Medlem
Antal inlägg: 269
Medlem nr: 73 861
Jag har massor med frösådder ute som jag inte vet om det är ogräs eller blommor. Brukar ogräs fröså sig på det sättet? Det kommer dels under altanen och en hel hög i rabatten. Ska jag vänta tills jag ser vad det är eller ska jag rycka upp allt? Hoppas det inte är ogräs, då har jag jobb att göra!
Bifogade fil(er)
bild_1_.JPG ( 320.51k )
Antal nedladdningar: 48 image.jpeg ( 413.37k )
Antal nedladdningar: 60
Medlem
Antal inlägg: 24 744
Medlem nr: 110
Jag vågar inte svara på vad det är, men några av de större plantorna med lite avlånga blad liknar solrosplantor. Har du haft nån fröautomat till fåglarna ovanför?
Medlem
Antal inlägg: 79
Medlem nr: 15 761
Om jag får gissa så tror jag inte att det är ogräs, utan någon blomma som frösått sig. Först tänkte jag pensé, men nu så tycker jag att hjärtbladen ser lite för tjocka ut det. Tror inte det är våtarv eller solos heller. Det måste varit något med rejält med frön
Medlem
Intressant! Visst har förra ägaren matat med solrosfrön som trillat ner under altanen, men det kom inte upp något förra året, och det var mest skal Jag ska fortsätta ta foton, så får vi se vad som dyker upp! Vallmo kanske?!
Medlem
Den har jag på flera olika ställen, och den är så stor att man ser att det är våtarv och man kan plocka bort den.. tycker dessa skulle vara lika stora då?
Medlem
Antal inlägg: 8 521
Medlem nr: 20 608
Inte nödvändigt. Man har små zoner även i en trädgård. Jämför ett soligt läge där det är vindstilla mot det undanskymda stället bakom huset där det nästan alltid är skugga och vinden blåser runt knuten. I solläget har det börjat blomma medan det i skuggan knappt har tittat upp...
Vet att jag hade liknande i en rabatt förra sommaren och jag undrade vad det var. Tror jag rensade bort det till slut. Mitt var också intill tujan, ser att du har lite "fnas" ifrån den som ligger intill.
Medlem
Antal inlägg: 21 879
Medlem nr: 559
nej våtarv fröar av sig, som 17 och i + 4 grader växer den .. den är en obotlig optimist Du kan ta dem sen när du är säker låt dem inte gå i blom bara ..