Medlem
Antal inlägg: 2 487
Medlem nr: 2 776
kalkfritt och ljust. på vintern svalt, behöver då inget ljus. tappar alltid blad vintertid.
--------------------
Mvh Claes Björn Rosenström-fantast __________________________________________________________ Philips Super 80 MASTER TL-D 840 - Bästa lysröret för växter - uträknat och med egna erfarenheter Photosyntes Photon Flux Density: 72 µmol m^-2 x s^-1 / 58W
Medlem
ja, den kanske tappar några blad även om den får ljus. men om den inte behöver ljus så varför ge den det?
--------------------
Mvh Claes Björn Rosenström-fantast __________________________________________________________ Philips Super 80 MASTER TL-D 840 - Bästa lysröret för växter - uträknat och med egna erfarenheter Photosyntes Photon Flux Density: 72 µmol m^-2 x s^-1 / 58W
Medlem
du menar alltså att de inte blommar om de inte får ljus på vintern?
--------------------
Medlem
Antal inlägg: 43
Medlem nr: 1 644
Hej!
Jag har fått en kiwiplanta. Ska den klippas ner till vintern? (det vore ju illans praktiskt i så fall så att den inte klättrar på de väggar som jag tänkt täcka in med bubbelplast för att ha värme i växthuset på vintern...) Jag har läst att det krävs två plantor (hona o hane) för att få frukt. Stämmer det? Min är någon mini-sort.
Medlem
Antal inlägg: 21 879
Medlem nr: 559
har du en minisort brukar det behövas en hane o två honor för att vara säker på frukt -å andra sidan går de att ha ute i z 5 De vissnar ner och återkommer Ska du ha varmt i växthuset kanske du ska satsa på nån mer värmekrävande växt där inne