|
Är det bara jag som har den här filosofin…
Jag är så stor djurvän så jag har inget djur…
Zarah P
19-09-2005, 17:18
CITAT (Fille @ 19-09-2005, 17:57) Är det bara jag som har den här filosofin…
Jag är så stor djurvän så jag har inget djur… Njä... Jag ser nog hellre att vi har en katt här, än att hon blivit ihjälslagen - ovh det hade hon blivit om inte KKS hittat henne, och vi tagit hand om henne... Anton är det inte fullt så illa med - men hans gamla familj kunde inte ha kvar honom, så jag tycker nog att jag är rätt snäll mot mina djur "fast" de bor hos mig.
CITAT (Fille @ 19-09-2005, 17:57) Är det bara jag som har den här filosofin…
Jag är så stor djurvän så jag har inget djur… Jag resonerar likadant. Bor i lägenhet i stadsmiljö. Arbetar hela dagarna - ingen hemma. Jag vill inte att något djur ska behöva ha det så. Men om jag inte levde så som jag gör - då skulle jag ha massor av djur. Älskar djur!!!! /Stina
Jag bor "på landet", nästan i alla fall, har haft hund sedan 1956 (han kom 9 månader efter bröllopet). Har nu 2 hundar, en bullterrier och en borderterrier. Bordern som är 3 år var inte meningen, min tioåriga bullis skulle vara "dagmamma" åt honom, men han vill inte bo nån annan stans, dom trivs så bra tillsammans, har haft honom sen han var 8 veckor. Jag kan inte tänka mig ett liv utan hund. Skulle gärna ha katter också, men det skulle bli problem eftersom jag inte har nerver till att ha utekatt och hundarna är vana vid öppna dörrar. Hade en vildkatt som bodde hos oss i 6 år, i ett litet katt- hus i trädgården som min man byggde åt honom, isolerat och allt, han fick mat och grädde/vatten så fort han visade sig, men nu har jag inte sett honom sen i våras, så jag utgår från att han har strukit med tyvärr. Han gick inte att klappa, var gång han fick mat klöste han mig som tack. Förmodligen hade han mycket dåliga erfarenheter av släktet homo sapiens.... Jag kunde sätta loppmedel i nacken på honom när han satt och åt, kunde ge avmaskningsmedel i maten, men det var allt. Vi har fortfarande hans hus kvar på tomten, om utifall att..... Jag ser inget fel i att ha husdjur, men man MÅSTE vara beredd på att det kan vara jobbigt och dyrt. Min bullis fick diabetes för ett år sedan så jag ger henne en insulinspruta var morgon, för henne är det inga problem, men i början tyckte jag det var jättejobbigt. Hon ska förresten till tandläkare i morgon för att hon haft en rotspetsabscess, men svullnaden har gått ner eftersom jag hade antibiotica hemma. Nej Gud vad jag svamlar, fel tråd jag har hamnat i  Men mina djur betyder så enormt mycket för mig, dom kan aldrig få för mycket uppmärksamhet. Ska kanske tillägga att vi båda är pensionärer, och att jag p.g.a. mina hundar alltid bara jobbat halvtid!
som sagt man ska köpa hund om man vill spendera tid...med hunden
och inte köpa för att det är nåt jävla mode..
ee så jävla trött på se massa folk i min ålder gå runt med en kamp hund på stan..
Herregud, jag som först tyckte det stod "det där med hustrur"...kanske jag satte in de nya linserna bakvänt idag  Men, jag har liknande åsikter som flera av er. Jag har vuxit upp med hundar, och en del katter, men bor just nu i liten lägenhet i staden. Helt omöjligt att ha nåt annat än akvariefiskar, typ, och de intresserar mig inte ändå. När jag permanent flyttar ut på landet igen (gäller att vara optimist) efter studierna så lär det väl bli utekatt först, för även om hundar nog ligger mig närmre om hjärtat så kräver de mer tid och tillsyn. Så nån hund blir det nog inte i brådrasket, man får ha fast jobb, säkert boende, etc, först.
CITAT (Fille @ 19-09-2005, 20:10) som sagt man ska köpa hund om man vill spendera tid...med hunden
och inte köpa för att det är nåt jävla mode..
ee så jävla trött på se massa folk i min ålder gå runt med en kamp hund på stan.. Håller med. Alldeles för många (yngre) skaffar djur som någon slags accesoar. Antingen kompencera dåligt självförtroende (olika typer av terrier) eller nåt att stoppa i handväskan. Fast vi skaffade en flat för att vi är aktiva människor som ser fram emot att träna och tävla!
Ophelia
19-09-2005, 19:49
Själv har jag inget djur. Är singel och jobbar heltid. Tycker det inte är så roligt för ett djur att ha mig som matte. Skulle gärna vilja ha en papegoja eller en söt gnagare men de behöver sällskap. Förvisso har jag mina tama dammråttor men de har ju varandra och trivs bäst i mina gömda hörn.
CITAT (Ophelia @ 19-09-2005, 20:49) Förvisso har jag mina tama dammråttor men de har ju varandra och trivs bäst i mina gömda hörn.  Hur har du fått dom tama?  Mina bara gömmer sig och nafsar i tårna..
Ophelia
19-09-2005, 19:58
CITAT (cic @ 19-09-2005, 20:57) CITAT (Ophelia @ 19-09-2005, 20:49) Förvisso har jag mina tama dammråttor men de har ju varandra och trivs bäst i mina gömda hörn. :) Hur har du fått dom tama?  Mina bara gömmer sig och nafsar i tårna..  Jag har pli på dem. Hotar dem med min nya dammsugare om de envisas vara för jävliga.
CITAT (Ophelia @ 19-09-2005, 20:58) CITAT (cic @ 19-09-2005, 20:57) CITAT (Ophelia @ 19-09-2005, 20:49) Förvisso har jag mina tama dammråttor men de har ju varandra och trivs bäst i mina gömda hörn.  Hur har du fått dom tama?  Mina bara gömmer sig och nafsar i tårna..  Jag har pli på dem. Hotar dem med min nya dammsugare om de envisas vara för jävliga.  Du är smart du.  Jag kanske kan dressera jycken på nåt sätt.
Ophelia
19-09-2005, 20:10
CITAT (cic @ 19-09-2005, 21:02) CITAT (Ophelia @ 19-09-2005, 20:58) CITAT (cic @ 19-09-2005, 20:57) CITAT (Ophelia @ 19-09-2005, 20:49) Förvisso har jag mina tama dammråttor men de har ju varandra och trivs bäst i mina gömda hörn.  Hur har du fått dom tama?  Mina bara gömmer sig och nafsar i tårna..  Jag har pli på dem. Hotar dem med min nya dammsugare om de envisas vara för jävliga.  Du är smart du.  Jag kanske kan dressera jycken på nåt sätt. 
´hrm... sorry visste att detta skulle hända
det händer på alla Forum men mest här
OFFtopic heter det....
med andra ord förstör ni tråden för nya läsare..
vem vill läsa igenom tråden om det bara är massa svamel...
Hannele
19-09-2005, 20:30
CITAT (Fille @ 19-09-2005, 21:25) med andra ord förstör ni tråden för nya läsare..
vem vill läsa igenom tråden om det bara är massa svamel... Det händer tvärr för alla. Livsfarligt att klaga, för då skrivs det bara, att man inte är tvungen att läsa..
F´låt..  I got carried away.. Ska inte hända igen.
syfta inte alls på din bullterrier
jag pratade rent allmänhet
om dom som gör jycken aggresiv
vet inte om jag överdriver ( har en tendens att göra det)
men man har nog rätt så liten chans att överleva en sån attack...
sorry men enligt mig tycker jag att kampraserna borde helt och hållet förbjudas
jag e så jävla trött på att djur går förre människor i detta samhälle.
vissa grupper i vårt samhälle används den som ett vapen och en status symbol..
Linda_A
20-09-2005, 07:00
CITAT (Fille @ 20-09-2005, 00:38) syfta inte alls på din bullterrier
jag pratade rent allmänhet
om dom som gör jycken aggresiv
vet inte om jag överdriver ( har en tendens att göra det)
men man har nog rätt så liten chans att överleva en sån attack...
sorry men enligt mig tycker jag att kampraserna borde helt och hållet förbjudas
jag e så jävla trött på att djur går förre människor i detta samhälle.
vissa grupper i vårt samhälle används den som ett vapen och en status symbol.. Jag vet inte vart jag ska börja när jag hör sådan här... ja enligt mig dumheter. För det första du lär inte överleva en attack så länge det handlar om en större hund. Och du kan troligen död av en liten hunds attack med så länge hunden träffar rätt om man ska uttrycka det så. Så då bör vi förbjuda alla hundar med andra ord. Det låter väl bra? Det är ju rätta sättet att lösa problem. Problem när det gäller djur handlar till 99% om ägarna så i mina öron låter det bättre att förbjuda ägare. Och får jag fråga vilka de så kallad kamphundraserna är??? Jag har en amstafftös och är otroligt trött på att folk ska försöka förbjuda min hund hela tiden. Ska det bli som i Norge då de får skjuta min hund? Och så har jag märkt när det gäller aggressiva hundar gäller det bara vissa hundar. Tex en hund i min mammas område har skadat 5 hundar ordentligt! Och det är en vallhund av något slag. Den lever och ingen bryr sig. Hade min hund bitit en hund hade det stått i tidningen dagen efter och de hade säkert lagt på lite extra på det hela och hon hade varit död vid det här laget. Detta innebär inte att jag inte är medveten om min hunds brister. Eller vad förslags krav hon ställer på mig. Jag är hård när det gäller kontakt med andra hundar. Jag får skälla av folk för att jag inte låter henne träffa hundar som hon vill. Hon går aldrig utan koppel i områden med folk. Endast långt i skogen släpper jag henne. Hon hälsar inte på varje hund hon möter. Och vi nu ska gå efter detta sätt, så anser jag att vi ska förbjuda utekatter med. De ställer till med en massa problem för mig. Men jag inser själv att det faller, för det är inte djuren det är fel på utan ägarna. Sen förstår jag inte varför man måste var äldre för att kunna ta hand om en hund. Visst att det finns yngre så inte passar som ägare till djur men det finns lika många äldre som är lika dåliga.
Zarah P
20-09-2005, 08:12
CITAT (Linda_A @ 20-09-2005, 08:00) Problem när det gäller djur handlar till 99% om ägarna så i mina öron låter det bättre att förbjuda ägare. KLOCKRENT! Tack, Linda - det var det vettigaste jag läst på länge.  annama - Hälsa hunden från mig. Jag förstår mycket väl att man blir trött på alla fördomar om ens hund - det är trist att det händer, för mina erfarenheter säger OCKSÅ att många av de sk. kamphundsraserna är de finaste, lugnaste hundar som finns. Då är jag mer rädd för en Papillon...  Det är bara en dålig ägare som kan förstöra en hund, nu när den felaktiga aveln är ute ur bilden. Då är det härligt att se att det finns gott om kloka ägare som vet vad deras djur behöver.
men fortfarande händer det att folk har blivit attackerad utav hundar som inte har ett aggresivt betende
jag skiter fullständigt i vad hundar gör mot varandra fortfarande blir folk attackerad
och visst de flesta fall är hundägaren som uppfostrar hunden till ett aggresvit betende
och folk är rädda....
Det är ingen personlig attack mot någon utav era hundar...
Allt fler skaffar kamphundar som husdjur och uppfostrar till aggresivt betende och det måste stoppas
hur ? det vet jag inte
Linda_A
20-09-2005, 08:26
CITAT (Zarah P @ 20-09-2005, 10:12) CITAT (Linda_A @ 20-09-2005, 08:00) Problem när det gäller djur handlar till 99% om ägarna så i mina öron låter det bättre att förbjuda ägare. KLOCKRENT! Tack, Linda - det var det vettigaste jag läst på länge.  annama - Hälsa hunden från mig. Jag förstår mycket väl att man blir trött på alla fördomar om ens hund - det är trist att det händer, för mina erfarenheter säger OCKSÅ att många av de sk. kamphundsraserna är de finaste, lugnaste hundar som finns. Då är jag mer rädd för en Papillon...  Det är bara en dålig ägare som kan förstöra en hund, nu när den felaktiga aveln är ute ur bilden. Då är det härligt att se att det finns gott om kloka ägare som vet vad deras djur behöver.  hehe jag har ljusare stunder med. Jag är lessen om jag låter otrevlig. Men jag har just haft en prat med folk om detta på ett annat forum. Både jag och min hund är trevliga när vi vill. Men vill vi inte är vi inte trevliga heller.  Fast där tar likheterna slut. Men seriöst, ägarproblem löses inte med förbjud. Folk köper de som de vill. Och de som köper "kamphund" för att det är coolt, tror ni inte att det blir 25 tusen gånger coolare när det är förbjudet. Förbjuden frukt lockar mest.
Linda_A
20-09-2005, 08:33
CITAT (Fille @ 20-09-2005, 10:22) men fortfarande händer det att folk har blivit attackerad utav hundar som inte har ett aggresivt betende
jag skiter fullständigt i vad hundar gör mot varandra fortfarande blir folk attackerad
och visst de flesta fall är hundägaren som uppfostrar hunden till ett aggresvit betende
och folk är rädda....
Det är ingen personlig attack mot någon utav era hundar...
Allt fler skaffar kamphundar som husdjur och uppfostrar till aggresivt betende och det måste stoppas
hur ? det vet jag inte Sen förstår jag inte riktigt vad kamphundar har med hundar som attackerar folk. Det finns inte i HKvärlden. Det funkar inte av självklarar orsaker. Du kan inte ha en hund som du ska kunna ta i med händer HELA tiden som är agressiv mot folk. Glöm det direkt. Så ärligt talat, du använder ordet kamphund i helt fel menningen. Du vet inte riktigt vad det betyder. Jag kallar inte en hund som biter en hund för kamphund. För det är den inte. En kamphund är en hund som används i kamp och det är hundar som du och jag aldrig ser. Och detta handlar tyvärr visst personligen om våra hundar anser jag. Du kan inte förbjuda "kamphundar" utan att det drabbar oss. Jag som Annama har hittat min ras. Jag har visserligen inte haft rasen lika länge som henne.Men jag vet att mina andra hundar med kommer att vara amstaffar eller en av bullandterrier raserna. Så det går inte ihop att att de ska förbjudas. Agressiva hundar är redan förbjudna men det har inget med kamphundar att göra igen.
Sulawesii
20-09-2005, 08:52
Jag är vegetarian, medlem i Djurens rätt och har två gamla kattor boendes hos mig. Jag älskar dem och tillgodoser deras behov. De visar sin kärlek till mig med stor tydlighet. Var ligger då felet?
Tack Linda, vettigt och bra skrivet. Det är tyvärr så att de s.k. kamphundarna har fätt ett oförtjänt dåligt rykte genom skriverier i pressen där de t.ex. kallas mördarhundar. Men när fru Svenssons pudel eller bichon hugger tänderna i nån får det inga rubriker. Har läst nånstans att procentuellt sett kommer de flesta bitskadorna från golden retriever, jag har ingen aning om om det är sant, känner flera av den rasen som är trevliga och aldrig skulle bita mig. Det är en ägarfråga som du säger, det har blivit tufft bland "unga män" att ha en s.k. mördarhund i andra ändan på snöret, ofta i stället för baseballträ eller annat vapen. Det är så synd för att det drabbar i de flesta fall hundstackarn som ofta blir avlivad för att husse har förstört den. Jag åker sällan in till Malmö, jag har sett för många exempel på just sådana hundar med fel ägare, blir lika ledsen och förbannad var gång. Lycka till med din hund Linda, min går nästan alltid lös, barnen i området älskar henne, Bjallanhunden (från Myror i brallan). Dom kramar henne och klappar henne när dom kommer åt. Det borde vara körkort på alla hundar!
En sak till.
Jag skiter INTE i vad hundar gör mot andra hundar. Vet att det förekommer arrangerade hundkamper, det är förbjudet men förekommer i alla fall. Det skulle vara synnerligen stränga straff på det, det är djurplågeri i allra högsta grad.
Zarah P
20-09-2005, 09:07
CITAT (annama @ 20-09-2005, 10:02) En sak till.
Jag skiter INTE i vad hundar gör mot andra hundar. Vet att det förekommer arrangerade hundkamper, det är förbjudet men förekommer i alla fall. Det skulle vara synnerligen stränga straff på det, det är djurplågeri i allra högsta grad. Återigen ett synnerligen klokt inlägg. Det är inte det att hundarna ska förbjudas - men det kanske borde vara licensbelagt att skaffa djur? Likaså barn, kan man tycka ibland...
Jag har 4 U N D E R B A R A vovvar och 3 av dessa är omplaceringar. Jag verkligen Ä L S K A R mina vovvar Med mina kära vovvar får jag vara med om mycket trevligheter,jag kommer ut,jag träffar trevliga människor,de är alltid nära mifg.
Kamphund är ingen ras!!! Det är ett vansinnigt sätt att använda hundar på. I princip vilken ras som helst kan med träning användas som kamphund!!! Naturligtvis är vissa raser mer eller mindre framgångsrika som kamphundar, precis som vissa raser är mer eller mindre lämpade för exempelvis vallning. Det är användandet som ska förbjudas tycker jag, man kan väl inte kräva att en hund avlivas bara för att den råkar tillhöra en viss ras. Exempelvis vissa schäfrar, doberman eller rottweiler (som INTE går under benämningen kamphundar) kan vara livsfarliga vapen hos fel ägare! Det beror inte på att det är fel på hunden utan en olämplig, ovan ägare som inte förstår och klarar av att träna och stimulera hunden på rätt sätt.
/Stina
vad är viktigast i mitt inlägg att kamphundar måste defineras ras
eller att folk blir attackerd?
än så länge har ni bara klaggat på min definations av hunder.
för er värkar det som om att definations frågan är viktigast...
och fortfarande är det människor i vårt samhälle som sätter all vikt i djur än
människor...
och fall har hänt då den snällaste kamphunden har angripigt en människa
kalla mig paranoid...
Linda_A
20-09-2005, 11:39
CITAT (Fille @ 20-09-2005, 12:55) vad är viktigast i mitt inlägg att kamphundar måste defineras ras
eller att folk blir attackerd?
än så länge har ni bara klaggat på min definations av hunder.
för er värkar det som om att definations frågan är viktigast...
och fortfarande är det människor i vårt samhälle som sätter all vikt i djur än
människor...
och fall har hänt då den snällaste kamphunden har angripigt en människa
kalla mig paranoid... Klart att du inte kan säga kamphund men mena en pudel. Folk får ursäkta mig nu jag menar inget illa nu. Men jag kan inte säga att en svart kvinna rånade när det var en vit man som våldtog mig? Det är exakt samma sak. Båda är ett brott men jag kommer aldrig att hitta den vita mannen om jag pratar om en svart kvinna.(ni får säga till om ni inte förstår vad jag ville säga med detta) Jag förstår fortfarande inte vad du pratar om när du pratar om kamphundar. Är alla hundar som har bitit en hund/människa en kamphund eller??? Vem har sagt att vi sätter djur före människor men för det ska vi inte hålla på att ta död/förbjuda djur. Och du började med att prata om du att du är sån stor djurvän att du inte har djur. Då är det väl djuren som den här tråden handlar om. Inte vad som väger mest människa eller djuren.
kanske har blivit övertalad
iallfall ett förbud kanske var att ta i
men som det ser ut idag kan vem som helst köpa en Pittbull
det kanske är en rättighet men en rättighet som definitivt missbrukas
ett förbud skulle ju ännu mer leda till missbruk..
jag vet inte om det finns isverige en sort djur polis som skydda djurens rättighet det finns i USA
finns en serie på Animal planet...
Vem som helst kan köpa en pitbull i Sverige säger du och det är tyvärr sant. Inte fel att man kan köpa en pitbull men fel att vem som helst kan göra det alltså. En pitbull i rätta händer är en lika underbar hund som en tax eller en borderterrier eller en schäfer i rätta händer. Precis på samma sätt kan vilken hundras som helst bli en pina i orätta händer. Det är ALLTID ägarens ansvar och hans/hennes hundkunskap och ledarskap som avgör hur en liten valp utvecklas. Sen kan även hundar drabbas av sjukdomar på samma sätt som vi människor och börja bete sig aggressivt av den anledningen, då gäller det för ägaren att kunna läsa hundens beteende och söka hjälp.
Linda_A
20-09-2005, 13:03
Nu håller jag inte med er igen. =)
Inte vem som helst kan köpa en pitbull. Inte en renrasig med stamtavla. (och nej pitbulls är inte blandning av vilka hundar som helst) Det är väldigt svårt om man inte känner rätt folk att köpa pitbull. Och det kan många intyga. Jag tror inte att många av dem hade sålt till mig heller. Då jag inte har någon erfarenhet av riktiga apbt i den meningen. Nu har jag visserligen inte satt mig i efter att leta uppfödare. Vet om några men ja i alla fall. De säljer till såna som de vet funkar bra och som har erfarenhet eller såna som har någon som går i godo för dem.
Däremot kan alla som har pengar köpa "pittbulls". En blandning som de säger är apbt. Många och åter många har trott att de köper renrasig apbt men sen kommer det fram, ja det var visst amstaff, lite rottis och lite smått och gott i hunden. Det är inget fel på blandraser så sätt. Men jag kan inte kalla en rottis/schäfrer/labbe för en renrasig labbe.
Jag vet en som säljer reggade apbt till "alla" men han är inte så populär ibland folk heller. Inte pga av hans hundar utan av andra orsaker.
OK, jag känner ingen seriös uppfödare av apbt , så hur svårt det är att få tag i en renrasig valp vet jag inte. Jag har aldrig letat och kommer aldrig att göra det p.g.a. jag anser mig vara i äldsta laget för att skaffa valp när den dagen kommer. Men det är skönt att höra att ytterst få uppfödare säljer till "vem som helst", precis så skall det vara! Och det skall KOSTA!!!
UglyCute
20-09-2005, 13:26
Jag känner en seriös uppfödare av sk pitbullterrier. Hennes hundar är lugna och fina, de är inte sånna där monsterhundar som media tycker att de är och ska vara. Pitbullterriers är faktiskt en bra familjehund om man har hundvana barn och hunden är avlad på psyket istället för fysiken. Just för att de klarar av att bli dragna i svansen och dyrligt utan att bli agressiva
Linda_A
20-09-2005, 13:32
CITAT (UglyCute @ 20-09-2005, 15:26) Jag känner en seriös uppfödare av sk pitbullterrier. Hennes hundar är lugna och fina, de är inte sånna där monsterhundar som media tycker att de är och ska vara. Pitbullterriers är faktiskt en bra familjehund om man har hundvana barn och hunden är avlad på psyket istället för fysiken. Just för att de klarar av att bli dragna i svansen och dyrligt utan att bli agressiva Så kallade pitbull? Jag börjar klyva hårstrån nu. Men antingen är det eller inte. Vet du vart de är reggade?
UglyCute
20-09-2005, 13:34
De kan registreras som Amerikansk staffordshire men annars är de väl som jackrusslarna och inte till att räknas till SKK eller som Saarloos Wolfhound som SKK tar avstånd ifrån...
Linda_A
20-09-2005, 13:37
CITAT (UglyCute @ 20-09-2005, 15:34) De kan registreras som Amerikansk staffordshire men annars är de väl som jackrusslarna och inte till att räknas till SKK eller som Saarloos Wolfhound som SKK tar avstånd ifrån... humm nu är jag inte riktigt med.. Menar du att hon reggar sina apbt som amstaffs??
UglyCute
20-09-2005, 14:45
Vet i sjutton Har inte haft kontakten med puli gänget sen det forummet försvann
CITAT (UglyCute @ 20-09-2005, 15:45) Vet i sjutton Har inte haft kontakten med puli gänget sen det forummet försvann  Jag var med på det forumet om vi nu menar samma forum
Fille: Schäfrar är lika ofta/oftare iblandad i incidenter som de raser du kallar "kamphundar", gissar att det är pittbull, rotweiler, dobermann etc. Taxar kan också vara rätt bitska i fel händer. Hästar är definitivt bitbenägna, kossor också... Var går gränsen? Det är i allmänhet förbjudet med okopplade hundar i tätbebyggt område, det borde väl räcka? Angående ditt första inlägg. Husdjuren, gissar att du menar sällskapsdjur, som vi har hemma hos oss idag, är sedan årtusenden avlade på sin förmåga att trivas med oss människor. Hundar och katter började en gång i tiden att dra fördel av människan och hennes bosättningar. Där fanns mat och trygghet från andra rovdjur. En sk win-win situation. Därför har jag extremt svårt att se hur det skulle kunna anses som taskigt mot dessa djur att de får dela våra bostäder med oss, förutsatt att vi tar hänsyn till deras behov. Tonårsradikalism.
UglyCute
20-09-2005, 15:28
CITAT (silos @ 20-09-2005, 16:17) CITAT (UglyCute @ 20-09-2005, 15:45) Vet i sjutton :huh: Har inte haft kontakten med puli gänget sen det forummet försvann  Jag var med på det forumet om vi nu menar samma forum  pulis.nu ja 2 år sen sist
CITAT (UglyCute @ 20-09-2005, 16:28) CITAT (silos @ 20-09-2005, 16:17) CITAT (UglyCute @ 20-09-2005, 15:45) Vet i sjutton Har inte haft kontakten med puli gänget sen det forummet försvann  Jag var med på det forumet om vi nu menar samma forum  pulis.nu ja 2 år sen sist  Vem var du då?
UglyCute
20-09-2005, 15:33
CITAT (silos @ 20-09-2005, 16:31) CITAT (UglyCute @ 20-09-2005, 16:28) CITAT (silos @ 20-09-2005, 16:17) CITAT (UglyCute @ 20-09-2005, 15:45) Vet i sjutton Har inte haft kontakten med puli gänget sen det forummet försvann  Jag var med på det forumet om vi nu menar samma forum  pulis.nu ja 2 år sen sist  Vem var du då? Modig_korn tror jag...
Linda_A
20-09-2005, 16:53
CITAT (UglyCute @ 20-09-2005, 16:45) Vet i sjutton :huh: Har inte haft kontakten med puli gänget sen det forummet försvann  Låter inte vidare seriöst bara. Men men jag kan inte göra alla seriösa och jag kan inte få allt som jag vill. Men så länge det inte handlar om att folk försöker få ett förbjud på dessa enligt mig underbara hundar så kommer jag att sköta min lilla maya utan att bry mig om folk inte gillar detta lilla under. http://www.zoopet.com/medlemsbilder/showph...&sort=1&cat=748kunde inte lägga en det som en bild som alla ser.
CITAT (UglyCute @ 20-09-2005, 16:33) CITAT (silos @ 20-09-2005, 16:31) CITAT (UglyCute @ 20-09-2005, 16:28) CITAT (silos @ 20-09-2005, 16:17) CITAT (UglyCute @ 20-09-2005, 15:45) Vet i sjutton Har inte haft kontakten med puli gänget sen det forummet försvann  Jag var med på det forumet om vi nu menar samma forum  pulis.nu ja 2 år sen sist  Vem var du då? Modig_korn tror jag...  har en svag minne av det namnet
Linda, gud vad söt hon är, rena charmtrollet  Ett tillägg, såå snälla öron man kan ha......
Linda_A
20-09-2005, 17:27
CITAT (annama @ 20-09-2005, 19:15) Linda, gud vad söt hon är, rena charmtrollet  Ett tillägg, såå snälla öron man kan ha......  Vad snällt av dig! hehe de är helt galna spec när de står rakt upp så ser hon ut som en liten dingo.
Jag är inte snäll, säger bara vad jag tycker. Hon är jättegullig  Min vita bullis lägger alltid öronen bak i nacken när hon ska visa sig riktigt vänlig. Så där ligger dom för det mesta... Du nämnde att du har henne kopplad oftast och gärna undviker andra hundar, här är det tvärtom. Hit kommer t.o.m. grannar med sina hundar och leker inomhus med mina, som helt saknar revirtänkande och vet att det finns mycket mat i huset så att det räcker till alla. Att leka med en annan hund är det bästa en hund kan få göra, ta och pröva det nån gång, hon kanske inte gillar alla men jag är säker på att hon kan få kompisar att leka med. Hon ser definitivt inte ut som en killer.
Ophelia
20-09-2005, 18:00
Ber om ursäkt för att jag skämtade till med mina dammråttor. Ska inte inträffa igen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|