Hej,
Med risk för att bli illa omtyckt vill jag ändå ställa en fråga/argumentera kring denna önskan:
Odla är ju en kommersiell sajt, det känns för mig som om förfrågan gäller en gratisbild av någon forummedlem. Här blir det knepigt och lite olustigt för mig: Forumet är aktivt och folk delar gärna med sig till varandra av bilder, tips och erfarenheter - men att till Odlas artiklar önska gratis bilder känns lite besynnerligt (om jag inte missuppfattat och ni tänker betala fotoarvode - men det framgår ju inte).
På ett aktivt forum med trevliga värdar (som ni är) och väldigt duktiga skribenter för artiklarna kan det - menar jag - finnas en risk att Odlas anställda uppfattar forumaktiva som arbetskamrater på samma villkår, men det är vi ju inte.
Ja, som sagt - med risk för att trampa er på tårna vill jag ändå föra fram detta. En professionell och kommersiell sida bör köpa fotografers tjänster, och att det finns duktiga trädgårdsfotografer är vi alla gynnade av, och de har sin inkomst på sådant (jag är inte en av dem, så jag talar inte i egen sak) varför en sida som Odla bör anlita dem, anser jag.
Redigerat av EKLO: 09-01-2013, 22:56
|