En Eloge till dig Pejori

5 månader är ju helt suveränt vet jag

Ja jag har ju ett tag till 5 månader men jag ska aldrig mer röka !har vunnit så himmla mycket på det så det vore som att slänga högsta vinsten i sjön om jag började igen !Astman gör sig knappast påmind mer har inte tagit en puff Ventolin på 5 veckor kör bara Cortisoninhalationer en gång om dagen ,rösten är som ny och jag kan sjunga igen

bara det

Alla i byn slipper höra mig hosta tills jag spyr osv .
Var i Nässjö i torsdags med våra goa grannar och shoppade ,men för att shoppa på torget måste man ha kontanter så jag stog vid Bankomaten och väntade på min tur ,där stog ett gäng och puffade på och fy vad det luktade illa

gammal sur tjära typ .Men jag ska inte hacka på dom som röker för det är inte lätt att sluta tvärt alls .Men mitt budskap är till er som röker !prova för det är inte så jäkla svårt som man tror man målar upp en bild för sif själv då man tror det är ett rent helvete att sluta ,så gjorde jag i alla fall

Men prova att sluta går det inte så går det inte !Ett tips är att köpa plåster och nickotinsnuset Zoonick köp sugtabletter också så du gardera dig när suget blir tufft .Själv glömde jag att sätta på mig plåster tills slut

Nu har jag Zoonick nickotinpåsar som jag stoppar in under läppen när jag känner suget men jag har börjat glömma av dom också ibland .Ja där ser ni det går om man vill göra ett ärligt försök .Visst en del av er kanske åker dit men va då !bara att försöka igen då .Jag började röka när jag var 12 år slutade när jag fick mina barn men började på grund av viktökning igen.Då kan jag också tala om att jag har inte gått upp ett heckto i vikt ,jag har gått ner fyra kilo istället ;)Hoppas mitt statemen kan trigga andra här att försöka sluta .Kram på er