|
|
  |
Att döma andra... |
|
|
|
04-02-2016, 08:06
|

Medlem
Antal inlägg: 15 282
Medlem nr: 18

|
Startar upp en egen tråd för detta så Rudas tråd får vara ifred till det den var skapad för. Det är möjligt att jag har alltför lätt att döma andra. Jag skrev ju förut att jag dömer tex rökare utifrån att dom just röker. Har man så dåligt omdöme så litar inte jag på dem i andra situationer heller. I vinter nu har jag sett många som bara skrapat en glugg på framrutan på bilen och med det inte har någon som helst koll på trafiken bakåt eller på sidorna. Hur sjutton ska man kunna väja för något som kommer från sidan när man inte ser?? Och då tänker jag - igen! - att den personen litar jag absolut inte på i andra situationer. Kanske han/hon jobbar som tandsköterska? Lärare? H*n kanske är på väg till jobbet som busschaufför? Finns absolut fler situationer där jag dömer andra men det var detta jag kom på just nu. Dömer inte ni andra utifrån vad ni ser eller upplever? Är det bara jag?
--------------------
----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----
|
|
|
|
|
04-02-2016, 08:35
|

Medlem
Antal inlägg: 858
Medlem nr: 25 081

|
Hej Berith! nej, jag tänker inte på samma sätt som du men vi är olika allihopa. Vi tänker och resonerar på olika sätt.
Ser jag tex en bil med en liten glugg i framrutan brukar jag tänka att det kan vara farligt i trafiken.
Redigerat av Rhonda - 51Aussie: 04-02-2016, 08:42
--------------------
I love cats in all shapes and sizes. Israeli sand cat kitten
|
|
|
|
|
04-02-2016, 08:40
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
Bedömer: JA!
Dömer: Sällan!
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
04-02-2016, 08:57
|

Medlem
Antal inlägg: 6 847
Medlem nr: 3 723

|