CITAT (wolkenkrabber @ 11-06-2004, 00:12)
ja skutade ida med, men bara till sog, min klass splittar vi går till olika gymnasium och linjer förlorar våra gamla god trogna lärare, vissa flyttar

livet e kasst just nu
grattis till pengarna, sup inte upp dom
Tråkigt att höra att du förlorar klasskamrater

Men ungefär som pejori sa:
Du kommer säkert att få nya vänner på gymnasiet
Förresten, ni behöver nog inte oroa er för att jag ska supa upp pengarna, de ska nog gå till eucalyptusfrön m.m.
Andreas, det kommer nog att bli lite Vitis för pengarna, men kanske inte bara vinifera

Jag har nämligen beställt frön til Vitis amurensis (när det är en annan art av Vitis så är jag inte så noga med att få "rätt sort" då jag bara är ute efter artens fördelar) som skall planteras och kanske ska vara till som korsare(det skulle vara kul att få fram några egna sorter av vinplantor, självklart så kommer de nog inte bli lika bra som de man odlar komersiellt men det är ändå kul att se om man kan få egna sorter) då jag tänkte försöka korsa Vitis amurensis med Vitis vinifera och korsa Vitis amurensis med korsningar av Vitis vinifera och Vitis labrusca (t.ex druvan Zilga)
Det blev mycket (kanske för mycket) Vitis nu...
Förresten, har du eucalyptusplantor Andreas? Om inte så skulle du nog testa. Det finns sorter som ska klara 20- och dör sedan. En del andra klarar kallare men dör ned till marken efter ca 15- och växer upp nästa vår igen.
Mvh Alexander