så okey. Har själv inte tänk på det faktiskt.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 19-06-2012, 22:03
          Länk hit: #8

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Jag röstar på Bengalow som moderator. Då blir det ordning och reda på forumet.

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 19-06-2012, 22:14
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

CITAT (Huggorm @ 19-06-2012, 23:03) *
          Jag röstar på Bengalow som moderator. Då blir det ordning och reda på forumet.

giggle.gif

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          malcolm
          Inlägg 20-06-2012, 05:22
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

Jag tycker inte det behövs någon speciell moderator, däremot efterlyser jag en större lyhördhet från redan anställda personer att de faktiskt läser inkomna mail och kanske tom. besvarar dem. Idag krävs det flera brev innan någon öht. reagerar och så skulle jag vilja att det gick att avregistrera sig från forumet utan att behöva kontakta admin. När man registreerar sitt medlemsskap behöver man ju inte kontakta någon utan det går bra bara genom att fylla i lämpliga rutor fast vill man lämna sajten måste det skrivas brev, mycket märkligt...

För övrigt anser jag att vuxna människor borde kunna bete sig som just vuxna och inte hemfalla åt skitsnack och tveksamt beteende utan någon slags "barnvakt".

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 20-06-2012, 08:51
          Länk hit: #11

Gäster

Javisst önskar även jag en bra sommar för hela Odlas personal för allt arbete de lägger i både för forums skull och det trevliga och snabba bemötandet man fått när man haft frågor kring sina beställningar.
          Jag har ingen i tankarna när det gäller moderatorer, det får de vana och som funnits länge i forumet komma överens som bäst passar till de poster och vill ta det ansvaret. Ser det så att har varken kunskap eller tid till det.
          Kommer att ta emot vem det än blir.

Redigerat av Ugglemormor: 20-06-2012, 08:57

Citera
          silos
          Inlägg 20-06-2012, 09:00
          Länk hit: #12

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

CITAT (sqrulan @ 19-06-2012, 18:02) *
          Stintan är jobbig för hon ställer till problem men jag anser att hon är bra,tona ner kanske?
          Silos den konstiga!
          Jag bry mej inte egentligen för hela forumet i sig är förstört o nesvartat dörför är Aot bättre

Javisst är jag konstig....i dina ögon!
          smiley_small_hug.gif

Citera
          Katarina Odla.nu
          Inlägg 20-06-2012, 09:33
          Länk hit: #13

Gäster

Hej!
          Inga personpåhopp är ni snäll! thanks.gif
          /Katarina

Citera
          Alba
          Inlägg 20-06-2012, 10:01
          Länk hit: #14

Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem nr: 8 513

En knapp Anmäl vid varje inlägg vore bra. Det skulle ju också underlätta för en moderator som då får snabb info.

Citera
          Myosotis
          Inlägg 20-06-2012, 10:12
          Länk hit: #15

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

CITAT (Katarina Odla.nu @ 19-06-2012, 10:24) *
          Så här före semestern vill jag betona att vi jobbar på detta! Vi tar era kommentarer, klagomål och önskemål på allvar! Arbetet med att hitta moderatorer är i full gång och på den tekniska sidan kommer vi ha förstärkning framöver...

tummenupp.gif Mycket bra. Jag uppskattar det du redan har gjort, att du svarar på pm och är synlig på forumet. bravo.gif

CITAT (malcolm @ 20-06-2012, 06:22) *
          För övrigt anser jag att vuxna människor borde kunna bete sig som just vuxna och inte hemfalla åt skitsnack och tveksamt beteende utan någon slags "barnvakt".

Håller med. Men tyvärr funkar det ju inte. Hoppas att det fortsätter att vara ett forum där man kan skriva utan att någon går in och redigerar ens inlägg, flyttar ens trådar etc. Lite OT håller liv i diskussionen många gånger. Personangrepp, bråk och troll ska bekämpas hårt, men jag gillar inte att bli omyndigförklarad så som det är på en del andra fora.

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 20-06-2012, 10:46
          Länk hit: #16

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

CITAT (Alba @ 20-06-2012, 11:01) *
          En knapp Anmäl vid varje inlägg vore bra. Det skulle ju också underlätta för en moderator som då får snabb info.

det vore mycket bra.......

Citera
          silos
          Inlägg 20-06-2012, 11:08
          Länk hit: #17

Medlem

Det allra bästa vore att var och en av oss tog reda på varför man själv blir arg och irriterad på andras inlägg.
          Saken är den att vi alla är varandras speglar är ett som är säkert!
          Tänk på det när ni ropar efter hjälp från moderatorer!

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 20-06-2012, 11:34
          Länk hit: #18

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Jösses en del får det att låta som om forumet var fult av ilska och frustration över vad som skrivs här. Är det verkligen så illa? Jag upplever det inte så iallafall. Men en del borde nog ha alkolås på sin dator.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Huggorm
          Inlägg 20-06-2012, 11:47
          Länk hit: #19

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Ja, som sagt är det inga stora fel på forumet i grunden, det har bara en tendens att gå lite för långt i ältandet i "småprat". En metod som jag tror på är att moderatorer går in i urspårade diskussioner och hövligt ber folk att lugna ner sig lite. Röd text bör det vara också, för att tydligt markera att det är moderator som skriver. Sådant borde kunna lugna ner bråken, och är mycket bättre än låsta trådar och raderade inlägg när det inte är allvarliga personangrepp och liknande.

Citera
          silos
          Inlägg 20-06-2012, 12:06
          Länk hit: #20

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 20-06-2012, 12:34) *
          Jösses en del får det att låta som om forumet var fult av ilska och frustration över vad som skrivs här. Är det verkligen så illa? Jag upplever det inte så iallafall. Men en del borde nog ha alkolås på sin dator.

Nejdå,det tror jag absolut inte!Utan ville bara berätta att det är bäst att alltid ta hand om sina egna känslor och då behöver man ju inte kasta skit på andra medlemmar.

Jag tycker om Odla.nu,det finns så mycket att läsa,titta på bilderna och så skriva här på småprat är som att träffa vänner dagligen.

Citera

4 sidor V   1 2 3 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 04:52

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon