Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

4 sidor V   1 2 3 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Om livet efter döden...
          silos
          Inlägg 25-09-2012, 15:02
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

Finns det ett liv efter döden?
          Eller föds vi tillbaka gång på gång tills vi har lärt "läxan"?
          Dessa tankar snurrar dagligen i mitt huvud och något bergsäker svar har jag inte så jag tänker vidare!
          Men som troende vill jag ju komma till himmelen efter min död....om jag duger.

Har någon här sett "spöken"?

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 25-09-2012, 16:09
          Länk hit: #2

Gäster

Det finns en annan dimension dit vår själ går när vi lämnar vår jordiska kropp. Det har beskrivits mycket om detta och en del är rena skrämseln, tyvärr.
          Man får tro/icke tro vad man vill, men vi drar vidare efter detta.

Jag har mött enbart värme och enorm kärlek från den andra sidan, vi behöver inte födas på nytt, valet av det görs där av den högste i samråd av andra som vi hör ihop med. Även där råder fri vilja, så att säga....

Det finns en gråzon, som det kallas när man inte vill/vågar gå mot ljuset av någon anledning, men även dessa lite vilsna själar får komma till ljuset med andras hjälp.
          Dessa är svåra saker att ta upp när vi trots allt vet så lite om det. Har man varit klinisk död och blivit återupplivad, så många som berättat om detta, oberoende om/vad de tror --- möts av det ljuset som för oss till hem, om det är dax.
          Jag ska nu inte bli långrandig i detta, men kunde inte låta bli att nämna det jag bär med mig........ tummenupp.gif

Trots allt är det kärleken till allt levande och till sin nästa som är det viktigaste vi kan göra här och nu.....

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 25-09-2012, 16:30
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

Tror att när vi dör så dör vi d v s vi har inget medvetande och vi kommer framförallt ingenstans.

För mig är det som att vi somnar och aldrig vaknar mer , lyset släcks för gott så att säga .

Många pratar om att vilken tur att xx fick vara med och uppleva ditten och datten innan d*n dog men va sjutton , enligt mitt sätt att se så har vi så att säga ingen " nytta " av det eftersom vi inte har något medvetande efter döden.

Däremot kan det för de efterlevande kanske vara ett trevligt minne att t ex mitt lilla barnbarn fick träffa mormor innan hon dog.

Att man bara " försvinner " så att säga när man dör skrämmer mig inte det minsta . lika lite som att komma uppåt eller neråt , utan det är värst för de efterlevande .

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 25-09-2012, 17:26
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Det är farligt att födas, man kan dö av det. Enligt alla samstämmiga vetenskapliga undersökningar finns det inget liv efter döden, den är definitiv. Därför, lev i nuet och skippa tanken på något nytt liv. Liv efter döden är bara flum. Om någon påstår detta, kräv bevis. Så länge inget kan bevisas finns det inte enligt min enkla mening.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 25-09-2012, 17:35
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Gossen Ruda @ 25-09-2012, 18:26) *
          Det är farligt att födas, man kan dö av det. Enligt alla samstämmiga vetenskapliga undersökningar finns det inget liv efter döden, den är definitiv. Därför, lev i nuet och skippa tanken på något nytt liv. Liv efter döden är bara flum. Om någon påstår detta, kräv bevis. Så länge inget kan bevisas finns det inte enligt min enkla mening.

Inte ens motsatsen går väl att bevisa dunno.gif

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Biggan_
          Inlägg 25-09-2012, 17:40
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

CITAT (silos @ 25-09-2012, 16:02) *

Ja, jag ser ett varje morgon när jag tittat i spegeln! angel_not.gif
          För övrigt håller jag med Gossen! Det gäller att passa på att leva det liv man har nu, för jag tror inte att man får fler chanser!

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 25-09-2012, 18:04
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

Jag som är uppväxt med Jehovas Vittnen i släkten kom att tänka på att min faster sa en gång när livet efter döden diskuterades att man kommer att återuppstå.

På min mammas fråga var man ska få plats eftersom det redan finns så många människor på jorden så svarade min faster att " hela Grönland är ju obebott ".

Tror inte för ett ögeonblick att vi ens kommer till Grönland när vi dör eller återuppstår.

Redigerat av mamamaggan: 25-09-2012, 18:05

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 25-09-2012, 18:09
          Länk hit: #8

Medlem

CITAT (mamamaggan @ 25-09-2012, 19:04) *
          Jag som är uppväxt med Jehovas Vittnen i släkten kom att tänka på att min faster sa en gång när livet efter döden diskuterades att man kommer att återuppstå.

På min mammas fråga var man ska få plats eftersom det redan finns så många människor på jorden så svarade min faster att " hela Grönland är ju obebott ".

