Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

4 sidor V   1 2 3 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Är du för eller emot underavdelningar i Småprat?, Nu kan även de som vill vara anonyma ge sin åsikt:)
          Tyck till!
          Tycker du att Småprat ska ha underavdelningar?
          Ja [ 8 ] ** [15.09%]
          Nej [ 45 ] ** [84.91%]
          Totalt antal röster: 53
          Gäster kan inte rösta 
          Hjortronsylt
          Inlägg 02-09-2012, 16:58
          Länk hit: #1

Gäster

Gå gärna in och läs mer här:

http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=117128
          Ni behöver inte motivera varför ni tycker som ni gör, går bra att bara rösta.
          Men allt pladder som hör till ämnet är välkommet! biggrin.gif

Citera
          gnon49
          Inlägg 02-09-2012, 17:34
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Är litet kluven. Möjligen några få underavdelningar, men å andra sidan tycker jag det funkar som det är. Odla är ju inte Flashback, utan en trädgårdssajt, där småprat finns som komplement. För många underavdelningar och Odla blir svårnavigerat misstänker jag.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          Hjortronsylt
          Inlägg 02-09-2012, 20:47
          Länk hit: #3

Gäster

Jag blev besviken men inte alls förvånad över hur ställningen ligger till nu.
          Nåväl, vill man ha ett rörigt Småprat då förstår jag väl er som vill ha kvar systemet som det är idag. *suck*

Citera
          hattstugan
          Inlägg 02-09-2012, 22:10
          Länk hit: #4

Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem nr: 27 097

Tycker inte det är rörigt så det så!

Citera
          silos
          Inlägg 03-09-2012, 06:50
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

Småprat är ju hur bra som helst,inte det minsta rörigt,tycker jag!

Citera
          Krolliljan
          Inlägg 03-09-2012, 08:53
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 10 192
          Medlem nr: 10 539

CITAT (gnon49 @ 02-09-2012, 18:34) *
          Är litet kluven. Möjligen några få underavdelningar, men å andra sidan tycker jag det funkar som det är. Odla är ju inte Flashback, utan en trädgårdssajt, där småprat finns som komplement. För många underavdelningar och Odla blir svårnavigerat misstänker jag.

Det var en tanke. Kanske det inte ska vara ngn under avdelning för natur, recept eller husdjur heller. Det är ju faktiskt ett trädgårdsforum.
          Nej "småprat" räcker nog. yes.gif

--------------------

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 03-09-2012, 11:56
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

Röstade nej .

Hur många underavdelningar ska vi ha ? Vad ska de heta ? Får man skriva om t ex vad man gjorde i går under tråden som heter " vad hände idag " ?

Hoppas ni förstår att jag är ironisk. Det är min åsikt att underavdelningar " slår ihjäl " Småprat.

Är det det förespråkarna vill ?

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          Hjortronsylt
          Inlägg 03-09-2012, 12:47
          Länk hit: #8

Gäster

Skulle man skapa, säg, 10 nya trådar i Småprat per dag så skulle det nog uppskattas med lite sortering tror jag nog allt. Blir ju väldans hoppigt annars om man bara håller sig till ett fåtal trådar i vanliga fall...
          Jag skulle få ont i ögonen av att ha det så. ninja.gif

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 03-09-2012, 13:46
          Länk hit: #9

Medlem

CITAT (Hjortronsylt @ 03-09-2012, 13:47) *
          Skulle man skapa, säg, 10 nya trådar i Småprat per dag så skulle det nog uppskattas med lite sortering tror jag nog allt. Blir ju väldans hoppigt annars om man bara håller sig till ett fåtal trådar i vanliga fall...
          Jag skulle få ont i ögonen av att ha det så. ninja.gif

10 underavdelningar nu och så 10 underavdelningar under varje ny .................................

Tror vi skulle få hålla på att skapa nya underavdelningar hela tiden .

För mycket uppstyrning slår ihjäl ett forum tycker jag .Ska vi fortsättningen strida om var man ska skriva vad ? Ska det bli det nya " bråkämnet " ?

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 03-09-2012, 13:47
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Det har skapats långt fler än 10 nya trådar per dag periodvis förr utan att det blev rörigt. Passar det inte kan du ju alltid odla dina trädgårdskunskaper i underavdelnigarna i trädgårdsforumet.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Hjortronsylt
          Inlägg 03-09-2012, 15:02
          Länk hit: #11

Gäster

CITAT (*Stintan* @ 03-09-2012, 14:47) *
          Det har skapats långt fler än 10 nya trådar per dag periodvis förr utan att det blev rörigt. Passar det inte kan du ju alltid odla dina trädgårdskunskaper i underavdelnigarna i trädgårdsforumet.

Försöker du hävda dig, eller varför är du dryg så ofta? smile.gif
          SLAPPNA AV KVINNA!

CITAT (mamamaggan @ 03-09-2012, 14:46) *
          10 underavdelningar nu och så 10 underavdelningar under varje ny .................................

Tror vi skulle få hålla på att skapa nya underavdelningar hela tiden .

För mycket uppstyrning slår ihjäl ett forum tycker jag .Ska vi fortsättningen strida om var man ska skriva vad ? Ska det bli det nya " bråkämnet " ?

Där har du nog fått det om bakfoten. Bara för att ta exempel:Låt oss säga att det skapas 10 trådar, 5 av de har med politik att göra. Hade det inte för enkelhetens skull varit smidigast att ha de 5 trådarna samlade i underkategorin Politik än vilt spridda bland alla andra olika trådar?

Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 03-09-2012, 15:09
          Länk hit: #12

Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem nr: 6 358

Röstade nej, av den anledningen att detta är ett forum främst för trädgård och odling. Har vi fler underavdelningar på småprat så kommer det längre ifrån trädgård känns det som.

Ska man ha fler underavdelningar på småprat så kan man ju ha det i det oändliga, tills det liknar mer ett allmänt forum.

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 03-09-2012, 15:13
          Länk hit: #13

Gäster

Vet inte riktigt hur du menar?
          Men om en tråd nu enbart handlar om "ont i handen" och någon råkar nämna sin "stortå", så har du nog rätt i tanken, då skulle man nog bli mindre avsnoppad om man hade mer förståelse för tillfällig OT, och inte sånt gnäll för lite andra frågor?
          Är det något åt det hållet du menar eller är jag ute och cyklar igen? (obs. kommer inte ur sängen!)

Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 03-09-2012, 15:18
          Länk hit: #14

Medlem

CITAT (Hjortronsylt @ 03-09-2012, 16:02) *
          SLAPPNA AV KVINNA!

Där har du nog fått det om bakfoten. Bara för att ta exempel:Låt oss säga att det skapas 10 trådar, 5 av de har med politik att göra. Hade det inte för enkelhetens skull varit smidigast att ha de 5 trådarna samlade i underkategorin Politik än vilt spridda bland alla andra olika trådar?

Vad har politik med trädgård att göra ?

Om man nu vill diskuterar politik på ett trädgårdsforum så är det väl bättre att man får göra det i småprat. Förstår inte riktigt varför man vill utöka småprat på ett trädgårdsforum.

Dom avdelningarna vi har nu som inte är trädgård (natur, mat, husdjur). Kan jag förstå dels är det nåt man kan knyta ann med ett trädgårdsforum och avlastar trädgårdsdelen samma sak med småprat.

Men politik exempel har ju ingen anknytning till trädgårdsforum och avlastar inte heller.

Ska vi ha underavdelningar så är det såfall till trädgårdsbiten inte till småprat exempel trädgårdskonst eller härdighet, klimat, väder. Eller för sommarblommor/höstblommor eller vad man nu kan utöka.

CITAT (Ugglemormor @ 03-09-2012, 16:13) *
          Men om en tråd nu enbart handlar om "ont i handen" och någon råkar nämna sin "stortå", så har du nog rätt i tanken, då skulle man nog bli mindre avsnoppad om man hade mer förståelse för tillfällig OT, och inte sånt gnäll för lite andra frågor?
          Är det något åt det hållet du menar eller är jag ute och cyklar igen? (obs. kommer inte ur sängen!)

Vem vad det som du svarade ?

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 03-09-2012, 16:45
          Länk hit: #15

Medlem

SLAPPNA AV KVINNA!

Varför skriker du? Jag är inte ett dugg dryg men jag säger vad jag tycker. Kan inte bli mer avslappnad! Har du överhuvudtaget något trädgårdsintresse?

Nu hade vi förut massor av politiktrådar igång vilket fick till följd att vi för enkelhetens skull istället gjorde en samlingstråd för politik. Mig veterligt tyckte alla det var bra. Enklare kan det ju inte bli. Dessutom mycket enklare än först en underavdelning och sen 5 olika politiktrådar i den.

--------------------

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 03-09-2012, 16:52
          Länk hit: #16

Medlem

CITAT (Ugglemormor @ 03-09-2012, 16:13) *

Nej man skulle såklart få skapa en ny tråd ändå om sin "stortå". Det är aldrig OK att ta över andras trådar. Skilj på det och att "råka nämna" för det hade nog ingen reagerat över.

--------------------

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 03-09-2012, 16:56
          Länk hit: #17

Gäster

Min fråga var ställt till Hjortronsylt ........... du hann innan jag hann skicka mitt, så enkelt var det med det...
          Alexander!

Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 03-09-2012, 17:01
          Länk hit: #18

Medlem

CITAT (Ugglemormor @ 03-09-2012, 17:56) *
          Min fråga var ställt till Hjortronsylt ........... du hann innan jag hann skicka mitt, så enkelt var det med det...
          Alexander!

En fördel med att citera!

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 03-09-2012, 17:18
          Länk hit: #19

Medlem

Jaha och vad skulle vi vinna på det ? Mindre röra i huvudet ?

Som jag sa förut , tror vi skulle få ett nytt bråkämne angående var någonstans en tråd ska höra hemma.

Ju mer man " finfördelar " ju svårare blir det att hänföra trådar till rätt underkategori .

Och som sagt , hur många underkategorier ska vi ha ? Det kan faktiskt medföra att vi " måste " ( enligt en del ) ha underkategorier till underkategorierna osv osv i oändlighet.

Låt oss ta ett exempel: I Småprat inför vi underkategorin Politik. Där pratas det om Global politik ,Svensk politik , Europeisk politik, Amerikansk politk osv osv .

Då är det någon/några som tycker att det är för rörigt och vill införa underkategorier för varje ämne. Men , hur i hela friden gör vi om någon börjar jämföra Svensk politik med Amerikansk politik ?

Ojdå , då måste vi införa en ny underkategori , eller ?

Nej jag trror inte på idén !

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Citera
          Krolliljan
          Inlägg 03-09-2012, 17:25
          Länk hit: #20

Medlem
          Antal inlägg: 10 192
          Medlem nr: 10 539

Hde röstat på lägg ner småprat om det alternativet funnits. Jag blir så evinnerligen trött på tjafset ibland.

--------------------

Citera

4 sidor V   1 2 3 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-09-2025, 07:44

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon