Sidor: 1, 2
silos
Finns det ett liv efter döden?
Eller föds vi tillbaka gång på gång tills vi har lärt "läxan"?
Dessa tankar snurrar dagligen i mitt huvud och något bergsäker svar har jag inte så jag tänker vidare!
Men som troende vill jag ju komma till himmelen efter min död....om jag duger.

Har någon här sett "spöken"?
Ugglemormor
Det finns en annan dimension dit vår själ går när vi lämnar vår jordiska kropp. Det har beskrivits mycket om detta och en del är rena skrämseln, tyvärr.
Man får tro/icke tro vad man vill, men vi drar vidare efter detta.

Jag har mött enbart värme och enorm kärlek från den andra sidan, vi behöver inte födas på nytt, valet av det görs där av den högste i samråd av andra som vi hör ihop med. Även där råder fri vilja, så att säga....

Det finns en gråzon, som det kallas när man inte vill/vågar gå mot ljuset av någon anledning, men även dessa lite vilsna själar får komma till ljuset med andras hjälp.
Dessa är svåra saker att ta upp när vi trots allt vet så lite om det. Har man varit klinisk död och blivit återupplivad, så många som berättat om detta, oberoende om/vad de tror --- möts av det ljuset som för oss till hem, om det är dax.
Jag ska nu inte bli långrandig i detta, men kunde inte låta bli att nämna det jag bär med mig........ tummenupp.gif

Trots allt är det kärleken till allt levande och till sin nästa som är det viktigaste vi kan göra här och nu.....
mamamaggan
Tror att när vi dör så dör vi d v s vi har inget medvetande och vi kommer framförallt ingenstans.

För mig är det som att vi somnar och aldrig vaknar mer , lyset släcks för gott så att säga .

Många pratar om att vilken tur att xx fick vara med och uppleva ditten och datten innan d*n dog men va sjutton , enligt mitt sätt att se så har vi så att säga ingen " nytta " av det eftersom vi inte har något medvetande efter döden.

Däremot kan det för de efterlevande kanske vara ett trevligt minne att t ex mitt lilla barnbarn fick träffa mormor innan hon dog.

Att man bara " försvinner " så att säga när man dör skrämmer mig inte det minsta . lika lite som att komma uppåt eller neråt , utan det är värst för de efterlevande .

Gossen Ruda
Det är farligt att födas, man kan dö av det. Enligt alla samstämmiga vetenskapliga undersökningar finns det inget liv efter döden, den är definitiv. Därför, lev i nuet och skippa tanken på något nytt liv. Liv efter döden är bara flum. Om någon påstår detta, kräv bevis. Så länge inget kan bevisas finns det inte enligt min enkla mening.
*Stintan*
CITAT (Gossen Ruda @ 25-09-2012, 18:26) *
Det är farligt att födas, man kan dö av det. Enligt alla samstämmiga vetenskapliga undersökningar finns det inget liv efter döden, den är definitiv. Därför, lev i nuet och skippa tanken på något nytt liv. Liv efter döden är bara flum. Om någon påstår detta, kräv bevis. Så länge inget kan bevisas finns det inte enligt min enkla mening.

Inte ens motsatsen går väl att bevisa dunno.gif
Biggan_
CITAT (silos @ 25-09-2012, 16:02) *

Ja, jag ser ett varje morgon när jag tittat i spegeln! angel_not.gif
För övrigt håller jag med Gossen! Det gäller att passa på att leva det liv man har nu, för jag tror inte att man får fler chanser!
mamamaggan
Jag som är uppväxt med Jehovas Vittnen i släkten kom att tänka på att min faster sa en gång när livet efter döden diskuterades att man kommer att återuppstå.

På min mammas fråga var man ska få plats eftersom det redan finns så många människor på jorden så svarade min faster att " hela Grönland är ju obebott ".

Tror inte för ett ögeonblick att vi ens kommer till Grönland när vi dör eller återuppstår.
Gossen Ruda
CITAT (mamamaggan @ 25-09-2012, 19:04) *
Jag som är uppväxt med Jehovas Vittnen i släkten kom att tänka på att min faster sa en gång när livet efter döden diskuterades att man kommer att återuppstå.

På min mammas fråga var man ska få plats eftersom det redan finns så många människor på jorden så svarade min faster att " hela Grönland är ju obebott ".

