Medlem
Antal inlägg: 185
Medlem nr: 5 476
Halloj
Har sått rosenskära, runt 6 frön i varje liten kruka, som har kommit upp fint. Nu vet jag inte om de ska ha varsin egen kruka eller ska stå så många tillsammans?
Såg förresten på påsen - efter jag hade sått - att de blir 1m höga! Ojdå
Medlem
Antal inlägg: 8 694
Medlem nr: 4 012
Hur stora måste krukorna vara då? Jättedjupa kanske? Idag undrade jag vad jag gett mig in på som satt så många fröer av varje sort, jag orkar inte skola om dem.
Medlem
Antal inlägg: 4 431
Medlem nr: 72
Kerstin menar att hon står ute och skolar om plantorna till nya krukor, så gör jag med då vädret tillåter, det är så skönt att stå i solskenet och må gott samtidigt som man gör lite nytta. /Helen
Medlem
Antal inlägg: 8 694
Medlem nr: 4 012
om det inte vore så råkallt ute så skulle jag också stå ute och omskola. just nu är det 5 plus men det är rått och blåsigt och ingen sol idag *snyft* Det blir så jordigt på golvet när man skolar om.
Medlem
Antal inlägg: 2 643
Medlem nr: 579
Rosenskära tillhör mina "måsten" bland annuellerna. Men jag direktsår dem alltid. Det är möjligt att de därigenom blir något senare, men tycker att det är så mycket annat fint som blommar på försommaren.
"Jungfrun i det gröna" är ytterligare en som jag direktsår.
--------------------
Bättre sänt än aldrig! Min "nya" kärlek och sambo: Lucas. Och nu har Lucas fått lillebror: Elton!
Lucas Och här är mattes älskling knappt 6 månader.