Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

8 sidor V   1 2 3 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Virrhönor och tuppar....., vad har ni gjort?
          Sulawesii
          Inlägg 23-09-2005, 18:12
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3 022
          Medlem nr: 2 566

Några av de senaste dagarnas virrvarr:

Letat efter min bil på Stormarknadsparkeringen hur länge som helst. Trodde tillslut att nån snott den, blev alldeles illamående.... den stod bara lite längre bort än jag trodde.

Stoppat fingrarna i te´t när jag skulle ta några jordnötter. Jäklar vad rädd jag blev!!!

Sett min katt i ögonvrån och vänt om för att gå fram till henne, bara för att se att det är min ljusblåa väska (katten i fråga är svar och vit och stöpt i lite annorlunda form).

Vad har ni själv att bekänna? Tänkte att vi behövde lätta upp stämningen här just nu.

--------------------
          ”Gå inte på Den Smala Vägen den är alldeles för bred. Balansera isället på de öppnaste fälten..”
          - Sun Axelsson

user posted image

Citera
          Ophelia
          Inlägg 23-09-2005, 18:15
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 4 474
          Medlem nr: 2 552

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Njae......jag tycker det du varit med om har slagit mina virrvarr den senaste tiden laugh.gif laugh.gif

Citera
          mulle
          Inlägg 23-09-2005, 18:16
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 2 629
          Medlem nr: 4 069

Jag bekänner inte virrighet men väl en av dödsynderna: Lättja.
          Jag har varit ledig idag och borde ha gjort massor både ute och inne.
          Men jag har lagt patience på datorn, legat på soffan och läst tantsnusk och surfat på Odla. Precis hela dagen.
          laugh.gif
          Mulle

Citera
          Latmask
          Inlägg 23-09-2005, 18:25
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 572
          Medlem nr: 5 267

Jag brukar ha stenkoll på min ständigt fullsatta kalender, men i och med att jag fick barn minskade anteckningarna och även minnet av vad jag har att göra...

Numer har jag ingen kalender, det har inte behövts på länge för jag har haft sån stenkoll på datum och alla möten etc.

Men...

Nu är jag helt väck i skallen. Minns ingenting överhuvudtaget. Vi var på BVC där jag fick en tid till nästa möte. En vecka senare har jag glömt bort det helt och hållet och inte heller skrivit in datumet i väggalmanackan. Så jag ringer BVC igen för att boka in en tid för nästa möte. Glömmer att lämna namn och nummer. Ringer igen för att påpeka hur förvirrad jag är och ber dem höra av sig. Vilket de gör bara för att bekräfta att jag redan har bokat en tid till det.

Jag går som en zombie genom huset och lägger saker överallt och går sen och letar efter dem i flera minuter. Glasögonen försvinner konstant, alla mina pennor, fjärrkontrollen försvinner etc etc etc. En dag hittade jag fjärrkontrollen i kylskåpet... wacko.gif

Jag kan se en sak som måste göras och sen gå för att hämta tillbehör, ex disktrasa. På vägen minns jag plötsligt inte vad jag ska hämta och varför och irrar runt ett tag för att försöka se saken igen och bli påmind.

Så här är jag varje dag nuförtiden. Skrämmande att gå från total koll till noll koll.

--------------------
          Murphys lag:
          Om något kan gå snett kommer det att gå snett, och vid sämsta möjliga tillfälle.

Murphys femte lag:
          Om någonting absolut inte kan gå snett, gör det det ändå.

Citera
          pejori
          Inlägg 23-09-2005, 18:25
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

här är det lika illa...latheten hägrar. smile.gif smile.gif
          det virrigaste jag har gjort är att färga in cerisa slingor i mitt kritvita hår ohmy.gif ohmy.gif
          dom jäklarna är beständiga, så dom måste klippas bort, om jag ledsnar laugh.gif laugh.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Maria i Helsingb...
          Inlägg 23-09-2005, 18:28
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 2 142
          Medlem nr: 2 667

CITAT
          Stoppat fingrarna i te´t när jag skulle ta några jordnötter. Jäklar vad rädd jag blev!!!

Underbart! laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Nja, jag är nog inte den virriga typen men lättja känner jag igen ......sov till 10.45 idag blink.gif

--------------------
          CITAT
          * Gardening - Nature's Prozac *

Citera
          Annlo
          Inlägg 23-09-2005, 18:34
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 1 244
          Medlem nr: 2 003

ja virrig kan jag också bli ibland laugh.gif laugh.gif laugh.gif
          "Rätt ofta!" skulle min sambo säga sleep.gif

Så här spontant kan jag inte minnas nåt speciellt .... huh.gif biggrin.gif

Jag vill bara lugna Latmask med att det faktiskt är modersmjölken som rinner till uppe i hjärnan! sleep.gif Jag fick likadant när jag var gravid... det värsta är dockatt det inte har blivit bättre än! tongue.gif tongue.gif tongue.gif

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 23-09-2005, 18:47
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

CITAT (Sulawesii @ 23-09-2005, 19:12)

Känner jag igen......... har nästan alltid på kvällen ett glas bordsvatten och en liten skål (ok då, en rätt rejäl skål.......) med jordnötter bredvid datorn och det är mer än en gång jag stoppat ner fingrarna i glaset med bordsvatten. smile.gif
          Anki

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          pejori
          Inlägg 23-09-2005, 19:08
          Länk hit: #9

Medlem

det vanligaste virr jag gör är att aska i kaffekoppen eller godisskålen ohmy.gif
          det händer dagligen laugh.gif laugh.gif
          för att inte tala om alla gånger jag glömmer vart jag är på väg laugh.gif laugh.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          mulle
          Inlägg 23-09-2005, 19:13
          Länk hit: #10

Medlem

CITAT (pejori @ 23-09-2005, 20:08)
          det vanligaste virr jag gör är att aska i kaffekoppen eller godisskålen ohmy.gif
          det händer dagligen laugh.gif laugh.gif
          för att inte tala om alla gånger jag glömmer vart jag är på väg laugh.gif laugh.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
          !!!!!!!!!
          För midre än fem minuter sen askade jag i mitt ölglas!
          Och jag kan inte ens skylla på modersmjölk!
          Mulle

Citera
          pejori
          Inlägg 23-09-2005, 19:16
          Länk hit: #11

Medlem

CITAT (mulle @ 23-09-2005, 20:13)
          CITAT (pejori @ 23-09-2005, 20:08)
          det händer dagligen laugh.gif  :lol:
          för att inte tala om alla gånger jag glömmer vart jag är på väg laugh.gif  :lol:

!!!!!!!!!
          För midre än fem minuter sen askade jag i mitt ölglas!
          Och jag kan inte ens skylla på modersmjölk!
          Mulle

laugh.gif laugh.gif laugh.gif inte jag heller laugh.gif laugh.gif laugh.gif
          men ibland undrar jag vad jag håller på med laugh.gif laugh.gif
          jag skyller på valpmjölk, med tanke på dom små som ätit gröt i dag för första gången smile.gif rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          mulle
          Inlägg 23-09-2005, 19:19
          Länk hit: #12

Medlem

CITAT (pejori @ 23-09-2005, 20:16)
          jag skyller på valpmjölk, med tanke på dom små som ätit gröt i dag för första gången smile.gif  :rolleyes:  :rolleyes:  :rolleyes:

Mmmmm wub.gif wub.gif wub.gif

Citera
          Fenja
          Inlägg 23-09-2005, 19:24
          Länk hit: #13

Medlem
          Antal inlägg: 11 272
          Medlem nr: 2 892

En gång när vi hade födelsedagskalas här så bryggde jag kaffet och hällde i termosen, tog fram mjölk och grädde och så skulle vi fika.... då var termosen BORTA?!!?!! Jag bryggde nytt kaffe och vi firade födelsedagsbarnet i god ordning, termosen hittade jag senare i kylskåpet när jag skulle ställa in lite grejor där....

Flera gånger när jag och min kompis ska åka någonstans så har jag gått och satt mig i passagerarsätet i min bil.... Det är aldrig någon annan än jag som kör min skruttiga bil!

Förutom att jag beter mig virrigt så pratar jag offantligt trasigt också: Som när jag tankat bilen och kommer på att jag inte har koden till kortet med mig (det var ett nytt kort som sambon just skaffat) och går in på macken och säger: Jag har ingen kort! Samtidigt som jag räcker fram kontokort och körkortet. Killen bakom disken ler lite besvärat och säger: Det här är en kort... och visar det för mig... Äh. säger jag, jag menar jag har ingen legitimation! Varvid han bakom disken visar mig körkortet och säger: Det här räknas som legitimation... Sedan skrattar han högt och säger: Du menar att du inte har någon kod va?
          Mvh
          Fenja

--------------------
          "För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud.
          Det har katten aldrig glömt."

Citera
          cic
          Inlägg 23-09-2005, 19:27
          Länk hit: #14

Medlem
          Antal inlägg: 4 062
          Medlem nr: 3 478

CITAT (Fenja @ 23-09-2005, 20:24)
          Förutom att jag beter mig virrigt så pratar jag offantligt trasigt också: Som när jag tankat bilen och kommer på att jag inte har koden till kortet med mig (det var ett nytt kort som sambon just skaffat) och går in på macken och säger: Jag har ingen kort! Samtidigt som jag räcker fram kontokort och körkortet. Killen bakom disken ler lite besvärat och säger: Det här är en kort... och visar det för mig... Äh. säger jag, jag menar jag har ingen legitimation! Varvid han bakom disken visar mig körkortet och säger: Det här räknas som legitimation... Sedan skrattar han högt och säger: Du menar att du inte har någon kod va?
          Mvh
          Fenja

Jag är ALDRIG förvirrad.. sleep.gif Det är bara min sambo som springer och gömmer mina saker hela tiden. sleep.gif

--------------------
          Jag har mina principer. Och när dom inte passar så har jag andra.
          Groucho Marx

Citera
          pejori
          Inlägg 23-09-2005, 19:34
          Länk hit: #15

Medlem

CITAT (Fenja @ 23-09-2005, 20:24)
          En gång när vi hade födelsedagskalas här så bryggde jag kaffet och hällde i termosen, tog fram mjölk och grädde och så skulle vi fika.... då var termosen BORTA?!!?!! Jag bryggde nytt kaffe och vi firade födelsedagsbarnet i god ordning, termosen hittade jag senare i kylskåpet när jag skulle ställa in lite grejor där....

Flera gånger när jag och min kompis ska åka någonstans så har jag gått och satt mig i passagerarsätet i min bil.... Det är aldrig någon annan än jag som kör min skruttiga bil!

Mvh
          Fenja

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif sånt gillar jag laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
          tur att man inte är ensam om dårskaperna laugh.gif laugh.gif
          jag lyckades stjäla en bil här i göteborg vid ett tillfälle laugh.gif laugh.gif
          samma bil. samma färg. fel regnummer. men nycklen passade laugh.gif laugh.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          yenny
          Inlägg 23-09-2005, 19:34
          Länk hit: #16

Medlem
          Antal inlägg: 5 336
          Medlem nr: 5 411

Just nu bara sitter jag o skrattar så jag får ont i magen åt era tokerier wub.gif och självklart känner jag igen mej själv laugh.gif

(skönt att få skratta lite idag med)

Fast jag kan inte komma på nått kul/virrigt sådär på rak arm...
          brukar glömma bort vad jag håller på med halvägs... får gå tillbaka och kommer förhoppningsvis på vad jag sysslar med.. wink.gif

--------------------
          Mvh Jenny Zon 2-3 sthlm

Citera
          pejori
          Inlägg 23-09-2005, 19:36
          Länk hit: #17

Medlem

CITAT (yenny @ 23-09-2005, 20:34)
          Just nu bara sitter jag o skrattar så jag får ont i magen åt era tokerier wub.gif och självklart känner jag igen mej själv laugh.gif

Fast jag kan inte komma på nått kul/virrigt sådär på rak arm...
          brukar glömma bort vad jag håller på med halvägs... får gå tillbaka och kommer förhoppningsvis på vad jag sysslar med.. wink.gif

just precis...vet inte vart jag är på väg och varför....får gå tillbaka hela tiden biggrin.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          yla
          Inlägg 23-09-2005, 19:37
          Länk hit: #18

Medlem
          Antal inlägg: 5 649
          Medlem nr: 208

ja de brukar ju hjälpa när man går tillbaks till utgångspumkten men de e värre då man glömt utgångspunkten blink.gif

--------------------
          lev idag imorrn kan de vara försent
          min hemsida
          yla oldwolfie

Citera
          pejori
          Inlägg 23-09-2005, 19:39
          Länk hit: #19

Medlem

CITAT (oldwolfie @ 23-09-2005, 20:37)
          ja   de  brukar  ju hjälpa  när man   går tillbaks  till  utgångspumkten men de e  värre  då man  glömt utgångspunkten blink.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif då är det kris laugh.gif laugh.gif laugh.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Reserv
          Inlägg 23-09-2005, 20:03
          Länk hit: #20

Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem nr: 5 537

En granne kom hit ikväll, - ska jag slå på pannan? fråga jag, - jo tack det skulle sitta fint med en kopp, svarade grannen. jag koka kaffet, dukade fram och hällde upp. Efter en stund sa han lite försiktigt...- skulle va´gott med nåt att doppa i. sad.gif Fasen, jag hade bara hällt upp åt mig själv. huh.gif Det är lite uppochner i familjen just nu, lite kriser här och var, men det ska väl kunna gå mot ljusare tider får man väl hoppas wub.gif

Citera

8 sidor V   1 2 3 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 04:43

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon