Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

9 sidor V   1 2 3 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Tråkigt forum
          Carl
          Inlägg 17-08-2012, 16:13
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 222
          Medlem nr: 9 850

Hejsan!
          Tycker att detta forum har blivit totalt tråkigt. Inga insperande trådar längre.

Citera
          andersen
          Inlägg 17-08-2012, 16:19
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 4 131
          Medlem nr: 51

CITAT (Carl @ 17-08-2012, 17:13) *
          Hejsan!
          Tycker att detta forum har blivit totalt tråkigt. Inga insperande trådar längre.

Håller med, många trevliga har lämnat forumet, pga ingen styrning av forum och massa tjafs,men vi får hoppas att forumet blir bättre, när det blir någon närvarande admin här.

--------------------
          Problemet är inte de onda människorna
          utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King.

Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

Att inte cykla är att gå för långt.

Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.

Citera
          Natur liv
          Inlägg 17-08-2012, 16:20
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 8 739
          Medlem nr: 43 937

Ibland är det roligare att vara i trädgården och skörda dyrgriperna. Det är kanske där alla andra är ...

--------------------
          Livet är härligt när man kan njuta av frukostkaffet till fågelkvitter och dofterna från kryddodlingen.

Citera
          hattstugan
          Inlägg 17-08-2012, 17:06
          Länk hit: #4

Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem nr: 27 097

Forumet blir vad vi medlemmar gör det till!

Om ALLA tycker att det är bättre på FB så får vi som inte hänger där göra vad vi kan för att hålla ställningarna här tills det vänder igen!

Citera
          skånepåg
          Inlägg 17-08-2012, 17:19
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 5 158
          Medlem nr: 21 199

Håller med lite, man för leta vidare på utländska forum och sajter för de bästa trädgårdarna.
          Borde finnas liknande för i sverige, det görs ju tv-program, har inte letat så mycket men beror vad man är ute efter, men några gamla trontjänare är kvar och kunskapen finns =)
          När jag blev medlem första gången var i början 2000-talet då var här ju 1000+ nu ska man vara glad om här är 100 sad.gif
          Var tog alla vägen vad hände?
          Men det mesta har sin stund i rampljuset men vad har tagit över? ..... Internet sad.gif

--------------------
          Pjater-Zon 1-2

Citera
          hattstugan
          Inlägg 17-08-2012, 17:56
          Länk hit: #6

Moderator

Mycket är FB felet! Samt att det varit för mycket virusar och tjafs i många trådar!

Men håll ut!

Citera
          Tapio
          Inlägg 17-08-2012, 18:34
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 1 400
          Medlem nr: 2 402

Hejsan!

Halaj!

Sådär tänker jag också ibland. Men så tänker jag: men, hallå, vad gör jag själv för att lyfta forumet? Sen blir jag tyst.

Man kan inte gnälla för att ingen skriver nåt roligt. Skriv nåt själv!
          Ett forum är aldrig bättre än vad dess medlemmar gör det till.

//T

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 17-08-2012, 19:06
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

CITAT (hattstugan @ 17-08-2012, 18:56) *
          Mycket är FB felet! Samt att det varit för mycket virusar och tjafs i många trådar!

Men håll ut!

Tjafs kommer och går, det tror jag oftast inte skrämmer bort folk, men viruset gjorde! Speciellt att det tog så lång tid innan det togs på allvar. Många fick allvarliga problem med sina datorer flera gånger.

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          Hjortronsylt
          Inlägg 17-08-2012, 19:08
          Länk hit: #9

Gäster

Hejsan!

sad.gif

Citera
          Flemming
          Inlägg 17-08-2012, 20:01
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 775
          Medlem nr: 38 520

Virus,pajkastning och sommar,där har du tre anledningar till att det inte händer något på forumet...
          Som några redan har skrivit så blir ett forum aldrig bättre än man själv gör det !

Många andra forum som jag besöker har samma dykande siffror på trådar och inlägg,odla.nu är inte ensamma om nedgången.

Facebook tar säkert många men dom övriga kategorierna (trädgårdsdelen) på odla.nu lever och frodas,vad jag kan se...

Om det är något som stör mig,då är det dom gångerna man har gjort ett rejält jobb för att hitta fakta till en frågeställare och vad blir tacken,jo total tystnad...
          Detta om något kan få folk till att tröttna.

Många bra skribenter har försvunnit och frågan är om dom kommer tillbaka igen ?

--------------------
          Avskyr jakt och slakt men räddar gärna djur från döden.
          Skänker pengar till Djurrättsalliansen, WSPA, Svenska Hästars Värn och Djurskyddet Sverige.
          Zon 1 enligt kartan men ibland känns det som zon 13

Citera
          Tapio
          Inlägg 17-08-2012, 20:43
          Länk hit: #11

Medlem
          Antal inlägg: 1 400
          Medlem nr: 2 402

CITAT (Flemming @ 17-08-2012, 21:01) *
          Om det är något som stör mig,då är det dom gångerna man har gjort ett rejält jobb för att hitta fakta till en frågeställare och vad blir tacken,jo total tystnad...
          Detta om något kan få folk till att tröttna.

Halaj!

Bra grej du tar upp där.
          Jag är själv skyldig just nu, men har inte glömt det (krusbär).
          Men ofta vill jag inte svara med en gång, för att jag tänker att någon kanske har nåt ytterligare att yttra i ämnet jag frågar om, innan jag tackar för alla goda svar.
          Jag känner att om jag skriver: tack, tack för svar, så känns det som om ämnet är avslutat och då kanske inte den som har en annan synvinkel kommer att skriva det den tänkte på.

//T

Citera
          Flemming
          Inlägg 17-08-2012, 21:04
          Länk hit: #12

Medlem
          Antal inlägg: 775
          Medlem nr: 38 520

CITAT (Tapio @ 17-08-2012, 21:43) *
          Halaj!

Bra grej du tar upp där.
          Jag är själv skyldig just nu, men har inte glömt det (krusbär).
          Men ofta vill jag inte svara med en gång, för att jag tänker att någon kanske har nåt ytterligare att yttra i ämnet jag frågar om, innan jag tackar för alla goda svar.
          Jag känner att om jag skriver: tack, tack för svar, så känns det som om ämnet är avslutat och då kanske inte den som har en annan synvinkel kommer att skriva det den tänkte på.

//T

Du kan tacka för svaren allt eftersom dom skrivs men ändå hålla det öppet,genom att fråga om det finns fler som kan bidra med fakta/infallsvinklar eller vad det nu kan vara...
          Låter du bli,då finns en uppenbar risk att man tolkar som om du inte är speciellt intresserad av frågan du själv ställde och helt plötsligt dör tråden ut.

Att man glömmer vissa trådar/inlägg är mänskligt men med jämna mellanrum kan man titta i personliga inställningar,där det bl.a. listas vad/var man har frågat/svarat.

--------------------
          Avskyr jakt och slakt men räddar gärna djur från döden.
          Skänker pengar till Djurrättsalliansen, WSPA, Svenska Hästars Värn och Djurskyddet Sverige.
          Zon 1 enligt kartan men ibland känns det som zon 13

Citera
          hattstugan
          Inlägg 17-08-2012, 22:08
          Länk hit: #13

Moderator

Jo det här med VIRUSET var ett stort problem för många här!

Men flera hade gett sig iväg härifrån innan pga det eviga tjafset och en stor del personangrepp som förkommit/förekommer!

Och det är väl tydligt att en moderator måste finnas här så Småprat kan fortsätta tillsammans med de andra avdelningarna!

Citera
          gunsta
          Inlägg 17-08-2012, 22:15
          Länk hit: #14

Medlem
          Antal inlägg: 5 616
          Medlem nr: 48 334

CITAT (hattstugan @ 17-08-2012, 23:08) *
          Men flera hade gett sig iväg härifrån innan pga det eviga tjafset och en stor del personangrepp som förkommit/förekommer!

Och det är väl tydligt att en moderator måste finnas här så Småprat kan fortsätta tillsammans med de andra avdelningarna!

Instämmer

--------------------
          Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)

Citera
          kerstin z5-6
          Inlägg 18-08-2012, 00:09
          Länk hit: #15

Medlem
          Antal inlägg: 21 879
          Medlem nr: 559

Vilket virus?

--------------------
          Kerstin

Ut sementem feceris, ita metes
          (Cicero)

Citera
          hattstugan
          Inlägg 18-08-2012, 00:18
          Länk hit: #16

Moderator

Tja en del blev hårt drabbade av ett virus!

Själv har jag inte märkt av det alls!!!

Citera
          Krolliljan
          Inlägg 18-08-2012, 05:19
          Länk hit: #17

Medlem
          Antal inlägg: 10 192
          Medlem nr: 10 539

Jag försvinner själv i perioder när det tjafsas för mycket. thumbdown.gif
          Tyvärr finns det de som inte återkommer utan är trötta på tjafset och söker sig till andra forum.
          Nu avvaktar jag vad som ska hända när moderatorn kommer igång. Hoppas att "gamla" vänner kommer tillbaka då. yes.gif

--------------------

Citera
          jaj-51
          Inlägg 18-08-2012, 05:37
          Länk hit: #18

Gäster

Hejsan!

Jag håller med, "hänger" här enbart för trädgård men det som kallas allmänt forum hör inte hit.
          Tyvär drar det ner hela intycket på trädgårdsforumet.

Verkligheten är att alla dessa på hopp och tjafs läses av många och ger reklampengar till odla.nu
          Det enda som påverkar är om trädgårdsfolket drar och anonsörerna upptäcker det.
          En snabbkoll på antal inlägg visar klart att detta forum i första han INTE handlar odlandet och trädgårdar.

Trädgård är mindre än en tredjedel av hela forumet ... och i tädgårdsforumet fins många inlägg som borde varit i allmäna forumet.

Ett MYCKET stort lyft för odla.nu trädgårdsforum skulle vara att avsluta det allmäna forumet.
          Men pengarna styr och så länge besökarna kommer lär det forsätta.

Utlänska forum med Googles översätning är ett allternativ värt att prova

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 18-08-2012, 06:40
          Länk hit: #19

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Jag har lite svårt att förstå detta klagande på forumet. Varför är man här om det är så dåligt? Folk kommer och går...det är väl helt naturligt. Det har alltid varit upp och ner på forumet, ibland händer inte så mycket och ibland händer det mer. Just nu är det ju lugnt och minimalt med tjafs.... är det inte så ni vill ha det? Sen kan man ju undra hur det kommer sig att tjafstrådar är de mest lästa. Självklart har Småpratsavdelningen en funktion att fylla på Odla, både för forumet som sådant och för oss medlemar. Ingen tvingar någon att skriva i småprat!
          Beträffande Facebook så är ju det ett helt annat upplägg och det är ju inte bara gamla odlaiter man har kontakt med där utan även ens vänner som inte har samma odlaintresse nås ju av det man skriver och kan vara med i diskussioner. Dessutom kan man vara med i diverse grupper som kanske bara är intressanta för en själv om man vill.
          En del här verkar helt nojiga i sin aversion mot Facebook trots att ni inte har en aning om hur det fungerar. Mycket märkligt. Man kan faktiskt vara både på Odla och på Facebook! Skillnaden är att på Facebook kan jag själv välja vilka jag vill diskutera med och slipper därmed folk som bara är ute efter att bråka.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          jaj-51
          Inlägg 18-08-2012, 07:02
          Länk hit: #20

Gäster

CITAT (*Stintan* @ 18-08-2012, 07:40) *
          Jag har lite svårt att förstå detta klagande på forumet. Varför är man här om det är så dåligt?

Det är enkelt at förstå hit lockas man för odling och växter men tyvärr är det en mindre del av forumet.

Klart många vill att det skal förbli ett forum för odlingsglädjen.
          Som det står längre upp i tråden lämnar flera forumet ...

Citera

9 sidor V   1 2 3 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 04:08

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon