Medlem
Antal inlägg: 5 498
Medlem nr: 20
Finns det å köpa överhuvudtaget i de mängderna? Jag hålle rmig ifrån dem sedan flera groningstester har visat att denna jordne t o m ger sämre resultat än vanlig jord. Miljövän eller ej - jag vill ha resultat.
Ring Weibulls annars - de kan fixa hem det mesta. var beredd på att 'kravjord' är mkt torv.......och att stallgödsel är 1000% bättre mer ekologiskt och nyttigare för miljön....akta sig för Åby bara för vete gudarna var de hästskrällena käkar.....
Medlem
Antal inlägg: 1 934
Medlem nr: 17
Ja den länken har visats flera ggr här efter plusprogrammet, men den tål att tittas på flera ggr.
Köper man hederlig matjord , blandar upp det med grov sand,häst och/ eller kodynga och ger fasen i att hälla på konstgödsel, så får man en bra jord, som är bättre än "Kravmärkt jord i påse". Det enda man inte vet är hur mycket tungmetaller det finns i jorden. Vill man veta dety så får man skicka iväg lite för jordanalys. På kravmärkt jord i påse måste tungmetallsinnehållet anges och det är mestadels lika mycket som i icke kravmärkt jord.
Medlem
Antal inlägg: 5 498
Medlem nr: 20
Bättre än å hämta gödel ifrån ett stall? Nej måste jag då svara för alla paketeringar alla transporter alla.......ja - det som är lokalt producerat måste ju vara bäst! Även för Naturen....