CITAT (gunsta @ 06-04-2013, 15:22)

Ett mycket bra förslag Silos.
Minns min kära svärmor, när hon blev arg eller kände svår frustration - då tog hon en trave med udda tefat med sig ner i källaren och slängde dom med stor kraft i golvet - en efter en och säkert med en (tänkt) svordom - när det var klart kände hon sig renad och kom upp ur källaren på ett mycket bättre humör. Det där praktiserade hon i alla år, f ö var hon en underbar människa och en ljuvlig svärmor.
Det var väl jättebra att det fungerade för henne men det skulle inte funka för mej. Det vore lite som att "bli förbannad på gubben och sparka på katten". Visserligen mycket bättre att ge sej på döda ting men jag skulle nog ångra mej efteråt och tycka att det var onödigt att förstöra saker när det egentligen inte är dem jag stör mej på.
Då tror mer på Anmas metod att springa av mej ilskan i så fall, det är ju är ju dessutom bara nyttigt med motion.
CITAT (Anma @ 06-04-2013, 16:01)

Jag lyckades med min terapi. Springa bort ilskan.

Vi, jag och min hund, sprang nästan 5 km. Har testat att springa med honom förr, men har gett upp då han inte klarat att hålla min takt. Nu var jag så arg, och det kände han, så efter ett tag märkte han att slak koppel-glad matte och då höll han min fart resten av sträckan.

Skönt att du inte är arg längre!