CITAT (MimE @ 22-06-2005, 22:04)
Stackars liten!
Jag vill inte försvara läkarna (jag kan för lite för det) men jag vet att vissa allergier inte kan påvisas på en gång med blodprov. Allergin finns där men blodprovet skulle inte visa några antikroppar förrän allergin pågått "ett tag". Därför skulle man inte ha någon nytta av ett sådant prov.
Försök få tag på någon annan än hennes behandlande läkare och diskutera ovanstående (kanske din egen husläkare?). Det kan ju vara så att när hon gick hos barnläkaren var det "för tidigt" men i "rätt tid" när hon kom till distriktsläkaren.
Hoppas allt ordnar upp sig nu i alla fall.
Jag hade själv svårt eksem när jag växte upp så jag vet vad det innebär. En tröst kan vara att de flesta matallergier försvinner med åren i alla fall.
/Mimmi
Eftersom alla våra fyra barn haft allergier av olika slag så vet jag att allt inte syns direkt... men nu har barnläkarna konsekvent nekat att ta blodprov förrän hon blivit tre år.
En av hennes kompisars syskonbarn testades innan hon fyllde ett år... därför har de också bett om det.
Dagarna mellan barnläkare och distrikts var så få att de inte kunde göra någon skillnad.
En tröst är ... precis som du säger, att matallergier oftast "växer bort"... vår yngsta hade mjölkproteinallergi fram till 9-års ålder men äldsta är fortfarande fiskallergiker.