|
Tack Katarina. |
|
|
|
23-08-2012, 08:18
|

Medlem
Antal inlägg: 4 131
Medlem nr: 51

|
För att du är aktiv här, kan inte du vara en moderator här på forumet?
--------------------
Problemet är inte de onda människorna utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King. Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T. Att inte cykla är att gå för långt.
Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.
|
|
|
|
Hjortronsylt
|
23-08-2012, 08:42
|
Gäster

|
Jag vill inte vara den som är den, men måste bara säga att jag tycker det är skönt att J-pop-tråden äntligen är låst. Den tillförde absolut ingenting gott.
|
|
|
|
|
23-08-2012, 10:25
|

Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296

|
Jag har haft ett litet PM-samtal med Katarina och förstår henne varför hon låste Japantråden. Den öppnas nog igen när hon har städat ut den och skafferiet men just nu finns inte tiden för henne. Japanvännerna får lugna sig lite, vår tid kommer. Tråkigt nog kan jag nu inte svara ryssen men det är inte mitt fel.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|
|
|
|
|
23-08-2012, 10:37
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
Fast nog tycker jag att man först och främst ska ta bort inlägg som är mot reglerna.Inte låsa trådar som första¨åtgärd. Eller ska alla trådar låsas som någon/några tycker inte tillför något? I såfall kan man ju bara gå in och skriva lite svordomar och vara allmänt otrevlig för att få vilken tråd som helst låst. Det finns ju flera mer eller mindre s.k. "privattrådar" och hur många trådar som helst som inte tillför något (läs: som inte ger mig något).
Detta var ett sar på Hjortronsylts inlägg!
Redigerat av *Stintan*: 23-08-2012, 10:39
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
23-08-2012, 10:53
|

Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296

|
Jag accepterar en tillfällig låsning tills hon har hunnit gå in i tråden och läsa igenom allt för att sen åtgärda problemen. Det vanliga problemet för en admi som inte hela tiden vistas på forumet.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|
|
|
|
|
23-08-2012, 12:03
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
CITAT (*Stintan* @ 23-08-2012, 11:37)  Fast nog tycker jag att man först och främst ska ta bort inlägg som är mot reglerna.Inte låsa trådar som första¨åtgärd. Eller ska alla trådar låsas som någon/några tycker inte tillför något? I såfall kan man ju bara gå in och skriva lite svordomar och vara allmänt otrevlig för att få vilken tråd som helst låst. Det finns ju flera mer eller mindre s.k. "privattrådar" och hur många trådar som helst som inte tillför något (läs: som inte ger mig något).
Detta var ett sar på Hjortronsylts inlägg! Jag instämmer. Låsa trådar är snarast emn desperat åtgärd, när det redan gått för långt till följd av bristande moderering. Det löser inget på sikt och kan faktiskt främja just den typ av sabotage som Stintan nämner. Nej, kom loss nu och gör ett attraktivt virusskyddat och välmodererat forum!!!
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
23-08-2012, 12:04
|

Medlem
Antal inlägg: 4 131
Medlem nr: 51

|
Nu menade jag rent allmänt, och inte någon speciell tråd.
--------------------
Problemet är inte de onda människorna utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King. Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T. Att inte cykla är att gå för långt.
Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.
|
|
|
|
|
23-08-2012, 12:08
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
All heder åt Katarina för hennes aktivitet, ambitioner och trevliga sätt!
Men jag vill se en systematisk plan för ett bättre fungerande forum, snarast!
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
Hjortronsylt
|
23-08-2012, 15:11
|
Gäster

|
CITAT (*Stintan* @ 23-08-2012, 11:37)  Fast nog tycker jag att man först och främst ska ta bort inlägg som är mot reglerna.Inte låsa trådar som första¨åtgärd. Eller ska alla trådar låsas som någon/några tycker inte tillför något? I såfall kan man ju bara gå in och skriva lite svordomar och vara allmänt otrevlig för att få vilken tråd som helst låst. Det finns ju flera mer eller mindre s.k. "privattrådar" och hur många trådar som helst som inte tillför något (läs: som inte ger mig något).
Detta var ett sar på Hjortronsylts inlägg! Ja, döda trådar borde låsas. VAd är det för vits med att ha trådar där bara en jävel skriver och som desutom förbjuder diskussion. Tyckte den tråden osade diktatur.
|
|
|
|
|
23-08-2012, 15:51
|

Medlem

|
CITAT (Hjortronsylt @ 23-08-2012, 16:11)  Ja, döda trådar borde låsas. VAd är det för vits med att ha trådar där bara en jävel skriver och som desutom förbjuder diskussion. Tyckte den tråden osade diktatur. Nej döda trådar försvinner ner i arkivet av sig självt förr eller senare. Hur fort beror på hur många nya trådar som skapas. Bara för att man själv inte gillar en tråd kan man ju inte begära att den ska låsas. Det är ju långt fler som läser än som skriver i de flesta trådar och det finns inga regler för hur många som måste delta i en diskussion för att en tråd ska få fortleva. Jag hoppas verkligen kommande moderatorer inte går på såna dumheter.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
23-08-2012, 18:58
|
Medlem
Antal inlägg: 523
Medlem nr: 29 572

|
Hela forumet behöver struktureras upp, och underavdelningar bör skapas.
Sedan bör man inte tillåta flertalet helt identiska trådar. Visst, trådar är sällan helt identiska, och en eller två lsnarlika går väl bra, men att skapa 10 olika trådar som alla går ut på att diskutera all möjlig sorts politik ska absolut inte uppmuntras eller tillåtas.
|
|
|
|
Hjortronsylt
|
24-08-2012, 07:08
|
Gäster

|
CITAT (*Stintan* @ 23-08-2012, 16:51)  Nej döda trådar försvinner ner i arkivet av sig självt förr eller senare. Hur fort beror på hur många nya trådar som skapas. Bara för att man själv inte gillar en tråd kan man ju inte begära att den ska låsas. Det är ju långt fler som läser än som skriver i de flesta trådar och det finns inga regler för hur många som måste delta i en diskussion för att en tråd ska få fortleva. Jag hoppas verkligen kommande moderatorer inte går på såna dumheter. Syftar du på Japantråden nu? Jag hade verkligen inget emot ämnet som sådant, däremot tyckte jag att det fanns medlemmar som medvetet ignorerade och skuffade undan andras åsiker för att enbart själva ta plats vilket jag inte tycker passar på ett forum. Men det är ju vad jag tycker. Visst, ingen ska behöva känna sig tvingad till diskussion, men förbjuder man andra att skriva i den får man nog också -tyvärr- ta konsekvenserna av det också.
Redigerat av Hjortronsylt: 24-08-2012, 07:09
|
|
|
|
|
24-08-2012, 10:04
|

Medlem

|
CITAT (Hjortronsylt @ 24-08-2012, 08:08)  Syftar du på Japantråden nu? Jag hade verkligen inget emot ämnet som sådant, däremot tyckte jag att det fanns medlemmar som medvetet ignorerade och skuffade undan andras åsiker för att enbart själva ta plats vilket jag inte tycker passar på ett forum. Men det är ju vad jag tycker. Visst, ingen ska behöva känna sig tvingad till diskussion, men förbjuder man andra att skriva i den får man nog också -tyvärr- ta konsekvenserna av det också. Nu har det ju funnits flera stycken Japantrådar (någon t.o.m. borttagen) + en massa spill över i andra trådar långt innan du blev medlem, och det var ju ett allmänt önskemål att gossarna skulle hålla sig till en tråd med detta ämne för att det inte skulle bli så mycket tjafs, vilket de också till slut gjorde. Ingen kan förbjuda någon annan att skriva i en tråd, man väljer själv. Ibland är det faktiskt bättre att låta folk hållas i en tråd. Den tråden stör mig inte hälften så mycket som att du kallar en annan odlait för "jävel" och att du leker forumpolis i var och varannan tråd.
--------------------
|
|
|
|
Hjortronsylt
|
24-08-2012, 10:50
|
Gäster

|
CITAT (*Stintan* @ 24-08-2012, 11:04)  Nu har det ju funnits flera stycken Japantrådar (någon t.o.m. borttagen) + en massa spill över i andra trådar långt innan du blev medlem, och det var ju ett allmänt önskemål att gossarna skulle hålla sig till en tråd med detta ämne för att det inte skulle bli så mycket tjafs, vilket de också till slut gjorde. Ingen kan förbjuda någon annan att skriva i en tråd, man väljer själv. Ibland är det faktiskt bättre att låta folk hållas i en tråd. Den tråden stör mig inte hälften så mycket som att du kallar en annan odlait för "jävel" och att du leker forumpolis i var och varannan tråd. Jävel är inget skällsord, utan bara ett slangord för en person från min sida.  Helt neutralt lagt. Synd att det skulle missuppfattas som ngt negativt. Varför är du så jädrans lättstött?
|
|
|
|
|
24-08-2012, 11:07
|

Medlem
Antal inlägg: 5 521
Medlem nr: 7 219

|
jisses vilket gnäll - vore det inte för det virus som florerar här så skulle forumet vara precis som vanligt, få skribenter under sommaren och fler andra årstider. jag håller för troligt att odla kommer förlora på att införskaffa sig moderatorer - odla är bäst på att moderera sig självt!
och till de som tycker att småprat ska bort - skit ner er!
--------------------
likes anarki och faråthelvete ☺
|
|
|
|
|
24-08-2012, 12:46
|

Medlem
Antal inlägg: 1 171
Medlem nr: 409

|
CITAT (herkules @ 24-08-2012, 12:07)  ....... - skit ner er! lite onödigt ordval väl...?
|
|
|
|
|
24-08-2012, 12:56
|

Medlem
Antal inlägg: 5 521
Medlem nr: 7 219

|
CITAT (Anders zon 1 @ 24-08-2012, 13:46)  lite onödigt ordval väl...? det kan du få tycka om du vill. för min del är det inte onödigt men ej heller så himla allvarligt. finns det något värre än gnälliga människor? skulle vara getingar då.
--------------------
likes anarki och faråthelvete ☺
|
|
|
|
|
24-08-2012, 19:06
|

Medlem
Antal inlägg: 20 052
Medlem nr: 30 311

|
CITAT (Hjortronsylt @ 24-08-2012, 08:08)  Visst, ingen ska behöva känna sig tvingad till diskussion, men förbjuder man andra att skriva i den får man nog också -tyvärr- ta konsekvenserna av det också. Nu är det väl så att ingen har förbjudit någon att kpmma med åsikter men ingen av jaapantrådarna her var ämnade för debatt utan varit mer tänkta för att komma med förslag och tips om videos och låtar, det kn tyckas att det blivit många trådar om AKB48 och liknande men de är inte så konstigt. varken jag eller Ruda her velat ställa till bråk utan seriöst velat diskutera ämnet på ett seriöst sätt, nu ahr ingen av trådarna enbart varit tillägnade enbart flickpop utan även Japan överhuvud taget. Det inns många som är intresserade av Japan och Asien på grund av andra saker än musik också men det verkar ett flertal bortse ifrån och när argumenten är slut börjar man ge sig på TS istället. Läser man dessa trådar från början skall man snart inse att allt är seriöst menat utan baktanke om något tjafs. Vissa vill ha bort alla trådar siom handlar om japansk tjejpop och flera trådar har blivit låsta därför att somliga gått in och skrivit olämpliga inlägg men varför skall vi som gillar AKN straffas då vi försöker skriva seriösa inlägg om ämnet...? Vore det inte bättre aatt ta bort olämpliga inlägg än att sabba för andra och låsa trådar. Visst kan det tyckas som om det bara är två personer som är intresserade men hur ånga skall det vara för att en tråd skall få finnas...? Det finns flera trådar här som inte intresserar mig på Odla men då besöker jag demhelt enkelt inte.. Jag tycker att det vore bättre att ta bort olämpliga inlägg än att låsa hela trådar och speciellt dem som är seriösa. Ingen kommer att få mig att sluta lyssna/se på AKB48 i vilket fall.
|
|
|
|
|
24-08-2012, 20:27
|

Medlem
Antal inlägg: 5 047
Medlem nr: 3 958

|
CITAT (*Stintan* @ 24-08-2012, 09:04)  Nu har det ju funnits flera stycken Japantrådar (någon t.o.m. borttagen) + en massa spill över i andra trådar långt innan du blev medlem, och det var ju ett allmänt önskemål att gossarna skulle hålla sig till en tråd med detta ämne för att det inte skulle bli så mycket tjafs, vilket de också till slut gjorde. Ingen kan förbjuda någon annan att skriva i en tråd, man väljer själv. Ibland är det faktiskt bättre att låta folk hållas i en tråd. Den tråden stör mig inte hälften så mycket som att du kallar en annan odlait för "jävel" och att du leker forumpolis i var och varannan tråd.  CITAT (*Stintan* @ 24-08-2012, 09:04)  Nu har det ju funnits flera stycken Japantrådar (någon t.o.m. borttagen) + en massa spill över i andra trådar långt innan du blev medlem, och det var ju ett allmänt önskemål att gossarna skulle hålla sig till en tråd med detta ämne för att det inte skulle bli så mycket tjafs, vilket de också till slut gjorde. Ingen kan förbjuda någon annan att skriva i en tråd, man väljer själv. Ibland är det faktiskt bättre att låta folk hållas i en tråd. Den tråden stör mig inte hälften så mycket som att du kallar en annan odlait för "jävel" och att du leker forumpolis i var och varannan tråd.  sorry, att det blev ett dubbelt inlägg!
--------------------
Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...
|
|
|
|
|
24-08-2012, 22:19
|
Medlem
Antal inlägg: 523
Medlem nr: 29 572

|
På tal om japanfebern, som bevsligen drabbat många både frivilligt såväl som ofrivilligt, så vore det bästa att ha separata trådar om separata ämnen.
Jag kan köpa att man har en tråd om Japan - där man kan diskutera lite allting, men om man konstant vill diskutera enskilda saker (som den där musikgruppen), så är det bättre att skapa en unik tråd om just den. Likaså om man vill diskutera japans ekonomi, så är det bättre att skapa en tråd som heter just "japans ekonomi" än att ha samtliga japanrelaterade diskussioner i en enda tråd.
Som sagt, forumet bör styras upp med fler avdelningar och underavdelningar. En del om politik och samhälle, en om sport etc. Blir mycket enklare att hitta dit man vill då.
|
|
|
|
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|