Medlem
Antal inlägg: 699
Medlem nr: 2 086
Noterade just att jag saknar växter som doftar i trädgården, nu när schersminen och min Rosa Helenae 'Lykkefund' har blommat över. Är det någon som har förslag på vad jag skulle kunna ha som doftar nu (slutet av juli/början av augusti) eller snarare 'sprider' väldoft...? Jag menar inte växter som man måste stoppa näsan i, utan sådant som känns all världens väg ändå...
Medlem
Antal inlägg: 11 272
Medlem nr: 2 892
Jag har en jätteläcker doftande hosta (som jasmin och lilja ungefär) som du kan få en bit av? Trädgårdsnattviol är också en ljuvlig doftare som jag inte har tyvärr. Till nästa år kan du så ettåringarna Dofttobak och Heliotrop som doftar mycket. Mvh Fenja
--------------------
"För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud. Det har katten aldrig glömt."
Medlem
Tack för alla tips, hittills. Ni får gärna skriva fler!! Fenja, jag vill gärna ha en bit av din doftande Hosta. Har du adressen kvar eller ska jag skicka den igen? När kan man dela Hostor förresten? Funkar det nu?
Medlem
Jo, jag vet att ämnet doftande trädgård behandlats tidigare. Jag har sökt och läst, men jag är ute efter vad som doftar just nu eftersom det liksom "tagit slut" i min trädgård och det har varit lite svårt att sortera ut. Tack för länken MRLINDELL.
Medlem
Antal inlägg: 316
Medlem nr: 951
Hej! Flox doftar underbart och börjar blomma nu! Och så luktärter förstås...att mötas av den doften en sensommar/höst dag är rent paradisiskt! Lavendel
--------------------
Söker du lyckan för en dag...ta dej ett rus.. Söker du lyckan för ett år....gift dej... Söker du lyckan för hela livet....odla din trädgård!!!!!
Medlem
Antal inlägg: 2 643
Medlem nr: 579
Jag har Kantnepeta som jag inte kan undgå att gå emot när jag rundar hörnorna. Då sprider sig direkt doften. Dessutom i springor i plattorna ex.vis Citrontimjan.
--------------------
Bättre sänt än aldrig! Min "nya" kärlek och sambo: Lucas. Och nu har Lucas fått lillebror: Elton!
Lucas Och här är mattes älskling knappt 6 månader.