Tror inte för ett ögeonblick att vi ens kommer till Grönland när vi dör eller återuppstår.

Hoppas man får vinterkläder med sig då. laugh.gif

--------------------

Citera
          gnon49
          Inlägg 25-09-2012, 21:27
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Finns det fler än ett liv så vill jag ju leva det på jorden och inte i himmelen. Och finns det så är det givetvis naturens förtjänst och knappast någon högre potentat. Naturen o livet är en gåta från minsta atom till hela universum. Vi är en del av det, skapade av dessa beståndsdelar. Träd förmultnar eller blir till aska som sedan blir näring till annat levande. Livet o döden är en enda stor kemilektion. Lite nyfiken är jag allt men några årtionde till hoppas jag få njuta av det liv jag vet om.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          ryss_борис
          Inlägg 25-09-2012, 21:49
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 523
          Medlem nr: 29 572

CITAT (Ugglemormor @ 25-09-2012, 17:09) *
          Det finns en annan dimension dit vår själ går när vi lämnar vår jordiska kropp. Det har beskrivits mycket om detta och en del är rena skrämseln, tyvärr.
          Man får tro/icke tro vad man vill, men vi drar vidare efter detta.

Jag har mött enbart värme och enorm kärlek från den andra sidan, vi behöver inte födas på nytt, valet av det görs där av den högste i samråd av andra som vi hör ihop med. Även där råder fri vilja, så att säga....

Det finns en gråzon, som det kallas när man inte vill/vågar gå mot ljuset av någon anledning, men även dessa lite vilsna själar får komma till ljuset med andras hjälp.
          Dessa är svåra saker att ta upp när vi trots allt vet så lite om det. Har man varit klinisk död och blivit återupplivad, så många som berättat om detta, oberoende om/vad de tror --- möts av det ljuset som för oss till hem, om det är dax.
          Jag ska nu inte bli långrandig i detta, men kunde inte låta bli att nämna det jag bär med mig........ tummenupp.gif

Trots allt är det kärleken till allt levande och till sin nästa som är det viktigaste vi kan göra här och nu.....

För fan. Du får givetvis tro vad du vill (det gör du ändå, eftersom man inte kan kontrollera vad man tror på, man har faktikst ingen kontroll över någonting då allt består av partiklar, och vi ej kan påverka hur dessa uppför sig), men måste du låtsas att du studerat anvancerad matematik vid univeristet? Något du sannolikt inte har då du inte begriper dig på motsägelser...

CITAT (Gossen Ruda @ 25-09-2012, 18:26) *

Ditt inlägg var bra fram tills sista meningen. Parallella världar t.ex. kan inte heller bevisas, men de finns med all sannolikhet. Kvantfysiken tyder på det. Så längde det däremot inte finns något som tyder på att nåt finns, så lär det inte finnas, chansen är iaf inte stor..

Citera
          gunsta
          Inlägg 25-09-2012, 21:54
          Länk hit: #11

Medlem
          Antal inlägg: 5 616
          Medlem nr: 48 334

Dessa tankar snurrar dagligen i mitt huvud och något bergsäker svar har jag inte så jag tänker vidare!

Ja jag tror på någon fortsättning - vet inte hur bara.
          'Spöken' frågar Silos efter - Absolut inga s k spöken, sådana som Spöket Laban med lakan och allt det där - nej inget sådant. Men jag har många gånger 'sett saker, upplevt saker, hört saker'. Inga 'spökerier' - men en sorts 'hälsning' från någon i en annan dimension - vad vet jag. Ofta vänligt och kärleksfullt - men ibland hotfullt och fyllt av ondska.
          Ni som läser det här får gärna tro att jag är snurrig - det bjuder jag på smile.gif

--------------------
          Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)

Citera
          ryss_борис
          Inlägg 25-09-2012, 22:03
          Länk hit: #12

Medlem
          Antal inlägg: 523
          Medlem nr: 29 572

CITAT (*Stintan* @ 25-09-2012, 18:35) *
          Inte ens motsatsen går väl att bevisa dunno.gif

Haha, här har vi en riktig hejare på logik! Om det inte går att bevisa att påstående A är sant, och påstående B är A:s motsats, så har du ju per definition sagt att du aldrig kan bevisa att B är sant. För kan du då bevisa att B är sant, så är A automatiskt falskt.

Ungefär som att säga: det går inte att bevisa att x är större eller lika med 4, och du då tillägger, "men det går inte heller att bevisa att x är mindre än 4", vilket iof är rätt, men det är ett meningslöst uttalande, eftersom hade det från början gått att bevisa att x är mindre än 4, så har du därigenom bevisat att x inte är större eller lika med 4, och hade det från början gått att bevisa att x är större eller lika med 4, ja då har du därmed bevisat att x inte är mindre än 4.

LOL

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 25-09-2012, 22:26
          Länk hit: #13

Medlem

CITAT (ryss_бори @ 25-09-2012, 23:03) *
          Haha, här har vi en riktig hejare på logik! Om det inte går att bevisa att påstående A är sant, och påstående B är A:s motsats, så har du ju per definition sagt att du aldrig kan bevisa att B är sant. För kan du då bevisa att B är sant, så är A automatiskt falskt.

Ungefär som att säga: det går inte att bevisa att x är större eller lika med 4, och du då tillägger, "men det går inte heller att bevisa att x är mindre än 4", vilket iof är rätt, men det är ett meningslöst uttalande, eftersom hade det från början gått att bevisa att x är mindre än 4, så har du därigenom bevisat att x inte är större eller lika med 4, och hade det från början gått att bevisa att x är större eller lika med 4, ja då har du därmed bevisat att x inte är mindre än 4.

LOL

Vilken tur då att du är en sån hejare på meningsfulla uttalanden. giggle.gif

--------------------

Citera
          malarmaster
          Inlägg 26-09-2012, 05:56
          Länk hit: #14

Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem nr: 28 186

för att svara silos går jag in här med risk för att förklaras tokig.
          Ja,silos,det finns ett liv efter döden eller rättare sagt det finns ingen död.
          du övergår bara i din ursprungsform,energivarelsen.
          Ja,du reinkarneras,i din egen takt,läs ugglemormors svar.
          avsikten med reinkarnation är att "själen" skall lära sig olika saker och utvecklas.
          jordelivet är helt enkelt en skola.
          Alla kommer tillbaks till "himmlen" oavsett tro,det är helt enkelt en annan dimesion.
          du har där ingen kropp,utan är en energivarelse.där existerar bara kärlek.
          religion existerar inte här,det är ett jordiskt påfund,här strävar alla efter samma mål,att bli fullkomlig för att uppgå i "gudskraften","universum" .

avseende spöken så kallar jag dem vilsna andar,de som av olika anledningar inte vill gå in i ljuset och komma till "himlen".
          jag har sett många och även hjälpt några att hitta "dörren". lås ugglemormors svar.

är du intresserad att forska vidare och upptäcka dina egna förmågor som jag är helt övertygad att du har rekommenderar jag en bra nybörjarbok :"bli en ljusbärare" av liselotte odenhjälm som besvarar många av dina frågor här.

för skeptikerna som oftast är "nya" själar och alltså inte upptäckt sin andlighet rekommenderar jag "kyss dem inte farväl" av alison dubois. ( denna bok gav inspiration till tv-serien medium)
          och "hur man tar kontakt med andevärlden" av cassandra eason

jag vill inte ge mig in i en debatt med skeptiker om huruvida andevärlden eller liv efter döden finns,det är meningslöst,jag kan inte lägga fram bevis på bordet.jag kan bara referera till mina egna upplevelser samt andra andliga sökare.
          hoppas att detta ger dig något att gå vidare på, silos. fortsätt ditt sökande. Ulf

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 26-09-2012, 08:11
          Länk hit: #15

Medlem

CITAT (ryss_бори @ 25-09-2012, 23:03) *

LOL

Det verkar som om Meningslösa tråden har fått konkurrens. g.gif

--------------------

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 26-09-2012, 08:59
          Länk hit: #16

Gäster

Ryss6opnc,

Man kan vara både matematiker och annat, så länge man har fått bevis, jag sväljer inget utan att få det bevisad, ......... och förresten, vad i sjutton hakar har du med mina betyg att göra? Tråden handlar inte alls om mina studier och mina betyg........
          Eller ska jag kopiera dem och sätta upp på nätet, Är det du är ute efter?

Jag vet mycket väl att detta är väldigt känslig och irriterande ämne för många, men då kan väl någon bevisa mig motsatsen ----- att det blir svart och man ruttnar bort????..... rtfm.gif

Min mening/och vill inte gå till bevisföring i ämnet, det har jag blivit varnad för av mina kolleger/handledare i England pga att VAR OCH EN HAR SIN TRO/FANTASI OM DESSA SAKER, och ALLA HAR RÄTT TILL SIN EGEN ÖVERTYGELSE/TRO, och må vi leva just i nuet oberoende vad man tror. Det enda som man kanske godta???

Jag har varit kliniskt död och blivit återupplivad ---- såg just det som finns skrivet i dessa böcker som någon gav namnen till. Jag var inte heller påverkad av medicin av något slag, då skulle jag nog ifrågasätta det jag var med om.

