CITAT (Pia L @ 15-10-2012, 11:31)

Gossen Ruda, ditt ena "bekymmer" som nu är gästlistad, det är inte så att du känner att du själv triggat henne/honom i inläggen?
Jag läser nästan alla trådar i småprat men kommenterar inte så ofta, visst kunde "gästen" vara vass i orden många gånger, men läste man alla dina egna inlägg och svar så fick i alla fall jag uppfattningen att du själv triggade igång något som kunde ha undvikits genom tystnad.
Om man nu är så in i norden irriterad på någon här inne, varför blockerar man inte bara den personen så slipper man se vad den skriver?
Jag irriterar mig bara på en enda, men väljer att inte läsa alla långa, tröttsamma, felstavade inlägg från denne person.
Att sätta sig på händerna istället för att omgående knattra på tangentbordet eller gå ifrån datorn tills man lugnat sig är också något man kan tänka på.
Den enda triggningen jag bestod i var att skriva normala inlägg, inlägg som så gott som alltid kommenterades av ett elakt, spydigt eller på annat sätt oönskat inlägg. Mobbing kallas det ibland. Jag slutade för länge sen att kommentera honom för att undvika triggning men han fortsatte. Jag skrev dock ett antal inlägg om behovet av moderering utan att nämna något namn, han fattade ändå vad det gällde honom. Mäkligt. Det går att blockera inlägg men då får man samtidigt inte veta vad för jäkelskap man blir utsatt för. Jag klarar utmärkt av att läsa dylika inlägg utan att reagera, fast ett antal PM och mail till Katarina och Heléne har det blivit. Jag har som sagt hållit mig härifrån i drygt en vecka för att se vad hände, resultatet blev att han letade igenom arkivet för att dra upp gammal skåpmat. Möjligen var det detta som till slut resulterade i avstängningen, jag vet inte och bryr mig inte.
Tack till alla andra välkomstinlägg.