CITAT (Flamingon - växtgalning @ 15-09-2004, 21:04)
jag har hört något sådant oxå. att växten blir lite risig efteråt. men jag har oxå hört att det är alltid bra att förnya sina palettblad eftersom de tappar "glöden" när de blir äldre...men det tycker jag verkar kul, att man så lätt kan få flera plantor och kan därför sätta ihop olika palettblad i grupper och sånt. :wub:
andra växter är man lite mer rädd för eftersom de kanske inte växer så snabbt och/eller tar skada om man skulle ta sticklingar å så. :unsure:
förresten astrid.m.s tips på var man kan få tag på mer ovanliga sorter av palettblad? som t ex "dragon-varianten"? :rolleyes:
Hej
Jag har skickat efter ett paket med 6 sorter genom Allt om Trädgård som levererades via wexthuset. De har stängt nu över vintern (t.o.m feb)så det är för sent att beställa. En hel del "Paletter" hittar man på Tradera. Bra ställe där man blir bedömd både som försäljare och köpare. Bra system som känns tryggt. Har köpt och sålt en hel del växter där och det har fungerat bra.
Eller annonsera på Odla nu och A o T byt/köp/sälj. Eller kontakta mig ang. de jag har i mitt fotoalbum! Några är lite för små men de flesta kan jag fixa skott av!
www.wexthuset.com
www.tradera.com