Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

Skriv svarNytt inlägg
          > Lager, skötsel
          Reserv
          Inlägg 24-04-2005, 21:16
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem nr: 5 537

För säkerhets skull så skriver jag väl här också (vill ju inte försvåra sökningar tongue.gif ) Det kom en fråga om skötsel i småprat av lagern, här kommer svaret.
          Lagern är inte härdig i sverige, den växer vilt runtömkring medelhavet och blir som ett stort träd där. Här hemma får vi nöja oss med att sätta ut den i soligt skyddat läge, eller ha den i växthuset. Den går även att ha som vanlig krukväxt inne, men då behöver den ordentligt med ljus. Om det går så kan man ställa den lite svalare på vintern, men fortfarande med tillräkligt ljus. Om man haft lagern utomhus på sommaren så är en avduschning ingen dum idé då den gärna drar på sig spinn.
          Så, då kan man söka även här då, där den hörde hemma (enligt andra) sleep.gif

Citera
          Fenja
          Inlägg 24-04-2005, 22:26
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 11 272
          Medlem nr: 2 892

Med hjälp av sökfunktinen hittar man följande info:
          Lager
          Laurus nobilis
          Laurus nobilis igen
          Mvh
          Fenja

--------------------
          "För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud.
          Det har katten aldrig glömt."

Citera
          Reserv
          Inlägg 25-04-2005, 08:11
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem nr: 5 537

Fenja, jag utgår från mig själv när jag svarar på nån fråga. Mina svar är oftast relaterade till mina egna upplevelser (lyckade eller misslyckade) om man som du hänvisar till andra trådar så mister man den personliga biten av ett svar. Man kan bl.a. i en av dina länkar se ett svar från dig själv (ca.1 år gammalt) där du bemödat dig med att citera ur en bok eller direkt från google. Dessa fakta stämmer knappast med ett svenskt klimat i zon 5 som var frågan här. Dina fakta stämmer på vildväxande lager runt medelhavet. Ta dig tid att ge lite personlig service och bjussa på dig själv, leta i redan skrivna trådar kan vi alla, men det är en djungel att hitta just det man söker efter många gånger. Allra helst om man är ny. sleep.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 01:31

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon