CITAT (EKLO @ 21-12-2012, 00:06)

Varför åker ni inte med kollektivtrafiken?
Jag åker inte med kollektivtrafiken eftersom min resa till arbetet då skulle ta över 2 timmar -en väg. Är nödd och tvungen till att återigen bli beskattad in på bara benen för att jag valt att bo utanför stan men har mitt arbete i GBG.
Var som retar mig mest är att om man kommer söderifrån, alltså Särö, Askim Billdal Hovås osv behöver man inte betala trängselskatt innan du kommit förbi Högsbo, likadant om man kommer västerifrån, Fiskebäck Önnered osv, ingen trängselsaktt där inte. Varför det? Kan det bero på att det är högre socialgrupper som bort sydväst om stan? Lägre statusfyllda områden norr om stan.
Norrifrån får Backaborna betala bara dom vill över motervägen för att handla, mej veterligen är inte det centrala stan!
Man försöker inte underlätta för folk att undvika ta bilen in tillstan, tvärtom, man försöker pressa ur pengar till sista droppen. Inte ens Älvsborgsbron kan man köra över utan beskattning. och den leder ju inte in till stan centrum utan vidare söder/norrut.
Dessutom är inte ens pendelparkeringarna anpassade till den ökande mängd bilar som man säger kommer att parkera där, hur går den ekvationen ihop?
Fy fanken för detta beslut, jag hoppas verkligen att kvasten härjar vilt i GBG's politiska topp efter detta. En politiker är aldrig bättre än de röster de får!
Redigerat av Monaxe: 21-12-2012, 07:53