Åh, jag "känner till" det. Finns någonstans i bakhuvudet, men har inte fastnat. Eftersom jag nu varit där (igår) så vet jag varför det inte fastnat
Ja, jag var ju "tvungen" att kolla upp saken. Om man bor i närheten, och är intresserad av pelargoner, är det klart värt ett besök. Men jag skulle inte åka två mil för det (vilket var vad jag gjorde, fast jag ändå hade vägarna förbi när jag åkte in till "stan").
Är inte särskilt imponerad. Om det var mitt, och jag annonserade om det, skulle jag skriva:
"Kom och titta på min privata samling av pelargoner i det fallfärdiga gamla växthuset som jag fått ärva av min mormorsmorfar (det där är inte alls sant, jag fabulerar

). Några sticklingar finns också att köpa."
1400 pelargoner? Då måste de ha "räknat dubbelt" några gånger.
Nu vet jag ingenting om pelargoner så jag kan inte uttala mig om det är värt ett besök. Bäst tyckte jag om de små dvärgpelargonerna (?) särskilt de som dessutom doftade. Underbart söta och väckte ha-begär.
Men jag har ingenstans att ha pelargoner så de trivs, och så fanns det nog ändå inga såna till salu ...
Inga fuchsior alls, de sista var kastade för de var i så dåligt skick. Och palettblad fanns några få små på ett bord stort som en "klassbänk", det var allt.
Nej, det är inget ställe som jag rekommenderar i första taget. *Låter det återfalla ner i glömskans regioner*
Gustavshill är klart bättre utflyktsmål! De har dessutom fina orkideer.
Deras hemsida.