Tror inte för ett ögeonblick att vi ens kommer till Grönland när vi dör eller återuppstår.

Hoppas man får vinterkläder med sig då. laugh.gif
gnon49
Finns det fler än ett liv så vill jag ju leva det på jorden och inte i himmelen. Och finns det så är det givetvis naturens förtjänst och knappast någon högre potentat. Naturen o livet är en gåta från minsta atom till hela universum. Vi är en del av det, skapade av dessa beståndsdelar. Träd förmultnar eller blir till aska som sedan blir näring till annat levande. Livet o döden är en enda stor kemilektion. Lite nyfiken är jag allt men några årtionde till hoppas jag få njuta av det liv jag vet om.
ryss_борис
CITAT (Ugglemormor @ 25-09-2012, 17:09) *
Det finns en annan dimension dit vår själ går när vi lämnar vår jordiska kropp. Det har beskrivits mycket om detta och en del är rena skrämseln, tyvärr.
Man får tro/icke tro vad man vill, men vi drar vidare efter detta.

Jag har mött enbart värme och enorm kärlek från den andra sidan, vi behöver inte födas på nytt, valet av det görs där av den högste i samråd av andra som vi hör ihop med. Även där råder fri vilja, så att säga....

Det finns en gråzon, som det kallas när man inte vill/vågar gå mot ljuset av någon anledning, men även dessa lite vilsna själar får komma till ljuset med andras hjälp.
Dessa är svåra saker att ta upp när vi trots allt vet så lite om det. Har man varit klinisk död och blivit återupplivad, så många som berättat om detta, oberoende om/vad de tror --- möts av det ljuset som för oss till hem, om det är dax.
Jag ska nu inte bli långrandig i detta, men kunde inte låta bli att nämna det jag bär med mig........ tummenupp.gif

Trots allt är det kärleken till allt levande och till sin nästa som är det viktigaste vi kan göra här och nu.....

För fan. Du får givetvis tro vad du vill (det gör du ändå, eftersom man inte kan kontrollera vad man tror på, man har faktikst ingen kontroll över någonting då allt består av partiklar, och vi ej kan påverka hur dessa uppför sig), men måste du låtsas att du studerat anvancerad matematik vid univeristet? Något du sannolikt inte har då du inte begriper dig på motsägelser...

CITAT (Gossen Ruda @ 25-09-2012, 18:26) *

Ditt inlägg var bra fram tills sista meningen. Parallella världar t.ex. kan inte heller bevisas, men de finns med all sannolikhet. Kvantfysiken tyder på det. Så längde det däremot inte finns något som tyder på att nåt finns, så lär det inte finnas, chansen är iaf inte stor..
gunsta
Dessa tankar snurrar dagligen i mitt huvud och något bergsäker svar har jag inte så jag tänker vidare!

Ja jag tror på någon fortsättning - vet inte hur bara.
'Spöken' frågar Silos efter - Absolut inga s k spöken, sådana som Spöket Laban med lakan och allt det där - nej inget sådant. Men jag har många gånger 'sett saker, upplevt saker, hört saker'. Inga 'spökerier' - men en sorts 'hälsning' från någon i en annan dimension - vad vet jag. Ofta vänligt och kärleksfullt - men ibland hotfullt och fyllt av ondska.
Ni som läser det här får gärna tro att jag är snurrig - det bjuder jag på smile.gif
ryss_борис
CITAT (*Stintan* @ 25-09-2012, 18:35) *
Inte ens motsatsen går väl att bevisa dunno.gif

Haha, här har vi en riktig hejare på logik! Om det inte går att bevisa att påstående A är sant, och påstående B är A:s motsats, så har du ju per definition sagt att du aldrig kan bevisa att B är sant. För kan du då bevisa att B är sant, så är A automatiskt falskt.

Ungefär som att säga: det går inte att bevisa att x är större eller lika med 4, och du då tillägger, "men det går inte heller att bevisa att x är mindre än 4", vilket iof är rätt, men det är ett meningslöst uttalande, eftersom hade det från början gått att bevisa att x är mindre än 4, så har du därigenom bevisat att x inte är större eller lika med 4, och hade det från början gått att bevisa att x är större eller lika med 4, ja då har du därmed bevisat att x inte är mindre än 4.

LOL
*Stintan*
CITAT (ryss_бори @ 25-09-2012, 23:03) *
Haha, här har vi en riktig hejare på logik! Om det inte går att bevisa att påstående A är sant, och påstående B är A:s motsats, så har du ju per definition sagt att du aldrig kan bevisa att B är sant. För kan du då bevisa att B är sant, så är A automatiskt falskt.

Ungefär som att säga: det går inte att bevisa att x är större eller lika med 4, och du då tillägger, "men det går inte heller att bevisa att x är mindre än 4", vilket iof är rätt, men det är ett meningslöst uttalande, eftersom hade det från början gått att bevisa att x är mindre än 4, så har du därigenom bevisat att x inte är större eller lika med 4, och hade det från början gått att bevisa att x är större eller lika med 4, ja då har du därmed bevisat att x inte är mindre än 4.

LOL

Vilken tur då att du är en sån hejare på meningsfulla uttalanden. giggle.gif
malarmaster

för att svara silos går jag in här med risk för att förklaras tokig.
Ja,silos,det finns ett liv efter döden eller rättare sagt det finns ingen död.
du övergår bara i din ursprungsform,energivarelsen.
Ja,du reinkarneras,i din egen takt,läs ugglemormors svar.
avsikten med reinkarnation är att "själen" skall lära sig olika saker och utvecklas.
jordelivet är helt enkelt en skola.
Alla kommer tillbaks till "himmlen" oavsett tro,det är helt enkelt en annan dimesion.
du har där ingen kropp,utan är en energivarelse.där existerar bara kärlek.
religion existerar inte här,det är ett jordiskt påfund,här strävar alla efter samma mål,att bli fullkomlig för att uppgå i "gudskraften","universum" .

avseende spöken så kallar jag dem vilsna andar,de som av olika anledningar inte vill gå in i ljuset och komma till "himlen".
jag har sett många och även hjälpt några att hitta "dörren". lås ugglemormors svar.

är du intresserad att forska vidare och upptäcka dina egna förmågor som jag är helt övertygad att du har rekommenderar jag en bra nybörjarbok :"bli en ljusbärare" av liselotte odenhjälm som besvarar många av dina frågor här.

för skeptikerna som oftast är "nya" själar och alltså inte upptäckt sin andlighet rekommenderar jag "kyss dem inte farväl" av alison dubois. ( denna bok gav inspiration till tv-serien medium)
och "hur man tar kontakt med andevärlden" av cassandra eason

jag vill inte ge mig in i en debatt med skeptiker om huruvida andevärlden eller liv efter döden finns,det är meningslöst,jag kan inte lägga fram bevis på bordet.jag kan bara referera till mina egna upplevelser samt andra andliga sökare.
hoppas att detta ger dig något att gå vidare på, silos. fortsätt ditt sökande. Ulf
Gossen Ruda

LOL

Det verkar som om Meningslösa tråden har fått konkurrens. g.gif
Ugglemormor
Ryss6opnc,

Man kan vara både matematiker och annat, så länge man har fått bevis, jag sväljer inget utan att få det bevisad, ......... och förresten, vad i sjutton hakar har du med mina betyg att göra? Tråden handlar inte alls om mina studier och mina betyg........
Eller ska jag kopiera dem och sätta upp på nätet, Är det du är ute efter?

Jag vet mycket väl att detta är väldigt känslig och irriterande ämne för många, men då kan väl någon bevisa mig motsatsen ----- att det blir svart och man ruttnar bort????..... rtfm.gif

Min mening/och vill inte gå till bevisföring i ämnet, det har jag blivit varnad för av mina kolleger/handledare i England pga att VAR OCH EN HAR SIN TRO/FANTASI OM DESSA SAKER, och ALLA HAR RÄTT TILL SIN EGEN ÖVERTYGELSE/TRO, och må vi leva just i nuet oberoende vad man tror. Det enda som man kanske godta???

Jag har varit kliniskt död och blivit återupplivad ---- såg just det som finns skrivet i dessa böcker som någon gav namnen till. Jag var inte heller påverkad av medicin av något slag, då skulle jag nog ifrågasätta det jag var med om.

Malarmaster;
du har nog sett och kännt mer än så när du har dessa tankar om vår vidare existens, det har jag förstått av tidigare tillfällen. Även jag har läst massor av böcker och träffat både det ena och det andra och känner vissa personligen som skrivit en del bra böcker och de är precis så fria och härliga personer och de dömer inte någon. Bara det bevisar att man har lärt sig något av livet när man låter andra tro vad de vill, acceptera varandras sidor och fel och brister...... vad mer kan man begära?
Vi föds ju inte lika någon av oss och är inte det heller som vuxna......oerhört tanklöst då att döma andra...

OK, vänner, jag gjorde detta inlägg, men mer gör jag inte här i detta ämne, PM mig om någon vill fråga något, men gör sig inte besvär att skälla på mig, det biter inte på mig.......
Gossen Ruda
CITAT (Ugglemormor @ 26-09-2012, 09:59) *
Ryss6opnc,

Man kan vara både matematiker och annat, så länge man har fått bevis, jag sväljer inget utan att få det bevisad, ......... och förresten, vad i sjutton hakar har du med mina betyg att göra? Tråden handlar inte alls om mina studier och mina betyg........
Eller ska jag kopiera dem och sätta upp på nätet, Är det du är ute efter?

Jag vet mycket väl att detta är väldigt känslig och irriterande ämne för många, men då kan väl någon bevisa mig motsatsen ----- att det blir svart och man ruttnar bort????..... rtfm.gif

Min mening/och vill inte gå till bevisföring i ämnet, det har jag blivit varnad för av mina kolleger/handledare i England pga att VAR OCH EN HAR SIN TRO/FANTASI OM DESSA SAKER, och ALLA HAR RÄTT TILL SIN EGEN ÖVERTYGELSE/TRO, och må vi leva just i nuet oberoende vad man tror. Det enda som man kanske godta???

Jag har varit kliniskt död och blivit återupplivad ---- såg just det som finns skrivet i dessa böcker som någon gav namnen till. Jag var inte heller påverkad av medicin av något slag, då skulle jag nog ifrågasätta det jag var med om.

Malarmaster;
du har nog sett och kännt mer än så när du har dessa tankar om vår vidare existens, det har jag förstått av tidigare tillfällen. Även jag har läst massor av böcker och träffat både det ena och det andra och känner vissa personligen som skrivit en del bra böcker och de är precis så fria och härliga personer och de dömer inte någon. Bara det bevisar att man har lärt sig något av livet när man låter andra tro vad de vill, acceptera varandras sidor och fel och brister...... vad mer kan man begära?
Vi föds ju inte lika någon av oss och är inte det heller som vuxna......oerhört tanklöst då att döma andra...

OK, vänner, jag gjorde detta inlägg, men mer gör jag inte här i detta ämne, PM mig om någon vill fråga något, men gör sig inte besvär att skälla på mig, det biter inte på mig.......

Jag håller med dig om att var och en har rätt till sin tro men den stora frågan är om man sen har rätt att försöka påverka andra att tro på samma saker även om den allmänna meningen är att det är humbug? Ditt inlägg innehåller ingen fakta utan bara prat, prat prat, som så ofta tidigare. Hela tiden kommer du med nya uppgifter för att verka sakkunnig men jag känner till ett ord för sådant, dessvärre innebär det personangrepp att skriva ner det så jag avstår. Det slutar dock på -mani.
Ugglemormor
Gossen ruda,

du är säker i din egen tro, låt mig vara det i min........ det är så det hela funkar, acceptera andra om du kan, men om du inte kan det, så låt då bli att komma med dina övertygelser på mig och andra, de hör inte till här.

Detta är en fri diskussion hit och dit och Silos har hela sin rätt att fråga och undra, precis som du, men tänk dig före lite ..... man blir inte övertygad av att få skit på sin tro eller vad det nu månne vara......

Man övertygar ingen med piska och hat, snälla du, låt det stå för dem som har andra åsikter, jag respekterar ju dina....... kompiskram.gif
Gossen Ruda
Jag respekterar din tro Ugglis men jag gillar inte när du försöker sprida den.
*Stintan*
Här repekteras inte åt något håll skulle jag vilja påstå. Är diskussionen fri så måste det väl repekteras åsikter från båda håll. Då kan man inte säga åt någon "låt bli att komma med dina övertygelser"!
Gita
I den meningen att jag lever vidare i mina barn så finns det naturligtvis ett liv efter döden, annars gäller för människan som för allt annat i naturen, vi föds/gror, växer/lever och vissnar/dör.
Fast livet är ju förstås alldeles för kort!
gita
gnon49
Ja vi dricker ju samma vatten som dinosarierna en gång drack. Så visst finns en rundgång av något slag. Människan är ju dessutom en relativt ny art på jorden, många säger av en slump. Som art är vi enormt sårbara idag. En ny art av homo .... kanske träder fram som konkurrerar ut oss. Till slut inträffar det oundvikliga, solen slocknar o jorden går under. Hepp.
Ugglemormor
Japp, mina vänner,

Det går ju inte bevisa motsatsen heller, så det går endast att prata om det ---- ingen av oss människor har nog inte fått fram den ultimata sanningen........men att Silos frågade om det, ville jag enbart göra mitt inlägg, jag vill absolut inte övertyga någon ..... finns inget behov av det heller utan acceptera andra som de är,
jag har enbart nämnt en del men ber ingen att börja tro på det....... det är min tro/övertygelse tills jag får ett säkert bevis att jag har fel .........det kommer nog ingen kunna ge, så vaddå? ...... kompiskram.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag har visserligen min tro men på spöken tror jag inte.

Tror också (eller hoppas kanske) att något finns efter döden, men vad?
Men det där med vilsna själar som behöver hjälp att komma till andra sidan, det är bara "Geschäft" för mig.

Att den finns många vilsna människor bland oss, vet man ju. Och dessa blir utnyttjade av dessa sköjare som påstår det ena och det andra.

Tittade för några år sedan ibland på ett TV program (kommer inte på namnet nu) men slutade med det. Och det efter att jag såg når TV 3 testade en av dom storsköjare. TV 3 skickade en ung frisck kvinna till tonom. Oj så mycket han såg hos henne, t.o.m. en dödligt sjukdom........
Tänk om det hade varit en vilsen ung tjej........

När sedan Robert Aschberg ställde honom mot väggen, då slänge han bara igen dörren.

Elisabeth

Gossen Ruda
CITAT (gnon49 @ 26-09-2012, 11:30) *
Ja vi dricker ju samma vatten som dinosarierna en gång drack. Så visst finns en rundgång av något slag. Människan är ju dessutom en relativt ny art på jorden, många säger av en slump. Som art är vi enormt sårbara idag. En ny art av homo .... kanske träder fram som konkurrerar ut oss. Till slut inträffar det oundvikliga, solen slocknar o jorden går under. Hepp.

Jo, på sätt lever allt vidare men det är knappast det frågan om liv efter döden gäller. Där pratar man om att själen lever vidare men det anser jag vara rent humbug. Det räcker med att försöka förklara NÄR dessa själar började förekomma. Vi är resultatet av en utveckling som började för någon miljard år sen med det första livet. Är det så att alla djur och andra organismer också har en själ som lever vidare? Minsta lilla toffeldjur och bakterie? Eller är det bara människor? Exakt när började detta i så fall ske under evolutionens gång? Knatar det omkring andar av neandertalare också?
Ugglemormor
Elisabeth,

Jag vet vem du menar och jag säger som du att det finns massa skojare som skor sig på andra i deras underläge, sorg och vad det nu kan vara...... thumbdown.gif
Hade mediet haft ens uns sanning i sig, skulle hen aldrig ställa upp till allmänt löje, men en del har för stor Ego, att veta vad de sysslar med
Jag har ingen tilltro till personen i fråga o har träffat personen flera gånger, men inte privat, det skulle jag inte göra.
Jag följer min intuition och den brukar funka rätt bra.
När man tar upp dessa ämnen, så får man vara beredd på att få lika många svar, nästan alla olika......

Synd att en del tar illa vid sig, för man kommer ingenvart med att göra någons tro löjlig, ta det bara vad det är och om man har aggressioner mot ämnet så går det ju avstå att svara........ tummenupp.gif
Ugglemormor han visste inte att tjejen var från TV. Hon hade dold kamera och mikrofon
Gossen Ruda
CITAT (Ugglemormor @ 26-09-2012, 12:05) *
Elisabeth,

Jag vet vem du menar och jag säger som du att det finns massa skojare som skor sig på andra i deras underläge, sorg och vad det nu kan vara...... thumbdown.gif
Hade mediet haft ens uns sanning i sig, skulle hen aldrig ställa upp till allmänt löje, men en del har för stor Ego, att veta vad de sysslar med
Jag har ingen tilltro till personen i fråga o har träffat personen flera gånger, men inte privat, det skulle jag inte göra.
Jag följer min intuition och den brukar funka rätt bra.
När man tar upp dessa ämnen, så får man vara beredd på att få lika många svar, nästan alla olika......

Synd att en del tar illa vid sig, för man kommer ingenvart med att göra någons tro löjlig, ta det bara vad det är och om man har aggressioner mot ämnet så går det ju avstå att svara........ tummenupp.gif

Vem? Upp till bevis! Du kan skicka namnet i PM, jag lovar att inte avslöja det i forumet om du gör det.
*Stintan*
Jösses va fåniga ni är. Karln är väl knappast hemlig. Tycker det är uruselt att sitta och ha synpunkter om ett "medium" som varit på TV och inte våga nämna vederbörande vid namn.
http://www.tv3play.se/program/insider
silos
Tack för alla era svar!
abbbe
Vad tror ni om gamla lampor som "slocknar in"? Kommer de en dag att återupplivas eller är det bäst att köpa nya? wink.gif
*Stintan*
CITAT (abbbe @ 26-09-2012, 15:28) *
Vad tror ni om gamla lampor som "slocknar in"? Kommer de en dag att återupplivas eller är det bäst att köpa nya? wink.gif

giggle.gif Varde ljus!
Gossen Ruda
CITAT (*Stintan* @ 26-09-2012, 14:15) *
Jösses va fåniga ni är. Karln är väl knappast hemlig. Tycker det är uruselt att sitta och ha synpunkter om ett "medium" som varit på TV och inte våga nämna vederbörande vid namn.

Hoppas fånigheten inte gäller för mig, jag tittar nämligen aldrig på 3:an så jag har ingen aning.
*Stintan*
Nej du ville ju veta vem det var. Han har huserat på 4:an också. Jag ser sällan på 3:an men googla kan man ju tongue.gif
gnon49
Idag kan ju läkarvetenskapen göra det jesus var känd för. Blinda o döva kan få tillbaka sina förlorade sinnen. Vem vet vad framtiden kan erbjuda. Skapa en kopia av ens egen hjärna och leva vidare? Tanka över all information från den gamla hjärnan till en ny. Låter tokigt, men att byta hjärta eller lungor lät nog lika tokigt en gång i tiden.
silos
CITAT (gnon49 @ 26-09-2012, 16:41) *
Idag kan ju läkarvetenskapen göra det jesus var känd för. Blinda o döva kan få tillbaka sina förlorade sinnen. Vem vet vad framtiden kan erbjuda. Skapa en kopia av ens egen hjärna och leva vidare? Tanka över all information från den gamla hjärnan till en ny. Låter tokigt, men att byta hjärta eller lungor lät nog lika tokigt en gång i tiden.

Ja,vad vet vi om framtiden?
Vi har alla den helande kraften inom oss,men tyvärr så har vi inte kontakt med den d.v.s.flertalet av oss.
Det finns visst många nman på denna kraft:Gud,universum,det magnetiska osynliga fältet......

Nog skulle jag vilja leva tusentals år om mina nära och kära också blev gamla och om livet på jorden blev som det var ämmat för i början(om nu den kristnas skapelsebrättelsen är helt sann).
gnon49
Här ligger någon som tog livet med en klackspark.
[attachment=72663:grasten.jpg]
Tapio

LOL

Halaj!

Nädu. Sådan automatik kan man inte förutsätta.
Det går i högre matematik ibland inte att bevisa att t.ex. en sats A är sann.
Då vänder man på bollen och bevisar istället att dess motsats B är falsk!
(och man har då bevisat att A gäller)

//T
silos
CITAT (gnon49 @ 26-09-2012, 21:08) *
Här ligger någon som tog livet med en klackspark.
[attachment=72663:grasten.jpg]

Sorgligt!
ryss_борис
Jag ska erkänna att mina uttalanden igår inte var de vassaste, det med "logiken" (förmodligen inte det andra heller) blev inte ens helt rätt pga att jag inte förklarade hur jag menade, utan istället utgick från en viss sak som inte gäller omman inte klargjort att det ska gälla.

