|
Easyplant, Är det nån som handlat där? |
|
|
|
29-12-2004, 20:56
|

Medlem
Antal inlägg: 3 590
Medlem nr: 4 227

|
Fick katalogen från Easyplant idag och det är massor som jag är sugen på där, bland annat svartöga som jag velat ha länge, har tänkt att den ska klättra vid entrén.
Är det någon som har handlat från dem och är ni nöjda i så fall?
Tyckte i alla fall att de var billiga (är medveten om att det är småplantor).
--------------------
Hälsningar, fru Berglund"Just remember in the winter, far beneath the bitter snows lies the seed that with the sun's love, in the spring becomes the rose!"Min trädgårdshemsida (hemsidan är nere för tilllfället men kommer snart tillbaka med ny och förbättrad design!)
|
|
|
|
|
29-12-2004, 21:09
|

Medlem
Antal inlägg: 179
Medlem nr: 2 769

|
Om jag säger så här;
Förra året fick jag 1 katalog plus ett erbjudande från dem...Nappade på båda! Dvs jag beställde ett gäng växter ur katalogen och dessutom beställde jag erbjudandet som bl a innehöll att man skulle få en massa små blå blommor som skulle kunna användas till kantväxter...
Varken beställningen ur katalogen eller specialerbjudande kom någongång! Så det verkar helt ofarligt att beställa därifrån...Men om jag inte missminner mig hade vi ett gäng trådar igång här om dem förra våren och många var väldigt missnöjda, en del tyckte det var OK medans vissa hade drabbats av samma incident som jag, så det verkar väl finnas bättre alternativ än just Easyplant?!
Men oavsett vad du gör, betala inte i förväg
Lycka till /Monique
|
|
|
|
|
29-12-2004, 23:01
|
Medlem
Antal inlägg: 6 646
Medlem nr: 3 128

|
Jag har handlat därifrån i flera år, några plantor har ju varit förstörda vid leverans men det är det nog från alla ställen, och då har jag kontaktat dem och fått välja nya växter eller fikostig ersättning, så jag tycker att de är seriösa och bra att ha att göra med. Dessutom skickar de med ett inbetalningskort så förskottsbetalning behövs inte. krister
--------------------
kristerh zon 2-3
|
|
|
|
|
30-12-2004, 00:51
|

Medlem

|
Delade meningar alltså  Tja, vi får se hur jag gör
--------------------
Hälsningar, fru Berglund"Just remember in the winter, far beneath the bitter snows lies the seed that with the sun's love, in the spring becomes the rose!"Min trädgårdshemsida (hemsidan är nere för tilllfället men kommer snart tillbaka med ny och förbättrad design!)
|
|
|
|
|
30-12-2004, 00:57
|

Medlem
Antal inlägg: 11 272
Medlem nr: 2 892

|
Easyplant har diskuterats förra våren tror jag det var, om du söker på det namnet här på forumet hittar du säkert trådarna. Om jag inte missminner mig var missnöjet ganska stort. Mvh Fenja
--------------------
"För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud. Det har katten aldrig glömt."
|
|
|
|
|
30-12-2004, 11:35
|
Medlem

|
Ett tips bara om du beställer, hämta ut plantorna från posten så fort du får paketet, om man lämnar dem där några dagar kan de dö rätt snabbt. krister
--------------------
kristerh zon 2-3
|
|
|
|
|
30-12-2004, 13:56
|

Medlem
Antal inlägg: 18 595
Medlem nr: 31

|
Kan påpeka som nämnts i tidigare inlägg är att Easyplant är en förpackningsfirma de odlar inte växterna själva.
Växterna kan ibland tyckas billiga men många av de växter som säljs som småplantor av Easyplant är växter som är urlätta att fröså så egentligen finns det inte så stor vits med att köpa småplantor av just dessa blomsorter.
Själv tyckte jag svartögefrön grodde mycket bra det året jag odlade svartöga i 3 olika färger (vit, gul, orange) den vita verkade dock ha lite lägre grobarhet än de andra.
--------------------
Mvh Åsa
Människor kan diskutera, men naturen agerar. (Voltaire)
|
|
|
|
|
30-12-2004, 14:08
|

