CITAT (AnniiPannii @ 20-01-2013, 08:44)

Nu har den satt väldigt mycket nya blad, känns så dumt att beskära den då. Måste man beskära chili, och ska man göra det nu isåfall, tänk om den börjar sätta knoppar och då vill man ju verkligen inte beskära den

Har aldrig övervintrat chilli! Jorden är från sista omplantering förra våren och den börjar torka ut väldans fort nu. Står i värme med vanlig glödlampa som tillägssbelysning. Brukar vända på den ibland då den drar sig mot ljuset.. Den är väl förgrenad tycker jag och inte ranglig mer kompakt och trädlik.
Chillivänner! Berätta hur ni gör och vad ni hade gjort med min planta

Nu är jag en riktig chilinybörjare och de övervintrade Chilis jag har är mina första, alltså vet jag inte om jag överhuvudtaget har gjort rätt men, man får testa sig fram!
Mina står i samma krukor som de gjort sedan innan vintern. Tyvärr drabbades de av spinn och det hela slutade med att jag klippte ner dem väldigt grovt och bekämpade spinnet. Nu när det börjar bli ljusare ute har jag börjat ge dem lite näring då och då för att kicka igång dem.
Kanske är det lite tidigt men båda har fått massvis med nya skott och blad har börjat växa ut. Jag vet inte hur andra gör med beskärning men jag kommer låta mina chilis vara nu, de får växa som de gör och förhoppningsvis så blir de glada igen nu när våren kommer!
Nybörjarodlare med lagom balkong i österläge, odlar i zon 1.