Om man bara väntar lite, ger sig till tåls, så kommer svaren till frågorna jag får - och så slipper jag visa att jag inte vet

.
Visst sår ringblommmor sig själva, men i vilken mån? Det vet jag inte. Klarar alla fröna vintern? Vet inte.
Mina sår sig själva, men jag sparar också frön över vintern som jag kastar ut på våren. Det är så enkelt, och jag tänker inte så noga på vad som är vad.
Frön blir det ju i överflöd, nackdelen med ringblommorna, är väl att de ser skräpiga ut om man inte rensar lite bland vissna fröställningar.
Min kamera är en Nikon coolpix 995, digitalkamera. Närgräns är fyra cm har jag för mig. Men man går aldrig så nära, utan zoomar in från närmast ett par dm (ungefär).
Det är ganska svårt att få en bra närbildsskärpa med min digitalkamera, för den vill helst lägga skärpan på bakgrunden.
Jag är inte heller nöjd med den skärpa jag får, kameran är så oerhört ljuskrävande.
Funderar på att köpa ett macroobjektiv till kameran - eller helt enkelt en ny kamera. Min är "dum".
Senste idén den har, är att slå av sig titt som tätt, men det kanske bara är batterierna som börjar bli utslitna... ?
Vill ha en RIKTIGT bra kamera, så jag blir nöjd med framför allt skärpan.
Min kamera är också ett vinsingsex, och det var ett dumt köp, tyvärr. Den har sina lustiga idéer för sig, på både det ena och andra viset.
Älskar att fotografera...
Kramisar från amaira