Till mitt försvar ska jag säga att jag var jävligt nere och hade druckit rejält med vodka eftersom min brasilianska flickvän som jag träffade i Spanien gjorde slut, då hon inte orkade med distansförhållande. Därför var jag av naturliga skäl ganska onykter, och det jag skrev skall därför tas med en nypa salt.
Hjortronsylt

Har sett någon mystisk skepnad utanför köksfönstret sen någon månad tillbaka. Vill inte gå närmare in på detaljer.

CITAT (silos @ 26-09-2012, 21:52) *
Sorgligt!

Tja, ngn hade iaf sinne för humor. smile.gif
Hjortronsylt
CITAT (ryss_бори @ 26-09-2012, 22:56) *
Jag ska erkänna att mina uttalanden igår inte var de vassaste, det med "logiken" (förmodligen inte det andra heller) blev inte ens helt rätt pga att jag inte förklarade hur jag menade, utan istället utgick från en viss sak som inte gäller omman inte klargjort att det ska gälla.

Till mitt försvar ska jag säga att jag var jävligt nere och hade druckit rejält med vodka eftersom min brasilianska flickvän som jag träffade i Spanien gjorde slut, då hon inte orkade med distansförhållande. Därför var jag av naturliga skäl ganska onykter, och det jag skrev skall därför tas med en nypa salt.

Vodka, syndernas dryck. Inte konstigt du ställde till det för dig häromkvällen. no.gif

CITAT (*Stintan* @ 26-09-2012, 14:15) *

Han som alltid bölar.
Forumvärd
Vissa inlägg i den här tråden har redigerats

I den här tråden bröt vissa inlägg mot antingen regel nummer 1 eller 4 i trivselreglerna. Dessa inlägg har redigerats.

Regel 1 och 4 i Trivselreglerna lyder:

1. Sysslar vi inte med personangrepp. Vi är alla olika och har olika åsikter. Alla ska respekteras och alla ska visa respekt!

4. Tar vi inte upp problem med enskilda medlemmar i forumet utan kontaktar då forumvärden.

För att forumet ska kunna vara den intressanta, engagerande och positiva plats som vi vill ha bör alla dra åt samma håll, och en positiv anda sprids lätt om man är många som har den inställningen.

Väl mött i forumet!

Heléne, forumvärd

Ugglemormor
ryss 6 opn,

Ledsen att du fick gå igenom en sådan sak, inte det lättaste med förhållanden ......... kompiskram.gif

För min del är du förlåten, jag försäker att förstå..... må man pyton av olika anledningar så kan det gå lite snett, men man kan ju inte förstå det som ligger bakom just då, men ha det så gott det går ...... smiley_small_hug.gif
Gnon när hag ser gravstenen så säger den inte mig något om en människa som tog livet med en klackspark utan att det var någon som var grinig och sur och bråkade med allt och alla. Försöker t.o.m. göra det med gravstenen
silos
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 27-09-2012, 10:21) *
Gnon när hag ser gravstenen så säger den inte mig något om en människa som tog livet med en klackspark utan att det var någon som var grinig och sur och bråkade med allt och alla. Försöker t.o.m. göra det med gravstenen

Det tänker jag med och samtidigt en olycklig människa kan människan varit,fast hela sanningen kan vi ju inte veta!
silos
CITAT (Gossen Ruda @ 26-09-2012, 10:39) *
Jag respekterar din tro Ugglis men jag gillar inte när du försöker sprida den.

Men snälla Gossen Ruda VARFÖR sprider du det som du tror på?????
Anki på Öland
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 27-09-2012, 10:21) *

Och jag ser en person som leker med photoshop för att provocera lite....
silos
CITAT (Anki på Öland @ 27-09-2012, 10:56) *
Och jag ser en person som leker med photoshop för att provocera lite....

Även den möjligheten tänkte jag på...
Pia L
Lite OT för jag vill inte nämna min egen tanke om vad som händer då vi dött....
Silos : Min mamma kommer från Göteborg och det måhända att det är rent dialektalt men att kalla GR Rudis klingar i alla fall mina öron mycket illa då jag vet vad min mamma avsåg i ordet.

rudis
(vard.) fullständigt okunnig, borta, obildad, oduglig, dum, korkad
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon