Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V   1 2 3 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > kolla kvitton i mataffären, brukar ni göra det?
          kristerh
          Inlägg 15-04-2005, 10:24
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 6 646
          Medlem nr: 3 128

var på hemköp igår och handlade lite, och eftersom jag har så förb... torra händer så tänkte jag att jag köper en hudkräm, sagt o gjort en sån fick det bli. Betalade och tyckte att det blev lite dyrt wink.gif hade bråttom till tåget så jag bara rafsade ihop mina varor och sprang till tåget,
          och på tåget började jag studera kvittot, och vad hade hänt, jo kassörskan hade stämplat in den 2 ggr á 39,50 sad.gif jag ringde till affären och får gå dit idag o hämta tillb pengarna.
          Jag som alltid brukar kolla kvittot innan jag lämnar affären, men det finns många som aldrig ens tar ett kvitto, de blir nog blåsta på pengar lite då och då, för det sker en hel del felstämplingar har jag märkt.
          krister

--------------------
          kristerh zon 2-3

Citera
          Ciczi
          Inlägg 15-04-2005, 10:31
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2 836
          Medlem nr: 4 113

För många år sedan köpte min mor en bit leverpastej i lösvikt. Detta var på den tiden då kassörskan slog in priset på varje vara för hand i kassan. Leverpastejen kostade 5,50 men kassörskan läste fel på ett komma och slog in 55 kr... Lite dyr leverpastej va?ohmy.gif Mor reflekterade över att totalsumman blev hög men tittade inte på kvittot förrän hon kom hem. Det var bara till att klä på barnen igen och ta sig till affären. Där fick hon efter lite trassel tillbaka sina pengar och en ursäkt.

Jag kollar alltid kvittot när jag handlar, mest för att kolla att det stämmer men även för att kolla att jag fått dragit de rabattkuponger jag lämnat fram.

Ciczi

--------------------
          Egenföretagande Trädgårdsingenjör. Besök www.tradgardsservice.com

"Mest klorofyll vinner!!!"

Citera
          Ina
          Inlägg 15-04-2005, 10:37
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 2 225
          Medlem nr: 12

Brukar göra en snabbkoll direkt när jag betalat. Numera scannar jag oftast varorna själv när jag handlar och då är ju risken att kassörskan ska göra fel eliminerad - har bara mej själv att skylla om nåt går in två gånger... wink.gif

Citera
          carol
          Inlägg 15-04-2005, 10:44
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 419
          Medlem nr: 3 867

Jag brukar kolla - dels för att se att det inte har blivit fel och dels för att se hur mycket varorna kostar så att man kan jämföra mellan olika affärer och så. I grund och botten är jag ju smålänning... tongue.gif

Citera
          ninnisky
          Inlägg 15-04-2005, 10:52
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem nr: 3 958

CITAT (Ina @ 15-04-2005, 11:37)
          Brukar göra en snabbkoll direkt när jag betalat. Numera scannar jag oftast varorna själv när jag handlar och då är ju risken att kassörskan ska göra fel eliminerad - har bara mej själv att skylla om nåt går in två gånger... wink.gif

Scannar också och kollar under tiden. Det har däremot hänt några gånger att X-priser inte tas hänsyn till. Detta ser man först när man fått kvittot i kassan

Alltså kollar jag kvittot! unsure.gif unsure.gif

--------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...

Citera
          Ina
          Inlägg 15-04-2005, 11:02
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 2 225
          Medlem nr: 12

CITAT (ninnisky @ 15-04-2005, 11:52)

Scannar också och kollar under tiden. Det har däremot hänt några gånger att X-priser inte tas hänsyn till. Detta ser man först när man fått kvittot i kassan

Alltså kollar jag kvittot! unsure.gif unsure.gif

Aha - då får jag börja med det! Tack för tipset!

Citera
          Posse
          Inlägg 15-04-2005, 11:31
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 2 137
          Medlem nr: 432

Jag brukar tyvärr otroligt sällan kolla på kvittot i/från livsmedelshallen. sad.gif
          Ofta är jag väl alltför ivrig att komma iväg till enda bussen hem. Dessutom vore väl det bästa om man kunde kolla mot kvittot samtidigt som man plockar av varorna från bandet - så man kunde säga ifrån direkt - men det känns ju oftast uteslutet enär jag nästan alltid stressas av efterföljande kunder och deras varor.

Det är väl bara att hoppas att de eventuella felen som uppstår, i längden är till lika mycket fördel som nackdel för mig som kund... rolleyes.gif

Citera
          Virgo
          Inlägg 15-04-2005, 11:40
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 1 934
          Medlem nr: 17

När de tar för mycket betalt säger man till, men om de tar för lite betalt, då är det deras fel o säger inte till, eller? huh.gif

--------------------
          mvh
          Virgo

Den som hittar stavfel får behålla dessa!

Citera
          Fialotta
          Inlägg 15-04-2005, 11:44
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 3 731
          Medlem nr: 49

CITAT (Virgo @ 15-04-2005, 12:40)
          När de tar för mycket betalt säger man till, men om de tar för lite betalt, då är det deras fel o säger inte till, eller? huh.gif

rolleyes.gif

Har haft butik.......och det finns bra människor som påpekade om våra kassörskor tagit för lite betalt...10 år sedan och då skulle kassörskorna ha
          priserna i huvudet eller på listor...blev mycke både ris o ros...kul tid smile.gif

--------------------
          *maudan*

Citera
          Iza
          Inlägg 15-04-2005, 11:46
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 418
          Medlem nr: 2 351

Jag kollar alltid kvittot när jag kommer hem och det är ofta fel till min nackdel har inte varit med om att det har varit tvärt om.

--------------------
          zon3-4

Citera
          netaave
          Inlägg 15-04-2005, 11:55
          Länk hit: #11

Medlem
          Antal inlägg: 8 016
          Medlem nr: 3 244

Kollar oxå alltid! Åtminstonde när jag kommer ihåg det! tongue.gif

--------------------

Citera
          Ralf
          Inlägg 15-04-2005, 12:01
          Länk hit: #12

Medlem
          Antal inlägg: 3 539
          Medlem nr: 36

Scannar oxå varor på Coop. Svårt att kolla priserna då, för extrapriserna är ej inlagad i det datasystemet.

men
          Det värsta fusket tycker jag är vägning. Många väger med förpackningarna. Allra värst är Metro i Täby centrum. Köper man vaccad Oxfile får man betala för plasten och. Jag påpekde det o då svarade dom att den ingick i priset och att alla gör så..... *ridå*

--------------------
          Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter.
          Danny Kaye (1913-1987)

Mitt andra liv.

Citera
          kristerh
          Inlägg 15-04-2005, 12:11
          Länk hit: #13

Medlem

CITAT (Iza @ 15-04-2005, 12:46)
          Jag kollar alltid kvittot när jag kommer hem och det är ofta fel till min nackdel har inte varit med om att det har varit tvärt om.

jo nån gång när de vägt in fel äppelsort, den billigare istället för den dyrare, fast det händer nog lika ofta att det blir tvärtom wink.gif
          krister

--------------------
          kristerh zon 2-3

Citera
          kristerh
          Inlägg 15-04-2005, 12:13
          Länk hit: #14

Medlem

Numera scannar jag oftast varorna själv när jag handlar och då är ju risken att kassörskan ska göra fel eliminerad - har bara mej själv att skylla om nåt går in två gånger... wink.gif

Jo i de affärer där man kan scanna gör man ju givetvis det, småaffärerna kan man inte det i, tyvärr
          krister

--------------------
          kristerh zon 2-3

Citera
          *solis*
          Inlägg 15-04-2005, 12:15
          Länk hit: #15

Medlem
          Antal inlägg: 1 749
          Medlem nr: 5 033

Jag kollar alltid efter att jag upptäckte en gång att de hade taig just dubbelt betalt av någåt.

Citera
          evarina
          Inlägg 15-04-2005, 12:19
          Länk hit: #16

Medlem
          Antal inlägg: 428
          Medlem nr: 1 184

Jag kollar inte kvittot. (Verkar vara helt unik).
          Orkar inte bry mig då det oftast handlar om småsummor. Ifall det är något i hästväg antar jag att jag märker det.

Citera
          kryddan
          Inlägg 15-04-2005, 14:36
          Länk hit: #17

Medlem
          Antal inlägg: 566
          Medlem nr: 1 716

Jag ögnar igenom. Har själv suttit i kassan och vet att det är lätt att det blir fel. Fast det var vanligare förr när man skulle ha massa koder i huvudet - nu skannar de ju av koden oftast och det är mest grönsaker och sånt som har en kod.

Och Virgo - jo, jag säger till om de har tagit för lite betalt!

--------------------
          zon 1
          Ett steg i taget så är man på väg

Citera
          Posse
          Inlägg 15-04-2005, 15:31
          Länk hit: #18

Medlem
          Antal inlägg: 2 137
          Medlem nr: 432

unsure.gif Ett tillfälle när jag redan vid kassan absolut försöker hålla koll på hur de tar betalt, är om jag funnit varor med mycket stor rabatt.

Vore inte kul att komma hem med t.ex. 20 schampoflaskor som jag lagt i kundvagnen bara för att de var så extremt billiga just då, och upptäcka att kassörskan missat dra av rabatten...

Och i värsta fall skulle det ju också kunna vara så att man missförstått prisskyltningen, eller att den varit inaktuell. sad.gif

Citera
          Helen B
          Inlägg 15-04-2005, 15:34
          Länk hit: #19

Medlem
          Antal inlägg: 263
          Medlem nr: 4 464

Jag brukar för det mesta kolla kvittot. Nu ska ni får höra: För ca 5 år sedan arbetade jag extra på en stor plantmarknad där allt från fröer, växter till trädgårdsmöbler säljs. I alla fall så kom en kund fram till mig och mycket försynt sade att det måste ha blivit fel på hennes kvitto. Hon hade handlat dagen innan en påse sjösten ca 1 kg. och några växter. Gissa vad hon betalade....jo över 3000:-(med kort) och hon reagerade inte att det var mycket förrän hon kom hem laugh.gif laugh.gif Tala om att vara stressad både som kund och kassörska. Tydligen hade en av kassöskorna (inte jag) tagit flera tusen för sjöstenen. Så kan det gå. Vi fick oss ett gott skratt och hon fick självklart pengarna tillbaks.

--------------------
          Hälsningar Helen
          user posted image

Citera
          Lilla Selma
          Inlägg 15-04-2005, 16:15
          Länk hit: #20

Medlem
          Antal inlägg: 340
          Medlem nr: 4 804

Jag fick betala 669 kronor för en bit lutfisk på Obs! en gång. Upptäckte det inte förrän jag kom till jobbet (hade handlat på lunchen). Det var den stooora handlingen till julhelgen, därför reagerade jag inte med en gång... Inga problem dock, fiskbiten var ju felmärkt så det syntes väl vad som skett. Pengarna tillbaka, men jag fick ju åka en extra resa på några kilometer.

Annars brukar jag kolla på displayen när de drar varorna i kassan, här på landet har inga affärer scanners, men jag tror att det är på väg, för jag såg häromdagen att de nya kundvagnarna på Överby i Trollhättan har små hållare på handtagen. Kan det vara för scanners?

Undrar Selma

Citera

3 sidor V   1 2 3 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 04-08-2025, 01:08

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon