Medlem
Antal inlägg: 1 182
Medlem nr: 3 210
Hur ska jag göra för att inte få hallonen att sprida sig . Jag har ju så liten tomt och vill ha hallon så nu sitter dom i ett hörn. Men vad ska jag göra för att dom ska hålla sig där?
Gäster
Antal inlägg: 391
Medlem nr: 3 998
Ursäkta en gröngöling, men är det naturvänligt att gräva ner en massa plast i trädgårdarna? Är det inte en massa onyttiga saker i plasten, som polytén eller vad det heter? Det går inte in i växtligheten då, dom eventuella gifterna alltså? mvh. Laika
Gäster
Antal inlägg: 391
Medlem nr: 3 998
Ursäkta igen, VAD är en vanlig hink för matvaror? jag brukar använda pappkassar till mina matvaror (sällan plastkasse). Men det var inte en plast KASSE som Copycat pratade om, det var en STOR tvättmedelshink. Den brukar man inte ha matvaror i. Föresten, vad är det för matvaror som du, hannele, brukar ha hinkarna till? Och är alla plasthinkar giftfria? mvh. Laika
Medlem
Antal inlägg: 65
Medlem nr: 3 507
Hej! Var det ingen som tittade på Gröna Rum igår??? Där odlade man hallon i spannar ovan marken. Man kan ju använda snygga krukor också. Lägg stenplattor på ett litet område och ställ krukorna / spannarna där. Det såg riktigt vårdat och praktiskt ut...