Malarmaster;
          du har nog sett och kännt mer än så när du har dessa tankar om vår vidare existens, det har jag förstått av tidigare tillfällen. Även jag har läst massor av böcker och träffat både det ena och det andra och känner vissa personligen som skrivit en del bra böcker och de är precis så fria och härliga personer och de dömer inte någon. Bara det bevisar att man har lärt sig något av livet när man låter andra tro vad de vill, acceptera varandras sidor och fel och brister...... vad mer kan man begära?
          Vi föds ju inte lika någon av oss och är inte det heller som vuxna......oerhört tanklöst då att döma andra...

OK, vänner, jag gjorde detta inlägg, men mer gör jag inte här i detta ämne, PM mig om någon vill fråga något, men gör sig inte besvär att skälla på mig, det biter inte på mig.......

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 26-09-2012, 09:08
          Länk hit: #17

Medlem

CITAT (Ugglemormor @ 26-09-2012, 09:59) *
          Ryss6opnc,

Man kan vara både matematiker och annat, så länge man har fått bevis, jag sväljer inget utan att få det bevisad, ......... och förresten, vad i sjutton hakar har du med mina betyg att göra? Tråden handlar inte alls om mina studier och mina betyg........
          Eller ska jag kopiera dem och sätta upp på nätet, Är det du är ute efter?

Jag vet mycket väl att detta är väldigt känslig och irriterande ämne för många, men då kan väl någon bevisa mig motsatsen ----- att det blir svart och man ruttnar bort????..... rtfm.gif

Min mening/och vill inte gå till bevisföring i ämnet, det har jag blivit varnad för av mina kolleger/handledare i England pga att VAR OCH EN HAR SIN TRO/FANTASI OM DESSA SAKER, och ALLA HAR RÄTT TILL SIN EGEN ÖVERTYGELSE/TRO, och må vi leva just i nuet oberoende vad man tror. Det enda som man kanske godta???

Jag har varit kliniskt död och blivit återupplivad ---- såg just det som finns skrivet i dessa böcker som någon gav namnen till. Jag var inte heller påverkad av medicin av något slag, då skulle jag nog ifrågasätta det jag var med om.

Malarmaster;
          du har nog sett och kännt mer än så när du har dessa tankar om vår vidare existens, det har jag förstått av tidigare tillfällen. Även jag har läst massor av böcker och träffat både det ena och det andra och känner vissa personligen som skrivit en del bra böcker och de är precis så fria och härliga personer och de dömer inte någon. Bara det bevisar att man har lärt sig något av livet när man låter andra tro vad de vill, acceptera varandras sidor och fel och brister...... vad mer kan man begära?
          Vi föds ju inte lika någon av oss och är inte det heller som vuxna......oerhört tanklöst då att döma andra...

OK, vänner, jag gjorde detta inlägg, men mer gör jag inte här i detta ämne, PM mig om någon vill fråga något, men gör sig inte besvär att skälla på mig, det biter inte på mig.......

Jag håller med dig om att var och en har rätt till sin tro men den stora frågan är om man sen har rätt att försöka påverka andra att tro på samma saker även om den allmänna meningen är att det är humbug? Ditt inlägg innehåller ingen fakta utan bara prat, prat prat, som så ofta tidigare. Hela tiden kommer du med nya uppgifter för att verka sakkunnig men jag känner till ett ord för sådant, dessvärre innebär det personangrepp att skriva ner det så jag avstår. Det slutar dock på -mani.

--------------------

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 26-09-2012, 09:23
          Länk hit: #18

Gäster

Gossen ruda,

du är säker i din egen tro, låt mig vara det i min........ det är så det hela funkar, acceptera andra om du kan, men om du inte kan det, så låt då bli att komma med dina övertygelser på mig och andra, de hör inte till här.

Detta är en fri diskussion hit och dit och Silos har hela sin rätt att fråga och undra, precis som du, men tänk dig före lite ..... man blir inte övertygad av att få skit på sin tro eller vad det nu månne vara......

Man övertygar ingen med piska och hat, snälla du, låt det stå för dem som har andra åsikter, jag respekterar ju dina....... kompiskram.gif

Redigerat av Ugglemormor: 26-09-2012, 09:24

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 26-09-2012, 09:39
          Länk hit: #19

Medlem

Jag respekterar din tro Ugglis men jag gillar inte när du försöker sprida den.

--------------------

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 26-09-2012, 09:43
          Länk hit: #20

Medlem

Här repekteras inte åt något håll skulle jag vilja påstå. Är diskussionen fri så måste det väl repekteras åsikter från båda håll. Då kan man inte säga åt någon "låt bli att komma med dina övertygelser"!

--------------------

Citera

4 sidor V   1 2 3 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 16:59

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon