CITAT (Fille @ 20-09-2005, 00:38)
syfta inte alls på din bullterrier
jag pratade rent allmänhet
om dom som gör jycken aggresiv
vet inte om jag överdriver ( har en tendens att göra det)
men man har nog rätt så liten chans att överleva en sån attack...
sorry men enligt mig tycker jag att kampraserna borde helt och hållet förbjudas
jag e så jävla trött på att djur går förre människor i detta samhälle.
vissa grupper i vårt samhälle används den som ett vapen och en status symbol..
Jag vet inte vart jag ska börja när jag hör sådan här... ja enligt mig dumheter.
För det första du lär inte överleva en attack så länge det handlar om en större hund. Och du kan troligen död av en liten hunds attack med så länge hunden träffar rätt om man ska uttrycka det så.
Så då bör vi förbjuda alla hundar med andra ord. Det låter väl bra?
Det är ju rätta sättet att lösa problem.
Problem när det gäller djur handlar till 99% om ägarna så i mina öron låter det bättre att förbjuda ägare.
Och får jag fråga vilka de så kallad kamphundraserna är???
Jag har en amstafftös och är otroligt trött på att folk ska försöka förbjuda min hund hela tiden. Ska det bli som i Norge då de får skjuta min hund?
Och så har jag märkt när det gäller aggressiva hundar gäller det bara vissa hundar. Tex en hund i min mammas område har skadat 5 hundar ordentligt!
Och det är en vallhund av något slag. Den lever och ingen bryr sig. Hade min hund bitit en hund hade det stått i tidningen dagen efter och de hade säkert lagt på lite extra på det hela och hon hade varit död vid det här laget.
Detta innebär inte att jag inte är medveten om min hunds brister. Eller vad förslags krav hon ställer på mig. Jag är hård när det gäller kontakt med andra hundar. Jag får skälla av folk för att jag inte låter henne träffa hundar som hon vill. Hon går aldrig utan koppel i områden med folk. Endast långt i skogen släpper jag henne. Hon hälsar inte på varje hund hon möter.
Och vi nu ska gå efter detta sätt, så anser jag att vi ska förbjuda utekatter med. De ställer till med en massa problem för mig.
Men jag inser själv att det faller, för det är inte djuren det är fel på utan ägarna.
Sen förstår jag inte varför man måste var äldre för att kunna ta hand om en hund. Visst att det finns yngre så inte passar som ägare till djur men det finns lika många äldre som är lika dåliga.