Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V   1 2 3 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Att sälja på Blocket, Vart tog hedern vägen?
          Hasse_h
          Inlägg 05-04-2013, 22:26
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 084
          Medlem nr: 933

Alltså måste bara skriva av mig.

Lägger ut en vara på Blocket för några dagar sedan, får ett telefonsamtal från en intresserad som säger att "Ska bara låna en bil så kommer jag och tittar senare idag, jag hör av mig igen.". Ingen hör av sig igen. mad.gif

Ett par dagar senare får jag ett mail, "Vi är jätteintresserade! Vi kommer ikväll och hämtar det om vi får det för XXX kr.". Jag svarar "Ok, ni får det för XXX kr. Vilken tid kommer ni?". Det kommer inget svar på det och kvällen har övergått till natt. mad.gif

Vad är det med folk egentligen?? Visst kan man ångra sig men hör man inte av sig och säger det då?? Det skulle jag förstå. Men att låta saken bero och skita i att jag kanske säger "Tyvärr sålt" till andra spekulanter, det är dålig stil. ranting.gif

Har ni andra liknande erfarenheter? Själv skulle jag aldrig bete mig så. Men man är väl alldeles för naiv att tro att folk har nån heder och ärlighet kvar i dagens Sverige.

Citera
          Biggan_
          Inlägg 05-04-2013, 23:39
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

Jag har ingen erfarenhet av att sälja eller köpa på blocket, men nog håller jag med dej om att det var dålig stil att inte höra av sej! thumbdown.gif

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          skånepåg
          Inlägg 06-04-2013, 05:15
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 5 158
          Medlem nr: 21 199

Verkligen dålig stil eller dålig uppfostran? Jag har hittills haft goda erfarenheter på blocket tills i år jag skulle köpa ett moderkort till datorn som inte var överpris på så i 3 månader skickade jag mail till 2-3st varje månad utan att få nåt svar tillbaka, hade kanske varit bättre att ringa om man inte var så blyg g.gif

--------------------
          Pjater-Zon 1-2

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 06-04-2013, 05:39
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

Vi sålde vår husbil på blocket. Men det var många sköjare/bedragare som hörde av sig.

Citera
          jaj-51
          Inlägg 06-04-2013, 06:05
          Länk hit: #5

Gäster

Jag sålde några prylar på blocket, kändes som många underliga ringde

Reservera den till mig jag kommer och hämtar om en vecka.
          Vanliga pruta gubbarna förstås
          Kan inte komma han som har bilen är inte hemma
          Hittar inte bilnycklarna biggrin.gif (det var han som köpte jordfräsen tre dagar senare)

Nästa gång kommer jag att vara bestämd och sälja till den som kommer först och betalar.

Citera
          Peztis
          Inlägg 06-04-2013, 21:32
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 8 521
          Medlem nr: 20 608

Himla tråkigt! Men tack för att du berättar, det får mig att tänka efter lite mer nu när vi har en hel del som ska säljas!

--------------------

* ~~~ * Besök gärna min blogg bladsomblad.blogspot.com * ~~~ *

Citera
          hattstugan
          Inlägg 06-04-2013, 21:36
          Länk hit: #7

Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem nr: 27 097

Har endast provat att sälja min Mercedes på Blocket och det gick inte alls!

Blir bara frustrerad över att människor inte är ärliga!

Vart är vi på väg?

Citera
          malcolm
          Inlägg 07-04-2013, 07:49
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

CITAT (Peztis @ 06-04-2013, 22:32) *
          Himla tråkigt! Men tack för att du berättar, det får mig att tänka efter lite mer nu när vi har en hel del som ska säljas!

Jag har också en del som jag skall försöka sälja på Blocken och tänker sälja till den/de som kommer först med pengar i handen vis av tidigare erfarenheter. Har också råkat ut för personer som säger att de skall komma men aldrig dyker upp. Har annars köpt två bilar och en soffa på Blocket och då har det inte varit några problem fast jag kom iof. sig på avtalad tid.

Citera
          Rosrup
          Inlägg 07-04-2013, 08:22
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 277
          Medlem nr: 75 127

Är det småprylar ni ska sälja så testa med Tradera istället.
          Verkar som folk köper vad som helst till vilket pris som helst ibland biggrin.gif

Citera
          Peztis
          Inlägg 07-04-2013, 09:02
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 8 521
          Medlem nr: 20 608

Smått säljer jag på Tradera men om jag vill förvissa mig om priset så blir det Blocket.

--------------------

* ~~~ * Besök gärna min blogg bladsomblad.blogspot.com * ~~~ *

Citera
          malcolm
          Inlägg 07-04-2013, 09:22
          Länk hit: #11

Medlem

Jag har en del stora saker som inte lämpar sig att skicka, bla. MIG-svets, 4 sommardäck till Volvo 240 och en kanot så där får det bli Blocket.

Citera
          Natur liv
          Inlägg 07-04-2013, 09:27
          Länk hit: #12

Medlem
          Antal inlägg: 8 739
          Medlem nr: 43 937

Jag söker just nu efter några saker på blocket och jag är överraskad över att säljarna litar så mycket på köpare som än inte ens har sett vad som ska köpas. Flera annonser jag har ringt på har svaret varit att "den är såld och de kommer ikväll och tittar/köper". Jag är överraskad över att de inte ber om mitt telefonnummer för att kunna ringa upp om affären inte går i lås.

--------------------
          Livet är härligt när man kan njuta av frukostkaffet till fågelkvitter och dofterna från kryddodlingen.

Citera
          malcolm
          Inlägg 07-04-2013, 09:31
          Länk hit: #13

Medlem

Många är slarviga med att ta bort annonsen när varan är såld också.

Citera
          Hasse_h
          Inlägg 08-04-2013, 14:51
          Länk hit: #14

Medlem

Nä det går inte lita på nån längre verkar det som. Har efter mitt första inlägg haft ytterligare en spekulant som vill köpa, "ska bara" först.

När jag för några år sedan skulle köpa en möbelgrupp så åkte jag till säljaren på avtalad tid med släpvagn och pengarna i handen, blev ju smått förvånad när jag i dörren möter en annan köpare på väg att bära ut möblerna. Jag: "Vi hade ju gjort upp affären!?" Säljaren: "ja.. men nu kom han först så..."... jamen hallo eller??

Ska väl tillägga att det finns exempel på när det fungerat utmärkt, som när jag sålde en lekstuga och köparen kom samma dag och lämnade en handpenning och återvände till helgen med full betalning, släp och kompisar som kunde hjälpa till att lasta.

Men det är lite lotteri tycker jag, oavsett om man säljer eller köper.

Redigerat av Hasse_h: 08-04-2013, 14:59

Citera
          malarmaster
          Inlägg 08-04-2013, 16:19
          Länk hit: #15

Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem nr: 28 186

har inga säljerfarenheter av blocket men köpt lite prylar.
          tycker de som jag varit i kontakt med varit okej.
          men har en kompis som hade problem med att bli av med ett piano.
          "skänkes" och telefonen gick varm och han blev tom erbjuden pengar men ingen dök upp,trots att minst 20 ringde. efter 1 vecka åkte det på tippen.
          förstår inte heller varför folk ringer på saker de inte är intresserade av.vill man ha ett gratis piano är det väl bara att avtala tid o hämta?tilläggas kan att många ringde lokalt så det var inga avstånd. ulf

Citera
          Natur liv
          Inlägg 08-04-2013, 17:54
          Länk hit: #16

Medlem
          Antal inlägg: 8 739
          Medlem nr: 43 937

Det är säkert så att man tänker olika på det här med att köpa och sälja begagnat. Jag blev besviken när en utannonserad motionscykel inte ens fungerade när jag tittade på den. Det kunde de väl ha kontrollerat innan annonsering, kan jag tycka.

Men nu ikväll har ett köp av en diskbänk gått i lås, antagligen för att både köpare och säljare var tydliga. Säljaren var mån om att berätta om alla skavanker innan vi åkte dit. Det uppskattar jag.

--------------------
          Livet är härligt när man kan njuta av frukostkaffet till fågelkvitter och dofterna från kryddodlingen.

Citera
          malcolm
          Inlägg 08-04-2013, 21:29
          Länk hit: #17

Medlem

Försökta lägga in en annons på Blocket ikväll men det lyckades inte, vete tusan varför...? Vill sälja min kanot.

Bifogad bild

Citera
          Hasse_h
          Inlägg 08-04-2013, 22:25
          Länk hit: #18

Medlem

Jaha, nu har spekulant nr 3 hört av sig igen, denna gång per telefon. "Ska bara" verkar vara klart så kanske det blir affär i alla fall. Datum och klockslag för byte av pengar och vara är bestämt. Ska bli intressant att se. Tar inte bort annonsen förrän varan är borta.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 08-04-2013, 22:55
          Länk hit: #19

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (malcolm @ 08-04-2013, 22:29) *
          Försökta lägga in en annons på Blocket ikväll men det lyckades inte, vete tusan varför...? Vill sälja min kanot.

Bifogad bild

Om inte isen har gått upp ännu i dina trakter kanske det är lika bra att vänta? En annons som är en vecka gammal ligger så långt ner i listan att folk ofta inte ser den. Du förlorar nog inget på att vänta till maj med att lägga ut annonsen, om nu inte kanoten ligger ivägen eller du behöver pengarna

Citera
          malcolm
          Inlägg 08-04-2013, 23:10
          Länk hit: #20

Medlem

CITAT (Huggorm @ 08-04-2013, 23:55) *
          Om inte isen har gått upp ännu i dina trakter kanske det är lika bra att vänta? En annons som är en vecka gammal ligger så långt ner i listan att folk ofta inte ser den. Du förlorar nog inget på att vänta till maj med att lägga ut annonsen, om nu inte kanoten ligger ivägen eller du behöver pengarna

Jag "tror" jag fick till det till sist i alla fall, visst ligger isarna här fortfarande men om det inte lyckas denna gång så kan jag ju sätta in en annons till. Måste säga att det bar emot att annonsera om kanoten då den bringat mig så mycket glädje men den har legat i garaget sedan 2009 så det är kanske dags.ö Orkar inte gå ner från parkeringen och lär inte göra det i sommar heller så jag funderar på att skaffa en gummibåt, har en liten snurra (3,9 hk) hos min bror i Gävle och skall åka dit i helgen för att bla. hämta den. Finns en plats i samma sjö där jag brukar paddla och det är bara 10 m från parkeringen ner till vattnet.

Citera

3 sidor V   1 2 3 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-09-2025, 17:48

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon