Gräva bort gräsmatta .. det har jag slutat med helt -funkar inte med mitt #handikapp# 2 diskbråck i nacken ...
Modell 1 Lägg ut gammal ful pressenning -släng på skräp som Gamla plank osv -låt ligga över vintern -eller över sommaren -gäset dör på en säsong
Ta bort till våren -bygg upphöjt med torvblock
Modell 2
Tidiningspapper i botten
3 tillräckligt tjockt jordlager på absolut ren" gräsmatta dvs den saknar ogräs som kvickrot
Limpajord till dessa tre modeller underlättar betydligt, men ett lass kodynga välbrunnen med tillsats av bark , grus , o påsjord 5 för 100 sorten blir bra rabattjord det med som går att plantera i direkt -har prövat

Om det ser rörigt ut -Gruppera ! Bygg ihop tre smårabatter till en stor .. gräsmatte?Klippningen underlättas och det ser bättre ut o mindra plottrigt
Strukturera -sätt ihop perennerna 5, 7 ,12 st tillsammans:)
En tom rabatt??? -till vårenkommer du att lovprisa denna rabatt!!! -Finns väl inget bättre än en TOM rabatt att sätta allt nytt i på våren -försöker ha minst en / höst som jag kan planera för under den förfärliga vintern ..
Lyckas sällan behålla den tom
Rom byggdes inte osv -Trädgården blir aldrig färdig -det finns inga måsten i trädgården

heja !