|
män som slår kvinnor!, nu får det va nog! |
|
|
|
22-05-2005, 03:11
|
Medlem
Antal inlägg: 218
Medlem nr: 5 434

|
Jag kanske har lite för extrema inlägg här på forumet, men en del saker är värda att MÅSTE man komentera! I torsdags träffade jag en tjej som i sitt tidigare förhållande blivit hotad med pisto, när hon gjorde slut med sin pojkvän ! När hon slog undan hans hand sköt han! Kulan lämnade ett 15 cm. ärr på vänstra sidan av skallen som slets upp totalt! I kväll träffade jag en annan tjej som berättade om sitt ex. Förutom att han slog henne för jämnan roade han sig med att misshandla deras schäferhund! Med både sparkar och slag. när dom separerade tog han vovven till vetrinären, och tog livet av den!!! Det är så många kvinnor här att några av er borde enligt statistiken behandlas illa! Som en man som tar mitt ansvar erbjuder jag mej häremed migsjälv! Jag är en kille på runt hundra kilo och "pinsamt " duktig på att slå in skallen på dumma människor! (kvinnomisshandlare bl.annat). Är vi män så elaka mot kvinnor? MÄN SOM MISSBRUKAR SIN STORLEK OCH STYRKA MOT BARN, KVINNOR OCH DJUR , ska straffas hårt! Jag utdelar gärna straffen personligen! Magnus
|
|
|
|
|
22-05-2005, 07:28
|

Medlem
Antal inlägg: 448
Medlem nr: 3 314

|
CITAT (shiva @ 22-05-2005, 04:11) Som en man som tar mitt ansvar erbjuder jag mej häremed migsjälv! Jag är en kille på runt hundra kilo och "pinsamt " duktig på att slå in skallen på dumma människor! (kvinnomisshandlare bl.annat). Är vi män så elaka mot kvinnor? MÄN SOM MISSBRUKAR SIN STORLEK OCH STYRKA MOT BARN, KVINNOR OCH DJUR , ska straffas hårt! Jag utdelar gärna straffen personligen! Magnus Sådana åsikter har ju kvinnomisshandlarna också!! Man löser inte våld med våld.
--------------------
Annika i Mölndal Zon 2
|
|
|
|
|
22-05-2005, 08:52
|

Medlem
Antal inlägg: 2 616
Medlem nr: 439

|
Visst, våld löser man inte med våld, men hur ska man lösa detta då? Har så mycket annat fungerat? Vanlig misshandel tycks ju inte längre räknas som något större brott, och vips, så är dessa idioter ute i samhället igen. Tänker bara på han som saxhögg folk här i Göteborg. Det var tydligen inte första gången, och i väntan på den här senaste rättegången, så är han fri ute i samhället igen och kan "saxa" om han så skulle vilja.
|
|
|
|
|
22-05-2005, 09:28
|
Medlem
Antal inlägg: 8 694
Medlem nr: 4 012

|
Ja ibland undrar jag om inte ont måste med ont fördrivas. Det är nog för sent att uppfostra dessa gossar på normalt sätt. Själv har jag haft turen att aldrig behöva drabbas av nåt sånt här. Här i Piteå tröttnade ju karlarna nyligen på kvinnovåldet och startade ett stort upprop. Det tycker jag var väldigt positivt. Det är ju inte kul för vanliga killar att ett stort antal idioter skämmer ut hela det manliga släktet.
|
|
|
|
|
22-05-2005, 09:41
|

Medlem
Antal inlägg: 4 474
Medlem nr: 2 552

|
Har lite erfarenhet av bl a sådana som har gått över gränsen gällande missbruk av våld. Har tyckt mig kunna se ett ett gemensamt spår. Tror alla har haft det gemensamma att de har diagnos personlighetsstörning (av varierande grad och typ), att flertalet växt upp i usla familjeförhållande samt att någon form av droger varit inblandade.
Själv är jag inte speciellt intresserad av hämnd i form av principen "öga för öga, tand för tand". Tror inte att problematiken kan lösas med "hårdare straff". USA skulle kunna vara ett bra studieexempel där många delstater anammat vedergällningsprincipen men trots detta har de skyhög statistik gällande våld/dödligt våld.
|
|
|
|
|
22-05-2005, 10:25
|

Medlem
Antal inlägg: 6 105
Medlem nr: 3 398

|
Jag sätter mig emot alla människor som tror att våld kan föra med sig något gott. Oavsett om det gäller att slå kvinnor, barn och husdjur, eller att slå hustyranner.
Man kommer inte tillrätta med människor som har problem med humör och nerver, genom att ge dem stryk.
--------------------
Zon 3, Mälaröarna utanför Stockholm. Fotoblog
|
|
|
|
|
22-05-2005, 10:49
|
Medlem
Antal inlägg: 8 016
Medlem nr: 3 244

|
CITAT (shiva @ 22-05-2005, 04:11) Jag kanske har lite för extrema inlägg här på forumet, men en del saker är värda att MÅSTE man komentera! I torsdags träffade jag en tjej som i sitt tidigare förhållande blivit hotad med pisto, när hon gjorde slut med sin pojkvän ! När hon slog undan hans hand sköt han! Kulan lämnade ett 15 cm. ärr på vänstra sidan av skallen som slets upp totalt! I kväll träffade jag en annan tjej som berättade om sitt ex. Förutom att han slog henne för jämnan roade han sig med att misshandla deras schäferhund! Med både sparkar och slag. när dom separerade tog han vovven till vetrinären, och tog livet av den!!! Det är så många kvinnor här att några av er borde enligt statistiken behandlas illa! Som en man som tar mitt ansvar erbjuder jag mej häremed migsjälv! Jag är en kille på runt hundra kilo och "pinsamt " duktig på att slå in skallen på dumma människor! (kvinnomisshandlare bl.annat). Är vi män så elaka mot kvinnor? MÄN SOM MISSBRUKAR SIN STORLEK OCH STYRKA MOT BARN, KVINNOR OCH DJUR , ska straffas hårt! Jag utdelar gärna straffen personligen! Magnus Jag förstår din frustration, men du är ju med dina åsikter inte ett dugg bättre själv. Våld föder våld och försvarar man en misshandlad kvinna med våld så blir det förmodligen hon som blir lidande efteråt. Vi har också en massa människor som lever i förhållanden där dom misshandlas psykiskt eller mår dåligt av andra anledningar och der är ju inte heller ett dugg bättre. Tyranner finns nog tyvärr bland både män och kvinnor. Det är svårt att ta sig ur ett destruktivt förhållande, vi hade ett par vi kände där vi inte hade en aning om hur dåligt kvinnan mådde. Hon tog sitt liv och lämnade efter sig ett brev där hon berättade allt, jag hade för mitt liv inte kunnat tro det om hennes man, som var i mitt tycke en väldigt snäll och trevlig person. Man önskar ju att hon pratat med oss, men vet samtidigt inte hur man skulle hjälpt, där handlade det inte om fysisk misshandel, utan psykisk ohälsa som kom av dåligt skött ekonomi och stora skulder, hon såg det som oöverstigligt att ta tag i det själv och maken var överhuvudtaget inte intresserad av att göra det, han orkade väl inte helt enkelt, mådde väl också dåligt på sitt sätt. Hon kunde inte flytta därifrån för hon fick ingen lägenhet, skämdes för att berätta för släkt och vänner och såg till slut ingen annan utväg än att försvinna från alltihop. Han kunde sen lösa skulderna med hennes försäkring och lever idag ett gott liv med en annan kvinna i det hus min väninna mått så dåligt i, hur det är där nu vet jag inte, men det känns konstigt att han till synes tog så lättvinnligt på det, och "tjänade" på hennes olycka och förtvivlan.
--------------------
|
|
|
|
|
22-05-2005, 11:05
|
Medlem
Antal inlägg: 6 877
Medlem nr: 5 537

|
Skitsnack att våld föder våld. Statuera exempel istället, spöa skiten ur dom jävlarna så kanske dom fattar vilket helvete dom utsätter kvinnor för, vilken förnedring och smärta. Vilket jävla klemande med kvinnomisshandlare, inget blir väl bättre av att man bara stillasittande är medveten om att dom behandlar sina kvinnor som dom gör. Den som tiger den samtycker sägs det, och protesterar man inte mot dom här idioterna så fortsätter dom bara. Lite udda inlägg shiva, jovisst, men det kanske väcker några människor också.
|
|
|
|
|
22-05-2005, 11:42
|
Medlem
Antal inlägg: 8 694
Medlem nr: 4 012

|
Det hjälper ju inte kvinnorna att sitta hemma och säga att våld föder våld och att man inte är ett dugg bättre själv om man ger igen. Skulle det vara t.ex min dotter som var utsatt så skulle jag skita fullständigt i om jag inte var bättre själv, då skulle han få smaka på brödkaveln! Inställningen de flesta verkar ha idag är att det är mest synd om de stackars våldsmännen som haft en så taskig uppväxt och att kvinnorna får skylla sig själva som inte går därifrån. Med den inställningen hjälper man definitivt ingen.
|
|
|
|
|
22-05-2005, 11:54
|

Medlem
Antal inlägg: 2 199
Medlem nr: 3 388

|
vi gör som feministerna vill, vi avlivar alla men o fortplantar kvinnorna igenom kloning, ni kan hålla en eller två männ i gångenska på zoo så att folk får se på demo inte glömma tyvär hittar jag inte ett citat från valerie solana jag gärna skulle skriva här man ajg får kalra mig, alla män är inte svin!
--------------------
|
|
|
|
|
22-05-2005, 12:03
|

Medlem
Antal inlägg: 81
Medlem nr: 5 760

|
Män som slår kvinnor är i själva verket mycket "små" och känner sig underlägsna sin kvinna. Detta är ett sätt att utöva makt på och att ha kontroll. Talar av egen erfarenhet, men vet inte hur man ska komma tillrätta med det. Levde i ett antal år i ett mycket destruktivt äktenskap. Har faktiskt kunnat tala med honom efteråt. Han påstår att han inte heller vet vad man kan göra åt saken. Men som han säger, det handlar mycket om självkännsla. Eller rättare sagt, brist på.
|
|
|
|
|
22-05-2005, 12:28
|

Medlem

|
CITAT (wolkenkrabber @ 22-05-2005, 12:54) vi gör som feministerna vill, vi avlivar alla men o fortplantar kvinnorna igenom kloning, ni kan hålla en eller två männ i gångenska på zoo så att folk får se på demo inte glömma tyvär hittar jag inte ett citat från valerie solana jag gärna skulle skriva här man ajg får kalra mig, alla män är inte svin! Hmmm...jag är feminist men jag har mig veterligen inte haft sådana tankar. Någon rim och reson får det faktiskt vara. Var vänlig och dra inte alal feminister över en kam. Det är lika illa som om vi kvinnor skulle dra alla män över en kam. Vi är alla individer.
|
|
|
|
|
22-05-2005, 12:37
|

Medlem

|
CITAT (Ophelia @ 22-05-2005, 13:28) CITAT (wolkenkrabber @ 22-05-2005, 12:54) vi gör som feministerna vill, vi avlivar alla men o fortplantar kvinnorna igenom kloning, ni kan hålla en eller två männ i gångenska på zoo så att folk får se på demo inte glömma tyvär hittar jag inte ett citat från valerie solana jag gärna skulle skriva här man ajg får kalra mig, alla män är inte svin! Hmmm...jag är feminist men jag har mig veterligen inte haft sådana tankar. Någon rim och reson får det faktiskt vara. Var vänlig och dra inte alal feminister över en kam. Det är lika illa som om vi kvinnor skulle dra alla män över en kam. Vi är alla individer. jag snackar om hulda feministerna de som e feminsit på normal nivå är väl okej
--------------------
|
|
|
|
|
22-05-2005, 12:43
|

Medlem

|
CITAT (wolkenkrabber @ 22-05-2005, 13:37) CITAT (Ophelia @ 22-05-2005, 13:28) CITAT (wolkenkrabber @ 22-05-2005, 12:54) vi gör som feministerna vill, vi avlivar alla men o fortplantar kvinnorna igenom kloning, ni kan hålla en eller två männ i gångenska på zoo så att folk får se på demo inte glömma tyvär hittar jag inte ett citat från valerie solana jag gärna skulle skriva här man ajg får kalra mig, alla män är inte svin! Hmmm...jag är feminist men jag har mig veterligen inte haft sådana tankar. Någon rim och reson får det faktiskt vara. Var vänlig och dra inte alal feminister över en kam. Det är lika illa som om vi kvinnor skulle dra alla män över en kam. Vi är alla individer. jag snackar om hulda feministerna de som e feminsit på normal nivå är väl okej Aha. Är huldafeministerna någon militant grupp eller? Jag vet inte vad en "feminist på normal nivå" är.
|
|
|
|
|
22-05-2005, 12:46
|

Medlem

|
CITAT (Ophelia @ 22-05-2005, 13:43) CITAT (wolkenkrabber @ 22-05-2005, 13:37) CITAT (Ophelia @ 22-05-2005, 13:28) CITAT (wolkenkrabber @ 22-05-2005, 12:54) vi gör som feministerna vill, vi avlivar alla men o fortplantar kvinnorna igenom kloning, ni kan hålla en eller två männ i gångenska på zoo så att folk får se på demo inte glömma tyvär hittar jag inte ett citat från valerie solana jag gärna skulle skriva här man ajg får kalra mig, alla män är inte svin! Hmmm...jag är feminist men jag har mig veterligen inte haft sådana tankar. Någon rim och reson får det faktiskt vara. Var vänlig och dra inte alal feminister över en kam. Det är lika illa som om vi kvinnor skulle dra alla män över en kam. Vi är alla individer. jag snackar om hulda feministerna de som e feminsit på normal nivå är väl okej Aha. Är huldafeministerna någon militant grupp eller? Jag vet inte vad en "feminist på normal nivå" är. hulda feministerna är typ sådana som slog ner de dära gubbarna som gick på en porrklubb, normalfeminsiterna är inte så värst aggresiva, mer normal nivå eller hur jag ska säga
--------------------
|
|
|
|
|
22-05-2005, 13:02
|

Medlem

|
CITAT (wolkenkrabber @ 22-05-2005, 13:46) CITAT (Ophelia @ 22-05-2005, 13:43) CITAT (wolkenkrabber @ 22-05-2005, 13:37) CITAT (Ophelia @ 22-05-2005, 13:28) CITAT (wolkenkrabber @ 22-05-2005, 12:54) vi gör som feministerna vill, vi avlivar alla men o fortplantar kvinnorna igenom kloning, ni kan hålla en eller två männ i gångenska på zoo så att folk får se på demo inte glömma tyvär hittar jag inte ett citat från valerie solana jag gärna skulle skriva här man ajg får kalra mig, alla män är inte svin! Hmmm...jag är feminist men jag har mig veterligen inte haft sådana tankar. Någon rim och reson får det faktiskt vara. Var vänlig och dra inte alal feminister över en kam. Det är lika illa som om vi kvinnor skulle dra alla män över en kam. Vi är alla individer. jag snackar om hulda feministerna de som e feminsit på normal nivå är väl okej Aha. Är huldafeministerna någon militant grupp eller? Jag vet inte vad en "feminist på normal nivå" är. hulda feministerna är typ sådana som slog ner de dära gubbarna som gick på en porrklubb, normalfeminsiterna är inte så värst aggresiva, mer normal nivå eller hur jag ska säga Hur vet du om "normalfeministerna" inte är aggressiva? Vad vet du om vad som pågår inom deras väggar? Eller vad vet du om vad som pågår inom "huldafeministernas" väggar. Nädu....mycket generaliseringar är det! Våld föder våld. Har valt att inte blanda in personliga känslor gällande straffrättsliga ågärder av våldsmissbrukare. Tror att frågan kan väckas på olika plan beroende på vad för våldsmissbrukare vi pratar om. Vad gör att en person tar sig den friheten och slår en annan person? Frustration? Ilska? Galenskap? Frågan är komplicerad. Ett barn kan växa upp i ett hem fyllt med våld och misär men ändå kunna klara av att bli en välanpassad människa utan våldstendenser. Ett annat barn kan växa upp i liknande miljö och anamma det våld som utövats i hemmet. Finns de som har haft en bra och god uppväxt och ändå utsätta andra för våld. Vad ligger då bakom våldsverkares övergrepp? Sårbarhetsfaktorer? Samhället? Familjen? Indvividen? Jag tror inte att det finns en enkel förklaring och därför måste det arbetas på flera olika nivåer.
|
|
|
|
|
22-05-2005, 13:08
|

Medlem

|
ajja okej du har vunnit debatte men nu får vi ge upp innan det blir bråk eller trådkapning
--------------------
|
|
|
|
|
22-05-2005, 13:11
|

Medlem

|
CITAT (wolkenkrabber @ 22-05-2005, 14:08) ajja okej du har vunnit debatte men nu får vi ge upp innan det blir bråk eller trådkapning Herregud så fånigt.
|
|
|
|
|
22-05-2005, 13:21
|

Medlem

|
CITAT (Ophelia @ 22-05-2005, 14:11) CITAT (wolkenkrabber @ 22-05-2005, 14:08) ajja okej du har vunnit debatte men nu får vi ge upp innan det blir bråk eller trådkapning Herregud så fånigt. fånigt? trå¨den var inte om vilka sortes feminsiter dte finns den är om män som misshandöar kvinnor, jag orkar inte hålla på att tjaffsa om vad som är rätt eller fel eller dra alla över en kam
--------------------
|
|
|
|
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|