Medlem
Antal inlägg: 319
Medlem nr: 23
Jag har för första gången i mitt liv lyckats hålla liv i en cyklamen (mer än ett par veckor) sedan i höstas. Och nu blommar den igen! Jisses - undrens tid är ej förbi! Det kommer nya blad, och den växer också på höjden! Förklaringen är väl dels att jag har den på jobbet, där den inte konkurrerar med så mycket annat hushållspyssel - jag tittar till den varje dag, började också ge den lite krukväxtnäring efter jul, när den såg lite trött ut. Och så står den utan element under. Skoj i alla fall! (Ibland måste man ju få skryta!) Ursäkta!
Medlem
Antal inlägg: 14 536
Medlem nr: 14
Instämmer i Emsers GRATTIS!!! Själv lyckas jag ta död på cyklamen max två veckor efter inköp... Kul att höra att det finns nån i alla fall som lyckas få dem att både överleva och blomma om!
Medlem
Antal inlägg: 172
Medlem nr: 886
hej! jag måste få berätta om mina cyklamen. Jag köpte 2 st vita i oktober förra året. Har haft dem i köket ovanför diskbänken i ett fönster hela tiden, det finns alltså inget element under och dessutom drar det lite kallt. Ibland har jag lagt isbitar i botten på krukan (ska vara bra har jag hört). Annars så vattnar jag varannan-var tredje dag ungefär (uppifrån) De är fortfarande jättefina och blommar. Azalean trivs ochså i detta fönster. Kul va?
Medlem
Antal inlägg: 14 536
Medlem nr: 14
Jättekul, grattis belle! Åt vilket väderstreck vätter ditt köksfönster? Jag brukar åxå ha mina cyklamen i köksfönstret, som är ett stort och ljust norrfönster (utan element under) och mina dör som sagt efter ett par veckor...