Medlem
Antal inlägg: 27
Medlem nr: 2 867
när jag köpte mina sticklingar så glömde jag att skriva namnskyltar till dem (aj, aj). om det är någon som känner igen någon sort så vore det jättesnällt om ni kunde berätta vad det är för en! jag har varit inne på pelargonsällskapets hemsida, men jag lyckas inte hitta någon av sorterna.
Medlem
Antal inlägg: 3 056
Medlem nr: 2 460
Tyvärr, har jag märkt, är kunder oftast helt ointresserade av namnet på pelargonerna de köpt, så affärerna brukar inte spara namnet. Jag satte namnlappar i alla mina pelargonior och fuchsior och då trodde kunderna att de var ovanliga och svårskötta. Så då köpte de dem inte! Christer.
--------------------
Varför inte kika in på min blogg? dronten1.tradgardsblogg.se
Medlem
Antal inlägg: 291
Medlem nr: 3 641
Märkligt! Jag skulle älska att alla hade namnen på pelargonerna och fuchsiorna!! Hittade man en man tycker om är det ju tusen gånger lättare att skaffa samma nästa år, eller undvika de man inte gillade.
Jag köper numera bara motvilligt pelargoner som inte har namnet, även om de är jättebilliga.
Medlem
Antal inlägg: 3 056
Medlem nr: 2 460
Hos mig finns det bara tre, fyra stycken som vill ha det så. Man förväntar sig att det skall komma samma växter år från år från år från .......... Christer.
--------------------
Varför inte kika in på min blogg? dronten1.tradgardsblogg.se