Medlem
Antal inlägg: 21 879
Medlem nr: 559

|
ofta fantasi namn , ofta grönt snor i stället för plantor, pengar tillbaka i kontanter?- glöm det -Bakkervarning - finns seriösa plantskolor att lägga pengar på
--------------------
Kerstin
Ut sementem feceris, ita metes (Cicero)
|
|
|
|
|
30-12-2004, 14:16
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
håller med.. lägg pengarna hos nogon seriös eller lokal plantskola istället.  då får du nåt för pengarna istället
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
30-12-2004, 16:22
|
Medlem

|
CITAT (kerstin z5-6 @ 30-12-2004, 14:08) ofta fantasi namn , ofta grönt snor i stället för plantor, pengar tillbaka i kontanter?- glöm det -Bakkervarning - finns seriösa plantskolor att lägga pengar på  Nej, det är som hamilton skrev ett avdrag på räkningen man får göra, det är väl samma sak som kontanter eller? Handlar även av "seriösa" plantskolor, även de plantorna kan stryka med. Om man hämtar ut plantorna direkt och tar hand om dem så tycker jag inte att det är speciellt dålig kvalitet. Bakker har ju slutat med plantförsäljning så varför fortsätta klanka på dem? De säljer lökar av utmärkt kvalitet numera, Varför inte ge dem en chans till krister
--------------------
kristerh zon 2-3
|
|
|
|
|
30-12-2004, 16:30
|

Medlem
Antal inlägg: 21 879
Medlem nr: 559

|
Aldrig!skulle jag handla där igen -föresten går det inte då jag är svartlistad hos dem pga klagomål -Bakker alltså De är skyldiga mej, mer än 1000 kr i reklamerade LÖKAR som var ruttna vid framkomst . Jag tycker att det inte finns någon anledning att göda oseriösa företag , när små enmans plantskolor kämpar för sin existens . Där växtkvalite och kunnighet fortfarande spelar en stor roll . Och utbudet av växter inte består av Ligularia + några få sorter till "Plantagerier "handlar jag så lite som möjligt på av samma anledning -men snart finns väl bara sådana kvar , och vi har 15 olika sorters perenner att välja på ....som ingen kan svara på när de blommar ens
--------------------
Kerstin
Ut sementem feceris, ita metes (Cicero)
|
|
|
|
|
30-12-2004, 23:46
|

Medlem
Antal inlägg: 3 245
Medlem nr: 43

|
Tyvärr har jag bara hört negativt om Easyplant / Bakker, ifrån folk jag känner som köpt därifrån... Skulle mycket väl kunna tänka mej att beställa något, just för att se hur jag upplever dem... Caprice
--------------------
Caprice Stockholm zon 2-3 Vita non est vivere sed valere vita est
|
|
|
|
|
01-01-2005, 15:44
|

Medlem
Antal inlägg: 5 498
Medlem nr: 20

|
Gynna de få små helsvenska plantskolorna istället för de stora oseriösa.....! Så de kan överleva i denna svarta natt av kedjor och oseriösa postoverfirmor....
|
|
|
|
|
01-01-2005, 18:34
|

Medlem

|
Får väl vänta tills Odla kommer igång med sin försäljning. Jag handlade från Odla förra året och blev jättenöjd med deras plantor. Men jag blir sååååå sugen när jag ser de fina bilderna.
Dessutom har jag inte hittat nån plantskola här som har haft plantor med svartöga och frön är jag inte så intresserad av (glömmer antagligen att vattna)
--------------------
|
|
|
|
|
01-01-2005, 19:48
|

Medlem
Antal inlägg: 15 282
Medlem nr: 18

|
CITAT (fruberglund @ 01-01-2005, 18:34) Får väl vänta tills Odla kommer igång med sin försäljning. Jag handlade från Odla förra året och blev jättenöjd med deras plantor. Varifrån köper Odla sina plantor?
--------------------
----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----
|
|
|
|
|
03-01-2005, 09:49
|
Medlem

|
Bakker eller easyplant jag beställde från odla för nåt är sedan och fick leverans från lilla fiskaregatans... de lilje lökarna jag beställde kunde inte levereras och ersättningsprodukten har inte ens kommit upp, så bra var det företaget krister
--------------------
kristerh zon 2-3
|
|
|
|
birgitek
|
03-01-2005, 10:33
|
Gäster

|
Efter alla negativa skriverier var jag bara tvungen att bilda mej en egen uppfattning.Jag blev helnöjd, snabba leveranser, enkla betalningsrutiner, helt OK lökar, så jag kommer att handla igen. Birgit Ek
|
|
|
|
|
04-01-2005, 00:04
|

Medlem

|
Det blir nog lite smått och gott....måste ju prova i alla fall
--------------------
|
|
|
|
|
04-01-2005, 06:18
|

Medlem
Antal inlägg: 15 282
Medlem nr: 18

|
CITAT (Berith @ 01-01-2005, 19:48) Varifrån köper Odla sina plantor? CITAT (kristerh @ 03-01-2005, 09:49) Bakker eller easyplant :D :D :lol: jag beställde från odla för nåt är sedan och fick leverans från lilla fiskaregatans... de lilje lökarna jag beställde kunde inte levereras och ersättningsprodukten har inte ens kommit upp, så bra var det företaget krister  Ha! Den var kul! .... eller? Men allvarligt... Är det ingen som vet? Fast man måste väl ta för givet att dom inte är svensk-odlade?
--------------------
----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----
|
|
|
|
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|