Medlem
Antal inlägg: 4 467
Medlem nr: 18 069
Vi funderar på att plantera en syrenhäck,för att få lite insynsskydd.Jag har tittat på krukodlade plantor från Hortogreen,men vad innebär normaltillväxt i detta fallet.Har nån nåt alternativ tar jag gärna emot tips!
Medlem
Antal inlägg: 21 879
Medlem nr: 559
En trädgårdshjälp" kapade av misstag ner mina vita syrener till fotknölarna- efter en sommar var de 1,5 m igen o denna gissar jag på två. Lite bra jord + görning före midsommar hjälper också till
Medlem
Antal inlägg: 6
Medlem nr: 30 092
Syrener är väldigt långsamma i starten, det tar ca 2-3 år efter plantering innan de börjar växa ordentligt. Men när de väl kommit igång är de starkväxande. Tätast syrenhäck får man av vanlig bondsyren eftersom de sätter rotskott. Vill du ha insynsskydd snabbt är pil bra, men de blir också väldigt höga och breda. Häggmispel är fint!
Medlem
Antal inlägg: 4 467
Medlem nr: 18 069
Beauty of Moscow Ja det var en skönhet! Har börjat funderat lite på häckoxbär också,det finns en inte så långt härifrån ska åka och titta på den. Underbart ärkort säjer man och syren är undrbar nör den blommar,men det varar ju inte så länge.
Medlem
Antal inlägg: 109
Medlem nr: 77 307
Oavsett sort får man säga att det tar ungefär tre år innan man ser att det har satt igång och växa.
--------------------
helst skulle varje människa ha en egen liten höna. en höna som tar tillvara på mat som blivit över, som ger ett ägg om dagen och gödsel till en blomsterrabatt...